Ga naar inhoud

Tips om konijn tam en vriendelijk te maken...


silly1984

Aanbevolen berichten

Ik heb dus sinds gister weer een nieuw konijn..Maar ik krijg het maar nooit voor mekaar om mijn konijnen handtam te krijgen.Dat ze in ieder geval rustig blijven met oppakken bijvoorbeeld(doe ik eigenlijk nooit maar mocht het nodig zijn) ik hoor vaak dat je ze juist heel veel moet oppakken en knuffelen en op schoot houden,is dit nou waar of niet of is het er al te laat voor?:$ want wil natuurlijk wel een lief konijn:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de band met je konijn moet je heel langzaam opbouwen!

*je begint door eens een aantal dagen achter mekaar, op gelijke hooogte, dus op je buik voor de kooi te gaan liggen en enkel en alleen tegen hem te praten!

houd dit eens een weekje of wat vol!

* vervolgens ga je een stapje verder door je hand gewoon plat op de bodem van zijn kooi te leggen. je doet er verder niks mee, alleen neer leggen!

* daarna neem je een lekker stukje groenvoer in je handen en legt je hand mét stukje groen in de kooi en hoopt dat gucci dit uit je hand komt eten!

* lukt dit? ga je hem wat groen geven, en erachteraan een aai.

*let wel~! de meeste konijnen houden er niet van om opgepakt te worden.

daarbij moet je ook in je achterhoofd houden dat niet ieder konijn, net als ieder mens, niet hetzelfde karakter heeft!

ik heb haar twee nijnen zitten waarvan de een het heerlijk vind om boven o me te liggen en gekroeld te worden... terwijl de ander er weinig behoefte aan heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook twee dames, nu twee weken thuis. We liggen vaak bij ze bij het hok, laten ze zelf het hok in en uit lopen, en geven ze groenvoer uit de hand. Ze lijken heel erg op hun gemak, ook als we rondlopen, maar optillen vinden ze niet leuk... Als we ze op de bank tillen, is de bank wel leuk, maar het optillen vinden ze niet leuk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het vorige vrouwtje van ond werd al bang als je langs dr heen liep.Dat vondt ik niet zo leuk voor haar.Wil natuurlijk niet dat ze bang wordt van me.Dus wil het nu graag goed aanpakken.Ze is heel nieuwschierig,als ik voor de kooi ga liggen staat ze ook helemaal tegen de kooi aan,te snuffelene.echt heel lief:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu iets meer dan een maand mijn konijntje, Fizzle. En ik wist daar beschamend weinig van af. Toen ik op een site keek over hoe je konijnen tam maakt, bleek dat ik eigenlijk een aantal dingen verkeerd had aangepakt.

Ik heb Fizzle vanaf het begin opgetild en op de bank gezet. Als ze op de bank zat, ging ik op mijn buik liggen en wachtte tot zij na mij toe kwam. Dit ging al vrij snel. Als ik van mijn huis wegga of naar bed, dan pak ik eerst wat eten en laat haar zien dat ik dit in het hok zet. Daarna pak ik haar op en zet haar in het hok.

Nu is Fizzle al erg tam. Het beestje is superblij als ik 's avonds thuis kom. Ik pak haar dan op uit de kooi en zet haar neer op mijn bank. Het beestje gaat dan echt wachten tot ik haar aanhaal. Als ik even achter de computer ga, gaat zij zo dicht mogelijk bij me in de buurt zitten. Pas als ik de bank op ga, begint ze met rondrennen. En ze klimt dan constant op mijn schoot, geeft me ontzettend veel likjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn rammen zaten in een weiland en ik ben thuis een ren gaan bouwen en daar iedere dag in gaan zitten

op de grond, met een boek.

nu vinden ze me niet meer eng en hopsen op me af.

behalve Guus, die ik 10 weken spuiten heb moeten geven, die denkt iedere keer als ik kom: help help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .