Spring naar bijdragen
Bunnyhouse

2 voedsters bij bestaand koppel plaatsen

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb een gecastreerde ram en een voedster die samen zitten , 

Sinds 3 Aug heb ik 2 voedsters bij heb die apart gehouden in een kooi  en sinds 3w in de kooi bij de 2 andere gezet 

Heb zondag geprobeerd om ze alle 4 samen te zetten en de grote voedsters is er direct opgevlogen ­čś¬┬á

Natgespuit en apart gezet 

De ram heb ik er bij gelaten en die was zo lief voor de 2 meisjes ­čą░┬á

Hoe breng ik dit tot een geslaagde koppeling ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had je nu 4 konijnen in ├ę├ęn hok gestopt?┬áGroepskoppelingen zijn echt moeilijk, want je moet 4 konijnen hebben die elkaar allemaal leuk vinden, dat is nogal een opgave. Het slimste is om het uit te besteden aan een opvang die daarin ervaren is. Zij kunnen zien of de konijnen die je nu hebt wat karakter betreft bij elkaar passen.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En koppelen op neutraal terrein is heel belangrijk, anders ziet de bewoner van het verblijf de rest als indringers.

Natspuiten zou ik niet doen. Ze snappen het niet, en het duurt heel lang voordat een konijn droog is, waardoor je ook nog eens vliegen (en dus maden) aantrekt.

Maar 4 willekeurige konijnen bij elkaar zetten is niet bepaald een garantie voor succes. Ik zou het inderdaad door een goede konijnenopvang laten doen, die kunnen beter beoordelen hoe het gaat. Tot die tijd zou ik de tweetallen bij elkaar uit de buurt houden, zodat ze tot rust kunnen komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met wat hierboven geschreven is eens. Ik vraag me ook af hoe groot de verblijven zijn. Je hebt het over kooien. Een koppel kleine konijnen hebben 4 m2 en dat dag en nacht. Middelgrote en grote konijnen hebben nog meer ruimte nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een groep koppel je niet door twee willekeurige konijnen bij een koppel te zetten en dan verwachten dat het goed gaat, het is heel wat complexer dan dat, zoals de andere leden ook al aangeven.

Een plantenspuit hoort geen onderdeel te zijn van een koppeling. 

Koppelen (oa uitleg over partnerkeuze en koppelmethodes)
https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen

Een konijnengroep koppelen (dingen die je je vooraf moet realiseren, hoe pak je het aan, enz)
https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen

Ik betwijfel of het met deze vier konijnen gaat lukken, ik denk het niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JokeC:

Had je nu 4 konijnen in ├ę├ęn hok gestopt?┬áGroepskoppelingen zijn echt moeilijk, want je moet 4 konijnen hebben die elkaar allemaal leuk vinden, dat is nogal een opgave. Het slimste is om het uit te besteden aan een opvang die daarin ervaren is. Zij kunnen zien of de konijnen die je nu hebt wat karakter betreft bij elkaar passen.┬á

Ik heb de kooi met de kleinsten in het grote hok gezet zodat ze elkaar kunnen ruiken en zien 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mira11:

Ik ben het met wat hierboven geschreven is eens. Ik vraag me ook af hoe groot de verblijven zijn. Je hebt het over kooien. Een koppel kleine konijnen hebben 4 m2 en dat dag en nacht. Middelgrote en grote konijnen hebben nog meer ruimte nodig.

Hun buitenren is 6m op 10 

En het aansluitende binnenhok is 5 op 10 dus denk ik wel dat ze ruimte hebben 

Ze kunnen ook via een opening altijd van buiten naar binnen en omgekeerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites