Ga naar inhoud

Konijn vecht/speelt met vest van mij?


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijntjes en ik ging eventjes met bolletje op een stoel zitten (dan aaai ik hem altijd rustig en ga bijv een beetje kletsen) , toen begon hij in eens te vechten/spelen met mijn vest: een beetje graven en bijten. Ik vond dat eerst niet zo leuk, dus toen pakte ik hem vast tegen mij aan en zij ik nee, in de hoop dat hij stopte😂 maar in plaats daarvan ging hij met zijn hoofd hard naar beneden naar onder en ging gwn weer verder, toen pakte ik een handdoek en liet hem daar mee spelen terwijl ik zelf ook een beetje meedeed. 

 

Mijn vraag is nu is dit nou spelen? Of vind hij het juist niet leuk? Of is het echt vechten. 

 

Alvast bedankt 

Esmee

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Mira11:

Je kunt je konijn beter niet oppakken. Het is beter om er gewoon op de grond bij te gaan zitten. Je konijnen zitten nu zo ongeveer in de puberteit. Dan kan hun gedrag anders/fel worden. 

OK bedankt, ik heb bolletje altijd al opgepakt en hij vind het heerlijk, gaat zelfs bij mij liggen en dan pak ik hem bijv op en ga ik liggen op de trampoline en dan gaat hij naast mij liggen💖 ik zal er wel op letten dat ze nu in de puberteit zitten, en hun gedrag dus zal veranderen. Nogmaals bedankt voor je reactie👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Kan bezigheid zijn, kan frustratie zijn omdat hij niet opgetild/opschoot wil worden, kan spelen zijn.. dus ligt aan de manier waar op en dat ik lastig via alleen tekst in te schatten

Het was denk ik spelen? Ik weet het niet, want gek is dat toen ik hem weer in de ren deed, hij gelijk ging liggen en binkie doen😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Esmee-Bunny:
59 minuten geleden zei Mira11:

 

OK bedankt, ik heb bolletje altijd al opgepakt en hij vind het heerlijk, gaat zelfs bij mij liggen en dan pak ik hem bijv op en ga ik liggen op de trampoline en dan gaat hij naast mij liggen💖 ik zal er wel op letten dat ze nu in de puberteit zitten, en hun gedrag dus zal veranderen. Nogmaals bedankt voor je reactie👍

Hoe weet je dat hij het heerlijk vindt? Dat hij rustig blijft liggen kan namelijk ook van angst zijn. Als een konijn wordt opgepakt is dat meestal door een vos of een roofvogel dus dat is meestal niet echt een leuke ervaring. Vandaar dat konijnen heel graag met 4 pootjes op de grond blijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest op veel plekken dat konijnen niet van optillen houden, en dat geldt vast ook in de meeste gevallen, maar er zijn echt uitzonderingen. Mijn voedster springt dagelijks een of twee keer bij me op schoot terwijl ik op de wc zit en blijft dan vrij lang tegen me aan liggen terwijl ik haar aai, waarbij ze mij soms likt. Haar kinnetje laat ze rusten op mijn arm en ze lijkt echt totaal te ontspannen. Ze heeft daarbij de vrijheid om weer weg te springen, maar meestal blijft ze uit zichzelf heel lang bij me zitten.

 

Soms pak ik haar op als ze achter haar hekje naar me zit te kijken en neem ik haar zelf op schoot. Ook dan gaat ze op dezelfde manier bij me liggen en likt ze me. Ze doet deze dingen ook nu ze samen zit met een maatje. Ik geloof dat ze gewoon een heel klef diertje is dat echt van aandacht houdt! Het moment van optillen (het door de lucht zweven, voordat ze op mijn arm/schoot is geland) is trouwens niet echt haar hobby, maar ik doe het langzaam en geef haar de kans om weg te springen als ze geen zin heeft dat ik haar oppak. Wat ik maar wil zeggen: knuffelige konijnen bestaan echt, en blijkbaar vinden niet alle konijnen oppakken vreselijk.

 

Soms gaat ze na verloop van tijd weleens graven op mijn schoot. Ik interpreteer dat als een signaal dat ze weer terug wil naar haar ren omdat ze er genoeg van heeft gehad en/of moet plassen, dus dan zet ik haar altijd meteen terug.

 

Bij een bepaald vest van mij knabbelt ze graag aan de rits. Bij andere kledingstukken doet ze dat niet. Ik zie het niet als vervelend of puberaal gedrag, maar gewoon als haar natuurlijke konijnenfascinatie voor het materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster springt zelf op de bank om bij me te komen liggen. Ze stopt haar kop onder mijn hand en wil geaaid worden. Als ik stop met aaien gaat ze in mijn kleding krabbelen. Mijn vorige ram deed het als ik hem gepakt had om zijn nagels te knippen bijvoorbeeld, dan ging hij bijten en krabben in de handdoek waar hij op zat. Dat was echt niet omdat hij het fijn vond! Het is volgens mij dus wel een uiting van het ergens niet mee eens zijn en het is aan ons om uit te vinden wat ze dan precies niet leuk vinden. Juist wel of juist niet aanraken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .