Ga naar inhoud

Advies en tips gevraagd over opvoeding van knorrig konijn! Helpt castreren??


baasje van Gucci

Aanbevolen berichten

Hallo mensen :wave:

Wie kan mij advies geven of tips geven over de opvoeding van mijn konijn?

Mijn konijn Gucci heb ik nu een paar maanden. Ik heb hem gekocht toen hij 2/3 maanden oud was.

Het is een lionhead konijn en ziet er heel schattig uit :bunny: maar... schijn bedriegt :evilbunny:...

Gucci wilt vanaf het begin al niet aangehaald worden, ja alleen als hij eten krijgt, en als je je hand naar hem uitstrekt maakt hij een dreigende beweging naar voren en maakt hij een knorrig/grommerig geluid :unsure:

Ik snap dat je konijn eerst aan je moet wennen enzo, maar aangezien dit mijn eerste konijn is weet ik dus niet goed hoe dit moet.

En nu hoorde ik dat ik Gucci moet laten castreren zodat hij rustiger wordt. Zou dit helpen?? Heeft er iemand hier ervaring mee dat dit helpt? :hmmm:

Gucci houden we ook in een buitenkooi op ons balkon. Af en toe, zo'n 3 x per week, mag hij binnen rond lopen, maar echt leuk lijkt hij dat niet te vinden. Ik wil hem vaker naar binnen doen maar mijn vriend zegt dat dat hem misschien te veel kan worden en dan nog knorriger wordt...

Wie o wie kan mij helpen met goede tips en/of adviezen etc.??

Alvast bedankt!

:thankyou:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies zo'n zelfde karakter hier zitten, het heeft een tijd geduurt maar nu is t echt n schat. Het kan dat ie last van hormonen heeft. Ik weet neit is het een mannetje of vrouwtje? De mijne een vrouwtje, het verbeterde gelijk toen ik dr bij een gecastreerde ram had gezet! En veel tijd met dr doorbrengen, gewoon er lekker bij zitten en lekkers geven, niet proberen te aaien in het begin, ze komt vanzelf bij je vragen om geaaid te worden als ze er aan toe is. Werkte bij mij erg goed, heeft wel een aantal maanden geduurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaak worden ze van castreren idd wel wat liever... maar dit is natuurlijk geen garantie!!!

vaak hebben konijnen ook behoefte aan een soortgenootje... een maatje...

beste combi is man/vrouw! waarbij ma uiteraard dan gecatsreerd dient te worden om mogelijke jongen te voorkomen!

de band met je konijn moet je heel langzaam opbouwen!

*je begint door eens een aantal dagen achter mekaar, op gelijke hooogte, dus op je buik voor de kooi te gaan liggen en enkel en alleen tegen hem te praten!

houd dit eens een weekje of wat vol!

* vervolgens ga je een stapje verder door je hand gewoon plat op de bodem van zijn kooi te leggen. je doet er verder niks mee, alleen neer leggen!

* daarna neem je een lekker stukje groenvoer in je handen en legt je hand mét stukje groen in de kooi en hoopt dat gucci dit uit je hand komt eten!

* lukt dit? ga je hem wat groen geven, en erachteraan een aai.

*let wel~! de meeste konijnen houden er niet van om opgepakt te worden.

maar laat ons nog even weten of gucci een meneer of een mevrouw is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

't klinkt als een dame :)

Of castreren helpt? Niet altijd, geen garantie in ieder geval. Ik heb hier ook een hopeloze pittbull dame zitten, wij hebben haar gewoon lekker een ruime ren met leuk vriendje gegeven. Ze is gewoon niet zo gek op mensen, ze accepteert ons nu wel, maar niet helemaal van harte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwtjes konijnen zijn over het algemeen volgens mij nogal koppig. :P Die hier ook, gecastreerd is ze al, maar dat heeft voor haar gedrag naar mensen geen verschil gemaakt. Ze is wel liever tegen haar partner geworden.

Ik denk dat het het beste is om te accepteren als ze het niet leuk vind om aangehaalt te worden. En stop niet met haar vrij laten lopen in je huis, dat is prima, en vinden ze idd heel leuk.

En zoals al eerder werdt gezegt, konijnen moet je samen houden! Dus een vriendje voor je konijntje zal hij of zij ook heel blij mee zijn. En wie weet is dat konijntje liever. (als je echt een tam konijn wil, raad ik een konijntje uit een opvang aan, dan weet je al wat het karakter is!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een nieuwe voedster zitten pff wat een kreng is dat .. maar dat was ook de reden dat ze weg moes bij haar vriendinnetje .. Nu zit ze alleen is op dieet en het absoluut neit eens met mijn biks keuze.. ze gromt gigantisch echt abnormaal.. ze krabt ook aan de voorkant dus de tip die kelly geeft leg je hand in de kooi is bij deze madame niet van toepassing .. ik heb een handschoen aan en daarmee aai ik haar want bang is ze neit wel heel boos en dan blijft ze knorren ik bied haar wel wat lekkers aan maar ze wil niet ..meestal als ik bij haar even doorzet met aaien houd ze op en kan ik haar gewoon pakken om in de ren te zetten !! heel veel geduld is hier bij wel vereist suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .