Spring naar bijdragen
Snuffels&Mussels

wat op de vloer van binnenren?

Recommended Posts

Wat leggen jullie op de vloer van jullie binnenren? Wat hebben een gladde vloer dus sowieso moet er iets op. We hebben eerst tapis plein geprobeerd maar onze voedster krabt daarop en eet er dan van. Nu katoenen hoeslakens op gelegd, maar daar bijt ze ook van, nadat ze er een gat in heeft gekrabt. Iemand nog een idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik een hele laagpolige vloerbedekking in de ren liggen. Dan heb ik de uiteinde buiten de ren. Mijn voedster is ook een echte sloper. 🙂 

Het slopen is ook minder geworden nadat ze een zandbak (dichte kattenbak met zand) hebben gekregen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij in de buurt zitten drie van die Turkse cadeauwinkels/van-alles-winkels, en bij alledrie verkopen ze dik, doorschijnend zeil op rollen van 80, 90 en 100 cm breed. In Turkse gezinnen wordt dat vaak gebruikt om bovenop een mooi tafelkleed te leggen, als bescherming, zo heb ik me laten vertellen. Per meter kost het 8 tot 10 euro. Het fijne is dat je je vloer er doorheen kunt zien, en dat het niet te glad is, zodat mn konijnen er goed op kunnen rennen zonder uit te glijden. Wel heb ik hier en daar een kleedje neergelegd, dat vinden ze fijner om op te liggen.

bewerkt door Kenijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is aan de gladde kant. Als ze willen sprinten doen ze dat op het vloerkleed buiten de ren. Ik heb wel matjes in de ren liggen onder hun huisjes zodat ze zacht liggen en ze hebben ook een soort van voortuintje van matjes voor hun huisjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort je hebt, bij die ik nu heb liggen zit wel iets van structuur in. Nou heb ik hier in het grootste deel van het kamertje een handdoek liggen i.v.m. schoonmaken, maar heb in de hal hetzelfde liggen en daar sjeest ie gewoon overheen als 't hem zo uitkomt. Mijn houten vloer is gladder maar daar heeft ie ook geen moeite mee 😛 Lumi loopt daar wel heel voorzichtig op die moet er nog echt aan wennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites