Ga naar inhoud

Mijn konijn eet alleen gras


Felice

Aanbevolen berichten

Hey konijnenkenners, sinds ongeveer 2 dagen geleden eet mijn vrouwtjes konijn geen biks meer. Als we haar gras of hooi geven eet ze dat wel. Weten jullie waar dat aan ligt? Zou het aan het biks kunnen liggen? Is dit ongezond. Ik weeg haar een keer per week daarop is te zien dat ze 100 gram is afgevallen.

aangepast door Felice
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wordt dit veroorzaakt door problemen met het gebit. Maar ik vraag me af of het afvallen volledig verklaard wordt door 2 dagen geen biks eten. Komt ze wel als je biks neerzet? Zie je ook andere dingen aan haar? Zit ze weggedoken in een hoekje? Drinkt en plast ze nog goed?

Je moet biks zien als vitamines ter aanvulling op de voeding. Een keertje missen kan geen kwaad, maar structureel niet eten wel. 

Ik zou morgen met haar naar de dierenarts gaan. Tenzij ze ineens niks meer eet, dan vandaag nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komt er naartoe snuffelt maar eet niet. Ze zit in een hoekje maar dat doet ze eigenlijk altijd. En haar poep en plas ziet er goed uit. Het afvallen kan ook komen doordat mijn zusje vorige week gewogen heeft en ze iets teveel geleund heeft ofzo. Ik bel als ze morgen of overmorgen nog niets eet de dierenarts om erachter te komen wat ik moet doen. Maar ik dacht ik raadpleeg eerst even dit forum😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn niet eet, dan is er echt iets aan de hand. Meestal hebben ze haakjes op de kiezen, en doet eten dus pijn. Als een van mijn konijnen geen biks komt eten, dan bel ik meteen de dierenarts. Ik zou als ik jou was dat arme dier niet nog 2 dagen laten wachten , maar gewoon morgenochtend meteen bellen. Als je een konijnkundige dierenarts hebt, mag je dezelfde dag nog komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Marjoleink:

Als een konijn niet eet, dan is er echt iets aan de hand. Meestal hebben ze haakjes op de kiezen, en doet eten dus pijn. Als een van mijn konijnen geen biks komt eten, dan bel ik meteen de dierenarts. Ik zou als ik jou was dat arme dier niet nog 2 dagen laten wachten , maar gewoon morgenochtend meteen bellen. Als je een konijnkundige dierenarts hebt, mag je dezelfde dag nog komen.

Als ze morgenochtend geen biks eet bel ik de dierenarts

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .