Ga naar inhoud

Konijn is te dun


Bunny Rosalie

Aanbevolen berichten

Help mijn konijntje is veel te dun. Ik probeer haar meer eten te geven maar ze eet de brokjes er uit en laat het meeste groente liggen. Ik voer mijn konijn al apart van haar maatje omdat ik anders bang ben dat die het opeet. Als ik haar en haar maatje weer samen zet eet haar maatje de rest van haar voer op. Toen ik ze per ongeluk de hele nacht had gescheiden had ze wel alles opgegeten. 

Wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze nagekeken door een dierenarts? Meestal als ze te dun zijn is er een onderliggend medisch probleem, dat zou ik eerst laten bekijken. Er zijn wel dikmakers voor konijnen te koop in de webshop, speciale brokjes en bepaalde snacks waar ze van aankomen, maar dat heeft alleen zin als de medische oorzaak van het afvallen aangepakt is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de reden is van het ondergewicht? Zoals eefje ook aangeeft is het heel verstandig dat te laten onderzoeken. Als ze bijvoorbeeld niet meer kan eten door gebitsproblemen die enorm pijn geven als ze eet, of als ze een wormenbesmetting heeft, dan kun je voeren wat je wil maar komt ze nooit aan. Dat is dus wel belangrijk om eerst uit te sluiten. 

 

In dit artikel staan verder heel veel tips over hoe je konijnen op een verantwoorde manier kan laten aankomen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/dun-konijn-laten-aankomen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .