Ga naar inhoud

Dwergkonijn 6 jaar

Billyhetkonijn
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi iedereen,

Mijn dwergkonijntje is 6 jaar, maar we hebben sinds kort een baby waardoor hij wat meer in zijn konijnenhok moet. Enig idee hoe ik het hem meer comfortabel kan maken? Ideetjes qua grotere hokken voor bijvoorbeeld in de veranda? Weet niet of het een goed idee is hem bij iemand anders te plaatsen, na 6 jaar is hij wel heel gehecht aan ons en wij ook aan hem... oh ja we hebben ook een hond. 🙂

Bedankt voor jullie input! 

Groeten,

Jenna 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een ram of een voedster? Als het een ram is, castreren en een vriendin uit laten zoeken in een opvang! Een voedster kan meteen gaan daten in de opvang met een gecastreerde ram. Samen lekker wat ruimte geven, richtlijn is zo'n 4m2 voor een koppeltje. In zo'n situatie vinden ze het niet zo erg als jij wat minder tijd en aandacht hebt voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jenna,

Allereerst gefeliciteerd met de baby.

Ik snap dat je nu wat minder aan je konijn toekomt, maar er zijn zeker wel dingen die je voor hem kunt doen.

Je zegt dat hij nu wat meer in zijn hok moet, loopt hij normaal los? Misschien zou je een ruimte voor hem kunnen afzetten met bijvoorbeeld een puppyren. En zoals Eefje al zegt, geef hem een partner. Konijnen zijn groepsdieren, en aandacht van jullie is fijn maar kan geen gezelschap van een ander konijn vervangen. Dan moet hij inderdaad wel gecastreerd zijn.

Misschien is naar buiten een optie, dan zou ik wel kiezen voor een overdekte ren, bijvoorbeeld van Zooplus of Grootplezier. Dan moet je dat wel snel beslissen, zodat hij nog op tijd een wintervacht kan aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .