Ga naar inhoud

Ideeën nodig van creatieve kunstenaars

Boefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een verhaal voor een toekomstig kinderboek geschreven maar ik loop vast op de illustraties.

Ik ben zelf redelijk creatief maar niet meer geoefend in de tekenkunst helaas.

Een aantal karakters in het verhaal zijn sterren met hun eigen naam en karakter, maar ik wil eigenlijk niet de standaard vijf poot sterren gebruiken die altijd gebruikt worden.

Ik heb al een poging gedaan tot een wolkje/neveltje maar dat snappen kinderen niet. Te ver weg van hun idee van een ster. Een cirkeltje met wat stekeltjes was ook niet echt geweldig.. heeft iemand nog een idee hoe ik een leuke schattig karakteristiek sterretje kan ontwerpen die avonturen kan beleven enz? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ja het leek me wel leuk om een kinderboek te gaan schrijven. Maar helaas gaan de illusteaties niet geweldig. Ik kon vroeger goed tekenen maar toen ging ik meer focussen op schilderen en dat tekenen werd niet verder ontwikkeld dus nu probeer ik illustraties te maken die strak en simpel zijn maar dat valt nog niet mee zeg. 

Het moet idd geen zonnetje worden maar ik had ook al in die richting zitten denken. Een soort bolvormige ster met wat uitsteeksels ofzo.. of gasachtige wolkjes in combi met straaltjes... of is dat weer teveel van het goede.. het moet wel simpel blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ster met 5 punten is makkelijk karakteristiek te maken: hoofdje, twee armpjes en twee beentjes, zelfs kleertjes kun je deze sterren aan geven. Sterren met een komeetstaart zijn ook makkelijk herkenbaar verschillend te maken door met de kleuren en de staart te variëren. Alle hoeken eventueel afronden en kort en bol houden en klaar ben je.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik al iets weet. Een cirkel/bol met oogjes en mondje met een neveltje losjes eromheen in de vorm van een ster. En de bol zelf geeft licht en in de nevel komt glitters... nu denk ik zal ik van die grote manga glinteroogjes doen of gewoon zwarte simpele kraaloogjes. Het moet niet TE worden natuurlijk. Glitter is wel van belang want dat komt in het verhaal voor. Sterrenstof. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .