Spring naar bijdragen
Emily Becquart

Binnen Dwergkonijn

Recommended Posts

Hallo allemaal 

zijn er hier nog mensen dat binnen konijnen hebben?

mijn voedster is 6maand oud zit in een dubbelhok dus eentje dat voor 2 is maar zij zit er momenteel alleen in.

heb veel gelezen dat konijnen snachts heel actief  zijn wij hadden dan ook een ren rond het hok zodat ze los kon gaan wanneer ze woud maar nu springt ze altijd uit de ren waarmee da we dus het hok terug vast zetten snachts zijn er hier mensen die dit ook hebben en wat ze daar aan doen? 
een net erover hangen is geen optie ons hok komt te hoog voor dit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen kunnen tot wel 1m hoog springen, dus als je er een ren aan vast wil maken zou ik gaan voor eentje met minstens die hoogte.

Ben je trouwens al aan het kijken voor een maatje voor haar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je je konijn wat meer ruimte hebt gegeven. Bij mij zitten ze ook binnen. Ik heb geen hok maar schuilhuisjes in hun ren staan. De ren die je nu gebruikt is te laag. Binnenrennetjes zijn vaak niet hoog en niet stevig genoeg. Daar gaan ze nog wel eens mee aan de wandel. Ze tillen ze gewoon op en dan verplaatsen ze de ren. Bij bijvoorbeeld Grootplezier.nl hebben ze mooie stevige rennen te koop voor een nette prijs. Zelf is mijn ren 80 cm hoog en dat gaat goed. Tenminste als ik geen schuilhuisjes in de buurt zet. Sommige konijnen springen hoger idd tot wel 1 meter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei BunnieHop:

Konijnen kunnen tot wel 1m hoog springen, dus als je er een ren aan vast wil maken zou ik gaan voor eentje met minstens die hoogte.

Ben je trouwens al aan het kijken voor een maatje voor haar?

Heb een maatje momenteel zit hij nog appart omdat hij pas gecastreerd is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei BunnieHop:

Ah oke, goed om te horen!

Momenteel zit onze ram in een apart hok naast het hok van onze voedster en wanneer onze voedster los in huis rond loopt springt ze vaak naar de ram en bijt ze en duwt ze tegen de ren en gromt ze en valt precies aan enige tip wat het zou zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het het beste om de ram en voedster echt helemaal uit elkaars zicht en geur te plaatsen. Zo voorkom je dat ze frustratie naar elkaar opbouwen doordat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken, maar niet bij elkaar mogen.

Pas in de derde week na castratie kan je ze dan koppelen. Dit doe je op neutraal terrein, dus een plek in huis waar beide konijnen nog nooit geweest zijn.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Emily Becquart:

Momenteel zit onze ram in een apart hok naast het hok van onze voedster en wanneer onze voedster los in huis rond loopt springt ze vaak naar de ram en bijt ze en duwt ze tegen de ren en gromt ze en valt precies aan enige tip wat het zou zijn?

Frustratie. Beter haal je ze helemaal uit elkaar zoals mammafelina al aangaf. Dit soort gedrag is geen goede voorbode voor een koppeling. Als je ze nu zo ver uit elkaar zet dat ze elkaar niet kunnen zien, ruiken of horen (andere kamer dus bij voorkeur) heb je de beste kansen op een goede koppeling straks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei mammafelina:

Volgens mij is het het beste om de ram en voedster echt helemaal uit elkaars zicht en geur te plaatsen. Zo voorkom je dat ze frustratie naar elkaar opbouwen doordat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken, maar niet bij elkaar mogen.

Pas in de derde week na castratie kan je ze dan koppelen. Dit doe je op neutraal terrein, dus een plek in huis waar beide konijnen nog nooit geweest zijn.

Bedankt we gaan dit zeker proberen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een binnenkonijntje, (mijn moeder is overtuigd voor een maatje en helpt nu mijn vader overtuigen) komt goed! En we hebben een heel klein hokje. Die staat 24 op 7 open (uiteraard!) in de konijnenkamer, daar gaan we nog meer  een  konijnenkamer van maken hoor. In de avond als de achterdeur(een groot schuifraam) toegaat mag hij bij ons komen rondhuppelen. Kun je geen net ofzo over de ren spannen? Dan kan ze er niet uit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Punky🐰:

Ik heb een binnenkonijntje, (mijn moeder is overtuigd voor een maatje en helpt nu mijn vader overtuigen) komt goed! En we hebben een heel klein hokje. Die staat 24 op 7 open (uiteraard!) in de konijnenkamer, daar gaan we nog meer  een  konijnenkamer van maken hoor. In de avond als de achterdeur(een groot schuifraam) toegaat mag hij bij ons komen rondhuppelen. Kun je geen net ofzo over de ren spannen? Dan kan ze er niet uit. 

Zoals ik eerder aangaf is dit niet mogelijk. Ik heb hierboven enkele tips gekregen en wanneer onze ram inorde is en de koppeling lukt gaan we ons konijnen hokken weg doen en een grote ren gewoon plaatsen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Punky🐰:

Hey, ik lees dat je je moeder al overtuigd hebt. Wat goed! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites