Ga naar inhoud

konijn wilt nog een kind


tibo

Aanbevolen berichten

hoi

 

mijn konijn donut die heeft pas haar kindje vorloren..... 

😭 het was een halftam konijn en hij is ontsnapt in de wildernis je  kon het al zien gebeuren omdat hij hollen begon te graven en bij het pakken springen naar het gras vermoedelijk is hij over de ren

Spoiler

 

gesprong en

Spoiler

 

welopen naar het wild..... maar ja als hij liever het korte maar leuke vrijheid doet anders dan in een kotje dat is dan zijn keuze..... ik heb 5 dagen gezocht en niks gevonden😞 ik heb een goeie 3 dagen gehuild en ons donut precies ook die wilt precies terug zwanger zijn want ze is nu al 2 keer schijnzwanger geweest ze heeft wel nog een maatje een broer stamper  dus ze is niet alleen : ) 

volgens mij is het het beste voor ons twee voor er een ram bij donut te zetten en dan die ram weghalen zo dat ze weer zwanger is en blij is (en ik ook 🙂 )

is dit een goed idee?

kan ik haar nog op een andere manier kalmeren?

ze geeft de laatste tijd minder sociaal contact aan mensen en wilt niet meer uit de hand eten 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een voedster schijnzwanger wordt wil niet zeggen dat ze ook echt zwanger wilt worden. 

 

Wij raden sterk af dat je een nestje neemt.

Er zijn al zo veel konijnen in de opvang die wachten op een leuk maatje. Waarom neem je daar niet een keer een kijkje?

Laat donut lekker speed daten met een leuk gecastreerd rammetje zodat ze weer vrolijk kan rondhuppelen met haar nieuwe liefde.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei BunnieHop:

Dat een voedster schijnzwanger wordt wil niet zeggen dat ze ook echt zwanger wilt worden. 

 

Wij raden sterk af dat je een nestje neemt.

Er zijn al zo veel konijnen in de opvang die wachten op een leuk maatje. Waarom neem je daar niet een keer een kijkje?

Laat donut lekker speed daten met een leuk gecastreerd rammetje zodat ze weer vrolijk kan rondhuppelen met haar nieuwe liefde.

haha ok 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei BunnieHop:

Dat een voedster schijnzwanger wordt wil niet zeggen dat ze ook echt zwanger wilt worden. 

 

Wij raden sterk af dat je een nestje neemt.

Er zijn al zo veel konijnen in de opvang die wachten op een leuk maatje. Waarom neem je daar niet een keer een kijkje?

Laat donut lekker speed daten met een leuk gecastreerd rammetje zodat ze weer vrolijk kan rondhuppelen met haar nieuwe liefde.

mm ik heb eens gekeken en de kortste opvang is 50 km in de buurt is dat niet een beetje ver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet ver als je bedenkt dat je daar Donut heel gelukkig mee kan maken door haar een vriendje uit te laten zoeken. 😉 Natuurlijk is het wel even een spannende tijd voor haar (en voor jou misschien ook wel) om naar de opvang gebracht te worden, een vriendje uit te zoeken en dan thuis verder te wennen aan elkaar, maar dat is het toch zeker waard als je weer een blije Donut ziet? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei tibo:

mm ik heb eens gekeken en de kortste opvang is 50 km in de buurt is dat niet een beetje ver?

Heb je de lijst op bunnybunch van konijnen opvangen bekeken welke het dichtst bij is?

 

En anders zou je mogelijk, als het echt te ver weg is voor je, kunnen kijken bij een normaal dierenasiel. Maar dan vrees ik dat ze je niet helpen met koppelen van donut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat wil ze echt niet. En jij ook niet. Ze krijgt dan namelijk niet een kind, maar misschien wel 6, of 8. Wat ga je daarmee doen dan? 

Bovendien zijn konijnen niet zo familieziek. Ze brengen de jongen groot en dan zijn ze er wel klaar mee. 

Ze mist waarschijnlijk gezelschap, en dat kun je haar inderdaad het beste geven in de vorm van een gecastreerde ram. Speeddaten bij een opvang is de beste manier om zeker weten dat ze hem ook echt leuk vindt. 50 kilometer rijden moet voor je konijn gewoon kunnen. En het is voor een goed doel😀

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de adviezen om naar de opvang te gaan, een super idee als je konijn alleen is!

MAAR, ik meen uit je start post te begrijpen dat ze al wel een maatje heeft?

 

Zit ze altijd samen met dat andere konijntje?

 

Verder eens met wat hierboven al gezegd is, zowel je voedster als jezelf doe je echt Geen plezier met een nestje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Rifca:

Ik zie de adviezen om naar de opvang te gaan, een super idee als je konijn alleen is!

MAAR, ik meen uit je start post te begrijpen dat ze al wel een maatje heeft?

 

Zit ze altijd samen met dat andere konijntje?

 

Verder eens met wat hierboven al gezegd is, zowel je voedster als jezelf doe je echt Geen plezier met een nestje...

mmm ja ze zit al met haar broertje stamper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou beide konijnen laten castreren. Schijnzwangerschap is een hormonaal iets, als ze dat vaak heeft is castratie een heel betere optie dan elke keer maar een nest. Konijnen blijven aan de gang hè, ik denk niet dat je uiteindelijk de zorg voor al die konijntjes wilt dragen als je elke keer een nest gaat nemen. Het lost het gedrag van je voedster niet op, castratie wel! 

Ik snap niet goed wat je zegt, ze zitten bij elkaar maar hij kan geen kleintjes maken en is niet gecastreerd? Hoezo kan hij dan geen kleintjes maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Eefje:

 

Ik snap niet goed wat je zegt, ze zitten bij elkaar maar hij kan geen kleintjes maken en is niet gecastreerd? Hoezo kan hij dan geen kleintjes maken? 

Ik zat het ook al een paar keer te lezen.

Kan maar 1 ding bedenken. Zou de ram onvruchtbaar zijn? Kan dat bij konijnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Eefje:

Ik zou beide konijnen laten castreren. Schijnzwangerschap is een hormonaal iets, als ze dat vaak heeft is castratie een heel betere optie dan elke keer maar een nest. Konijnen blijven aan de gang hè, ik denk niet dat je uiteindelijk de zorg voor al die konijntjes wilt dragen als je elke keer een nest gaat nemen. Het lost het gedrag van je voedster niet op, castratie wel! 

 
Inderdaad, het beste kun je beide dieren laten castreren en dan samen een leuk koppeltje laten vormen!

Eén maatje is voldoende dus nog een konijntje via de opvang is dan niet nodig.

 

Overigens heeft het castreren van het vrouwtje ook als voordeel dat het een gezondheidsrisico voor de toekomt wegneemt! 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .