Spring naar bijdragen
peachy

Teddy dwerg voedster gezocht!

Recommended Posts

Wij zijn op zoek naar een vriendinnetje voor onze lieve teddy dwerg gecastreerde man aangezien zijn allerliefste vriendinnetje plots vorige week overleden is. 

Hij is dus een gecastreerde teddy dwerg ram, superlief en sociaal. Hij is 5 jaar en we zijn het liefst ook op zoek naar een voedster van die leeftijd!

Hopelijk kan iemand ons helpen, want de asiels en opvangen zijn gebeld en niemand heeft iets zitten.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen hebben ieder hun eigen karakter. Het is echt niet zo dat alle teddydwergen zo zijn als die van jullie. Mijn teddydwerg is een lieverd maar mijn andere kleine konijn is makkelijker en socialer. 

Sommige rassen hebben bepaalde kenmerken maar staar je daar niet blind op. In de opvang kun je beter zoeken naar een bepaald karakter. En natuurlijk moet jullie teddydwerg haar ook zien zitten. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar sluit ik me bij aan. Ik zou ook naar een goede opvang gaan en jullie rammetje laten speeddaten daar zodat hij zelf kan aangeven met wie hij een klik heeft. Natuurlijk kun je wel voorkeuren in uiterlijk en karakter doorgeven. Er zal ongetwijfeld een voedster zijn die bij hem én jullie past. (Ook al is het misschien geen teddy dwerg.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zitten ook heel wat langharige klein formaat konijnen in de konijnenopvangen, die niet specifiek teddy dwerg zijn. Karakter is zoals hierboven vermeld is bij konijnen niet rasafhankelijk, alleen uiterlijk is dat. Zelfs als je dus hetzelfde ras kiest, wil dat totaal niet zeggen dat je het zelfde karakter vind. Honden bijvoorbeeld zijn zeer sterk op karakter geselecteerd door de eeuwen heen en daar heb je dat wel meer. Maar konijnen zijn tot in de jaren 70 eigenlijk niet of nauwelijks als gezelschapsdier gehouden en alleen gefokt op uiterlijk / gewicht (tentoonstellingdier en/of voedseldier). Daar zijn dus geen rasspecifieke karakters ontwikkeld door de jaren heen. 

En belangrijker dan het karakter naar jullie toe is dat het konijntje goed op kan schieten met het konijn dat jullie al hebben, in een opvang kunnen ze speed-daten om te kijken of de klik er is met elkaar. 

Langharige konijnen zijn voor konijnenopvangen zeer lastig te plaatsen. Ze blijven vaak lange tijd zitten. Als je het ziet zitten, die vachtverzorging, zou ik helemaal adviseren er één uit een opvang te halen!

In welke regio woon je?

Dit is de lijst met konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

De websites zijn (zeker nu er zo ontzettend veel afstand gedaan word van konijnen) niet altijd up-to-date, naar een opvang emailen met jouw informatie werkt meestal het beste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites