Ga naar inhoud

Vervelend gedrag


Matilda

Aanbevolen berichten

Mijn voedster wordt binnenkort 2 jaar. Ze heeft de vervelende gewoonte om me wakker te maken ergens tussen 5 en 7u, elke ochtend opnieuw, door te tralieknagen. Dit komt niet door verveling of dwangmatig gedrag want zodra ze haar portie science selection krijgt houdt ze ermee op. Voor alle duidelijkheid, ze heeft steeds een grote voorraad hooi en water ter beschikking. Is er enige manier om dit af te leren? 

 

Ze woont in een ren van 1.5m2. In 2021 verhuis ik en dan haal ik er nog een vriendje bij voor haar. Momenteel is dit helaas niet mogelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn schemerdieren dus rond die tijd is ze het actiefst. Je kunt de brokjes in een spelletje doen bv een snackbal of zakje/eierdoos zodat ze wat te doen heeft. Of gewoon negeren want als jij haar brokjes geeft krijgt ze dus haar zin en dan weet ze dat ook voor morgen, en overmorgen en die dag erna. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet af te leren, wellicht is ze wel af te leiden zoals Francisca aangeeft. Ze doet het niet om vervelend te doen, ze is gewoon konijn.. hier beginnen ze ook smorgens veel te vroeg hun ren te verbouwen. Ik heb om die reden onze slaapkamer naar de zolder verhuisd ipv de kamer pal langs die van de konijnen. Het zijn niet zulke fijne buren 😆.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden ze s'morgens vroeg ook echt lekker actief. Ik hoor Liz nog weleens in haar zandbakje graven (dichte kattenbak met zand).

Dat is misschien best nog een goed idee voor jouw voedster. Vooral voedsters houden van graven. Als het mogelijk is zou ik echt de ren een stukje groter proberen te maken. 

Ik denk dat het ook verstandig is om ze geen eten meer te geven s'morgens zo vroeg. Ze krijgt wat ze wilt en blijft dat herhalen omdat het loont. Ik geef zelf s'avonds  laat brokjes en dan s'morgens  als ik zelf klaar ben. Dan krijgen ze pas het eten ook niet meteen als ik de ren open zet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .