Ga naar inhoud

Zandhappen


Francisca

Aanbevolen berichten

Tommie zijn urine is vandaag weer getest en hij blijkt weer heel veel blaasgruis te hebben. Nu is hij op een dieetje van Timothy hooi en Beaphar Care senior (die hij trouwens niet zo lekker vindt) en veel andijvie (gewassen voor extra vocht) maar nu zag ik al 2x dat hij express zand ging eten uit de graafbak. Ik heb daar soort van grof opvulzand in zitten (niet van dat speelzand). Kan dit kwaad dat hij dit eet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ophoogzand is niet veilig voor konijnen, het is niet bewerkt, niet gezeefd, niet gewassen. Er kunnen scherpe schelpen en stenen in zitten. Maar het kan zeker ook giftig zijn als de konijnen er van eten.  Het is goedkoop zand om op te vullen, vandaar de benaming ook. Maar dat is niet geschikt voor de zandbak voor konijnen.

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter voor speelzand kiezen, is wel ietsje duurder dan ophoogzand, maar zeker veilig 🙂 

Er bestaan ook speciale konijnen graaf-mixen (bijvoorbeeld van bunny nature, die verkoop ik in de webwinkel).

Chinchillazand mag ook (maar dat is vaak wel heel duur als je een hele zandbak er mee moet vullen, haha!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het ging mij niet om de kosten. Ik had eerst speelzand maar zo stuivig en stoffig. Gaat echt overal zitten. Dus ik dacht ik doe wat grovere korrels. Maar is dus geen goed idee geweest. Ik weet dat de gewone tuinaarde ook fijn vinden om in te graven maar dat is met mijn donorlongen niet echt handig want daar zitten schimmels in.

 

Haha, omg als je een chinchilla in die zandbak zou zetten is die dagen op zoek naar de rand van de bak, een grote woestijn voor dat beestje 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .