Spring naar bijdragen
x_blvck

Koppelen toch niet geslaagt ?

Recommended Posts

Hallo allemaal ! 

zoals mischien sommigen hadden gelezen dacht ik dat de koppeling goed gegaan was want ze waren rustig, het is weer hellemaal uit de hand gelopen en ze maken alleen nog maar ruzie terwijl we wel een maand verder zijn, ik heb er nu voor gekozen om het konijntje wat ik het langst heb rond te laten lopen als ik er niet ben en het nieuwe konijntje in het hok te doen ( die kun je ook echt niet los laten als je er niet bij bent want die sloopt je alles ) en krijgen ze omste beurten ruimte om te rennen en doen, maar sinds ik ze uit elkaar heb zijn ze een stuk gelukkiger, dan waarneer ze samen zittten, de andere losloopt maken ze binkies en de gekke 5 min en lopen ze ook echt weer achter mij aan en komen bij me. Dus denk dat het beter is om de ene weer terug toen of niet? Merk dat me rammetje zo blij is als de voedster niet in de buurt is als ze er is maakt die nooit binkies en zelfde geld voor me nieuwe voedster die heb ik dat nog nooit zo zien doen tot mijn ram weg is uit de kamer. Heb het gevoel dat het meer acceptatie was en het nu toch echt niet meer uit te houden is met elkaar 😞 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je geeft je konijnen een gelukkig leven als ze allebei een maatje krijgen waarmee het echt goed klikt. Dus ik ben bang dat je gelijk hebt dat het beter is om één van je konijnen af te staan. Niet leuk voor jou maar zoals het nu gaat helemaal niet leuk voor beide konijnen. 

Lastig hè? Je raakt zo snel gehecht aan een nieuw beestje. Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hè wat vervelend en jammer. Je hebt inderdaad gelijk dat het beter is om de voedster terug te brengen en te ruilen voor een andere voedster. Als je konijn eenmaal het maatje heeft dat bij hem past zul je de meeste binkies ooit zien. 😉

Had je de koppeling nou laten doen door de opvang of kwam deze voedster uit een gewoon dierenasiel? Anders misschien wel de moeite waard om iets verder te rijden naar een opvang waar ze de koppeling kunnen doen middels een koppelvakantie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi 

ik werd vanochtend wakker en het voedster konijntje is over de ren heen gesprongen en bij mijn ram gekomen en nu zie ik oranje plekken bij zijn oog en oor, maar ik mag niet kijken of het wondjes zijn en het ziet er ook niet echt uit als bloed maar weet ook niet wat het anders kan zijn, mijn ram zit heel rustig en beweegt niet echt meer denk dat ik beter naar de dierenarts kan gaan of niet ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei x_blvck:

Hoi hoi 

ik werd vanochtend wakker en het voedster konijntje is over de ren heen gesprongen en bij mijn ram gekomen en nu zie ik oranje plekken bij zijn oog en oor, maar ik mag niet kijken of het wondjes zijn en het ziet er ook niet echt uit als bloed maar weet ook niet wat het anders kan zijn, mijn ram zit heel rustig en beweegt niet echt meer denk dat ik beter naar de dierenarts kan gaan of niet ? 

Dat lijkt me idd een goed plan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites