Spring naar bijdragen
Dollie

Het grote cat cube topic

Recommended Posts

Een tijdje geleden zag ik bij LTC opvangkonijnen wel heeel leuke huisjes op de foto's staan, na navraag bleek dat dat cat cubes zijn. Eigenlijk dus voor katten, maar ook heel geschikt voor konijnen omdat ze meerdere openingen hebben en van zeer stevig plastic gemaakt zijn. 

Nieuw zijn ze op diverse websites te bestellen (even rondkijken loont, de prijzen lopen wat uiteen) maar voor de geduldige speurder is Marktplaats ook een leuke optie. Ik heb zo'n idee dat konijnen ze eigenlijk veel leuker vinden dan katten dus al die katteneigenaren willen er weer van af 😁

Wij hebben er inmiddels ook de opvangkonijnen van hun eigen cubes voorzien:

ACtC-3cEn2RsUmyrrlPieGqmR0T11acjwefyRmmvDSwJRJIUcbf4RWyHkilX5YFX2B5h450SEACeEUuESyNrKB6jlAFzjidsPlKNKWys_u-zg2qilCeXvaIt3p_29V1aerX5T4R-v0w9x_aTIjmCdVZ3eJhP=w516-h915-no?authuser=0

ACtC-3dYtn35m1jQT2KOQeRv-k7Va4p5JXLdLQBsaUb3c1ANKJv73cqoKFtWsL61ysTnsUaY5eUIuiTW6onDpEAQHblfI6V5md1Ge_yJWAyBG9y9mRN9NFwYyIIuK7idhhuqpA6RsIMTNCb3S5_8P_16N0JX=w1628-h915-no?authuser=0

ACtC-3eU8KHsrNhYfj5VSIs0H9GZP99USE1yjJ_Jf2rhU4W1kwDfrfKoj7SGWiDdbHRZch7-FtaymzujMY0lQ5K1xFHpbDKOtpQ04SjZbQ4Zp_EqmBW2L9XFVxHCRim7OMaUET_m3j9Z5uA5gYJpdmHARz-o=w516-h915-no?authuser=0

ACtC-3erwWG8edwtAnfO7QxRuT9CkD8FYbPVm1LK5PWVeyWvylhvvNzoFx4I1dJQdpHl8x86NFgHUZUE7SI1hjkbEX6_mZht66h0S1htSTcCvGKHCZ5KDDPsLj9JT_kYIXn4AX88aycKR7i7Ov5TvC4W2P0h=w1628-h915-no?authuser=0

Ik heb ze tot nu toe alleen voor dwerg/kleine konijnen gebruikt, maar middelgroot zal zeker ook nog gaan en groot wellicht ook nog wel. Je kunt ze op verschillende manieren gebruiken/neerzetten en eventueel ook combinaties maken door ze op of naast elkaar te zetten. 

ACtC-3cJ5DP7KNixRVKMhyNwlGmtUDJeNV8gSJwhUB-IUTOoq5suhiubltpMi2gfrZ-DD1nJjO2u81hzuKxn9UKfmMX9mrLUHKHUEH2TQyZIKlR9yDAFt9GY_WGL0HwcVtIWKJTIAvLfy02_gHAOkNkfQ1J1=w1628-h915-no?authuser=0

De eat/play versie zoals hij hoort te staan. Deze heeft dus nog een rand aan de zijkant. Die kun je eventueel ook loshalen als je wil, je krijgt dan hetzelfde als de blauwe cube hieronder.

ACtC-3fa_QvVN3uZ0PWxpdRW3ApDiYF5CNdNaCATSlemXXQ9gX-m-tsWSeaRiQgsqlmLBBoq002_xkv764dlPtEPw5WAXGJUx8z5jH-XDpAMK50GAkqzLdV796gqIYQ-BmqC4mTxyWIilEElZq-INPEctBnC=w1628-h915-no?authuser=0

De eat/play versie zoals ik 'm gebruik, met de open kant naar beneden. Het oppervlakte van de cube is dan iets groter en het voordeel is dat hij met de open kant naar beneden staat, je hoeft dus niet zo zeer het huisje zelf schoon te maken, vooral de bodem er onder. 

ACtC-3cyrqIATLNNY_7qRwP3rQFda_UyakE959-dewXFczLda8oE4Sg_CtTcnMhBSqc264ac9oeIb7LAxDUMbv5-vUiFxaOFaaNVlTIgh_jRjxV3Cxl-8J9ApcaIfAKX9UVMt63XdDSKJUrTd2FXIhpkwoUP=w516-h915-no?authuser=0

Dit is de sleep cube, die dichte zijkanten heeft. De ene zijkant kun je er afhalen (de andere, roosterachtige kant lijkt niet (makkelijk) los te kunnen)

ACtC-3dVtQ07uGrHdrLNl2eRKTNsYyMzKVGbXsrW4f3Psg5n-hsbjzIanHCV0y50HZlZRt7TgRn8PQlesfzw_3T7t7H-cZmcP4ouAbo0VGJvtB4kFOwKAnAaoh6OO2LMoBnd5hx7hjVFGXUkjk7o3VeCBgRr=w1628-h915-no?authuser=0

Wij gebruiken 'm op deze manier zodat je wederom een open bodem hebt.

ACtC-3e1hXJsmzwSgPZJ1rcKjZ29VYYRKpXBJOHEE-P3Kk_2zajbkVOw3oBID0Wk3cwavVO-gtPleEVBOuxu7ny1nfm-vEALRHGj5jF7w6N_Uem-G1tQMMTKWPnqVKaBDu1DSR9ITDb5Aj_JeYOroBHi_mFC=w1628-h915-no?authuser=0

Maar als je toch een open cube wil is dit ook een optie. Ik heb wel het idee dat de meeste konijnen een dichte cube het fijnste vinden.

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn inderdaad wel heel leuk! Moet zeggen dat jullie enthousiasme wel aanstekelijk werkt 😂 Denk dat ik Odin er wel een groot plezier mee doe, die zit ook graag in zo'n grashuisje. Maar even over denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei IreneM:

Ze zijn inderdaad wel heel leuk! Moet zeggen dat jullie enthousiasme wel aanstekelijk werkt 😂 Denk dat ik Odin er wel een groot plezier mee doe, die zit ook graag in zo'n grashuisje. Maar even over denken.

Hier is de cat cube echt favoriet. Ze zijn ook echt gewoon heel erg leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Ik heb net op een MP advertentie gereageerd. Ben benieuwd. Persoon verkoopt er 3, gevraagd of ze ook per stuk mogen. 

Als ze alleen per 3 gaan kun je er een naar mij doorsturen, en voor die andere is vast ook wel animo.

Gek genoeg staat er niet een te koop in het zuiden van het land. Zouden ze hier achterlopen op de trends?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet het ook wel echt even in de gaten houden, ik heb een paar maanden meerdere keren per week gekeken zonder resultaat en opeens binnen een maand negen gevonden op mp (en eentje gekregen) 😁

Als je maar eentje nodig hebt kan ik me voorstellen dat de nieuwprijs te overzien is maar ik vind ze toch aardig aan de prijs en als je er tien nodig hebt... 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, een cat cube topic. Dat moest er natuurlijk een keer van komen.

Ik heb er sinds een tijdje ook een (dankzij @Dollie uiteraard 😅). Ze vinden het hier ook helemaal geweldig en zitten er graag in. Het enige jammere vind ik dat je het kussentje heel slecht kunt wassen... Dat ging bij de tweede wasbeurt (op 30 graden handwas) al stuk.

IMG_3099.jpg.fda0adcaee03566dbecee4f016f470ef.jpg

Zo staat ie er bij mij bij. Ik heb hem met het rooster naar boven gezet en daar een lapje vetbed op gemaakt 🙂 (leuk ook dat die foto weer gedraaid staat...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@Dollie Ben jij al helemaal voorzien? Sinds gisteren staat er namelijk weer eentje in de regio op MP, een mintgroene. 😜

In Stadskanaal? Die staat er al maaaaaanden op 😂 telkens opnieuw wordt ie er op gezet. Het was een beetje uit de richting voor mij (ondanks wel in de buurt) en in eerste instantie was mij ook niet duidelijk of je dat scratch deel er ook uit kunt halen (ja, dat kan, dus als iemand zo eentje tegen komt: je kunt alle losse eat/play/scratch delen er uit halen en hebt dan een open cube). Plus dat ik ze allemaal voor toch nog iets leukere prijzen gescoord heb 😎 Ik ben voor nu wel voorzien, ik heb nu voor elk verblijf waar het in past eentje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dollie:

In Stadskanaal? Die staat er al maaaaaanden op 😂 telkens opnieuw wordt ie er op gezet. Het was een beetje uit de richting voor mij (ondanks wel in de buurt) en in eerste instantie was mij ook niet duidelijk of je dat scratch deel er ook uit kunt halen (ja, dat kan, dus als iemand zo eentje tegen komt: je kunt alle losse eat/play/scratch delen er uit halen en hebt dan een open cube). Plus dat ik ze allemaal voor toch nog iets leukere prijzen gescoord heb 😎 Ik ben voor nu wel voorzien, ik heb nu voor elk verblijf waar het in past eentje. 

Die ja. Het is dat ik geen mintgroene wil, anders was het nog een optie voor mij geweest. Maar als ie er al maanden steeds opnieuw op wordt gezet, dan ga je je ook afvragen wat er mis mee is. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde ook liever geen mintgroene, misschien meer die dat hebben? 😛 denk dat ie ook net iets te prijzig is. Ik keek telkens door heel Nederland (omdat er verschillende mensen waren die het wel konden ophalen in bijv. Nijmegen, Enschede) en wat me opviel is dat ze voor 20-25 euro er veel langer op staan. Of weinig Groningers die interesse hebben in cat cubes 😁 in elk geval zolang als ik al aan het zoeken ben staat ie er ook al op 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mississippi:

Haha, een cat cube topic. Dat moest er natuurlijk een keer van komen.

Ik heb er sinds een tijdje ook een (dankzij @Dollie uiteraard 😅). Ze vinden het hier ook helemaal geweldig en zitten er graag in. Het enige jammere vind ik dat je het kussentje heel slecht kunt wassen... Dat ging bij de tweede wasbeurt (op 30 graden handwas) al stuk.

IMG_3099.jpg.fda0adcaee03566dbecee4f016f470ef.jpg

Zo staat ie er bij mij bij. Ik heb hem met het rooster naar boven gezet en daar een lapje vetbed op gemaakt 🙂 (leuk ook dat die foto weer gedraaid staat...)

Jammer van dat kussentje. Ik heb er een stevige hoes omheen gemaakt die ik kan wassen. Niet eens zozeer met de gedacht dat ik de hoes dan beter kan wassen maar bij mij slopen ze het anders vrij snel. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Leuk, @JacinthaBrehler! Ik ben benieuwd.

Ik verwacht eigenlijk ook wel een foto van jouw cube, @Mira11. 😁

Die komt er zeker aan. Ik moet dan wel eerst speciaal een "Bunnybunch foto" nemen. Dat wil zeggen op afstand en dan inzoomen anders kan ik hem hier niet plaatsen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites