Spring naar bijdragen
Laurafff

Zielig

Recommended Posts

Als je één konijn hebt kan ik me dat goed voorstellen. 

Konijnen zijn groepsdieren en hebben echt een konijnenmaatje nodig. Je kunt je konijn het beste laten speeddaten in de opvang zodat hij/zij zelf een maatje uit kan zoeken. Je kunt natuurlijk zelf ook aangeven wat je zoekt. 

Je schrijft over een kooi. Een koppel konijnen hebben 4m2 woonruimte nodig, dag en nacht. Je kunt het beste een ren eraan vast maken. Als je konijn buiten woont moet die wel roofdierproof zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het aan jou ligt weet ik uiteraard niet. Maar ik heb zelf 4 konijnen in een ruim verblijf, dus die amuseren zich wel. Zolang ik regelmatig eten en drinken aanvoer vinden ze het prima.

Begrijp ik goed dat je konijn alleen is? En met een kooi bedoel je zo'n tralieding met onderbak? Dan valt er aan zijn situatie wel wat te verbeteren. 

Konijnen zijn groepsdieren, dus die leven in het wild niet alleen. En ze zijn schemerdieren, dus 's ochtends vroeg en 's avonds laat zijn ze het meest actief, en ik denk dat jij dan slaapt.

Waar je je konijn heel gelukkig mee zou maken is een ren aan zijn kooi, van minimaal 4 vierkant meter en een partner van het andere geslacht die hij zelf mag uitkiezen bij een opvang. Als je een ram hebt moet hij uiteraard wel eerst gecastreerd worden. En voor jou is twee konijnen ook twee keer zo leuk om te zien! Ze eten samen, spelen samen, wassen elkaar, leuker dan televisie zeg ik altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken je gevoel wel. Toen mijn Fluffy nog alleen was vond ik het ook altijd heel zielig om hem alleen beneden achter te laten als ik naar bed ging.

Toen Fluffy oud genoeg was om gekoppeld te worden heeft hij een lieve vriendin uitgezocht in de opvang. Zij hebben daar de eerste dagen de koppeling gedaan en toen alles goed ging  heb ik ze weer opgehaald. Eenmaal thuis zijn ze gelijk naar hun nieuwe buitenverblijf verhuisd omdat ik ze binnen niet voldoende ruimte kon geven.

Nu ze lekker samen zijn voel ik me niet meer schuldig als ik weg moet of ga slapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites