Ga naar inhoud

Het grote cat cube topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 420
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

“Kijk, Lewis, je kunt je hoofd hier zo door doen..”   ”...En je kunt er op.”   “Warempel, je hebt gelijk, Luz!”

Samen in de cube! Met een eervolle vermelding voor Lewis zijn hilarische gezichtsuitdrukkingen. 😂  

Mars doet een open sollicitatie bij Beeztees als fotomodel/lid catcubes-voor-konijnen-promotieteam.        

Op 13-3-2021 at 09:20 zei JokeC:

Ja, bij één van de cubes hebben ze aan de onderste rand zitten knagen en aan een koppelring. Ik heb die onderste rand er af gehaald en de ring weg genomen. Tot nu toe geen geknaag meer. 🤞

Hoe heb je dat gedaan @JokeC? Bij mij knaagt Bjorn ook de hele tijd aan dat randje, ik heb die ring om het aan andere catcubes te koppelen er al afgehaald, maar dan blijft er zo'n hard plastic opstaand randje over. Ik heb de catcube staan met de roosterachtige kanten aan de zijkant, en ze knagen vooral aan het opstaande randje van de ronde opening die dan dus op de bodem zit. Vroeg me af of ze dat doen omdat het met zo'n randje minder lekker ligt, maar kussens of handdoeken die ik op de bodem leg slopen ze ook direct..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de cubes met de grote open kant/bodem op de grond staan. Behalve dan eentje die geen grote open kant heeft maar helemaal dicht is op de "patrijspoortjes" na dan natuurlijk. Zo hebben ze geen opstaande randjes van de patrijspoortjes op de bodem waar ze op liggen.

Ik heb aan de binnenkant van de cubes voorzichtig een platte schroevendraaier tegen zo'n klemdingetje in de binnenrand geduwd en toen klikte die open. Dan voorzichies de rest van de brede rand losgetrokken of als het erg vast zat weer met de schroevendraaier een duwtje tegen een klemdingetje gegeven. Ik heb 5 cubes en eigenlijk ging het redelijk makkelijk. 

Drie cubes met de lange zijden aan elkaar plus eentje er bovenop waardoor ze drie platformen hebben als uitkijkpost. Daar heb ik oude handdoeken op liggen en in de bovenste cube waar ze het allerliefste in liggen heb ik ook een oude handdoek met een inmiddels uit elkaar getrokken hennepvezelmat erop. De vijfde cube staat apart. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook de zijkant/onderkant eraf gehaald met een schroevendraaier. Omdat Ukkie er steeds in plaste. Hij staat bij mij ook met de open kant op de grond en de gaatjeskant naar boven. Dan kan hij ook gewoon buiten blijven staan, kan de regen er gewoon door en weglopen. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je de cube met de lange open kant op de grond zet dan zit er geen randje om/op om de volgende er stevig bovenop te zetten. Je kunt wel met een koppelring de cubes met de patrijspoortjes aan elkaar vastmaken.  

aangepast door JokeC
aanvulling
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 hours ago zei Shivaya:

Oké ik ben ook overtuigd, ik wil ook een cat cube 😛. Wat is de ervaring in een ren buiten, zou het makkelijk omwaaien als je het opstapelt? 

Als je in deze topic kijkt ben je verkocht. 😄

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Etje:

er staat weer een cat cube op marktplaats voor 5 euro (in delft)  ik mag hem helaas niet kopen van mijn ouders😒😒

is wel een dinner cat cube maar ik denk dat de bakjes er uit kunnen 

Link naar bericht
Delen op andere sites

ACtC-3cEOa3VThX_UKSG7fA6T8HDJPuUdBwORZTIFovUGEGcgBoXyZhgg-UzWFDnxuOLVr4-XmbSUEjB9vOs6m5OVBoMr6lCDQL-4ROIHmkH0LmV_pNTlHdtdo4kHB1P5v2JqGI61bm8wC-pqO_nf_v3Kks9=w1628-h915-no?authuser=0

Cat cubes zijn niet alleen voor kleine konijnen 😁 twee rexen, beide tussen de drie en vier kg. Een Vlaamse reus van 6 kg past ook overigens.

Minnie en haar nieuwe vriend hebben trouwens zelf besloten dat de cube op deze manier leuker is, heb ze meestal met de open kant naar beneden staan maar doe vooral wat je niet laten kan konijnen 🤷‍♀️

• Haha 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Dollie:

Minnie en haar nieuwe vriend hebben trouwens zelf besloten dat de cube op deze manier leuker is, heb ze meestal met de open kant naar beneden staan maar doe vooral wat je niet laten kan konijnen 🤷‍♀️

Ja, want je zit toch zó comfortabel op die opstaande randjes van de patrijspoortjes. 🤣

Mijn moppies hebben een nieuw gekkigheidje verzonnen: eentje zit op een cube, de ander er onder en die onderste probeert een wilgentak dwars door een patrijspoortje te trekken wat natuurlijk niet lukt waardoor de cube inclusief konijnen door de tent hupst. Ze doen het telkens weer sinds een paar dagen dus het is opzet geworden, maar wat de lol ervan is, ontgaat mij toch. 

• Haha 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...
48 minuten geleden zei TurboEnTwinkie:

Ik vroeg me af waarom konijnen die cat cubes zo leuk vinden. Ik overweeg er ook 1tje te kopen. 

Omdat ze meerdere uitgangen hebben, ze er ook op kunnen en omdat ze niet zo groot zijn. Konijnen voelen zich er veilig in. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .