Ga naar inhoud

mijn konijn (of haas) is wegelopen


tibo

Aanbevolen berichten

hallo ik ben tibo ik ben 12 en ik heb een paar vraagjes over wegelopen konnijnen (of haas)

mijn konijn toast die is pas wegelopen door over de ren te springen hij is een bruine haas halfwild en ik heb hem al van de geboorte gepakt en dan elke dag. zijn ouders zijn een tam konijn en een wilde haas (donut kwam eens zwanger terug toen zij was wegelopen) 

in onze buurt is een grote wijde vol met gras en daar achter aan die wij een bos daar kan hij moeilijk aan denk ik omdat daar nog een extra draad staat die hij nog nooit gezien heeft de overbuuman heeft hem nog in zijn kippenhok gezien (3 dagen geleden) en dan hebben we er niets meer van gehoord

ik denk dat hij in een paardeweide verder een paar straten omdat daar heel veel hazen en konijnen zitten die exact op hem lijkt

er kwam geen konijn naar mij maar toch verdenk ik dat hij daar zit (mijn moeder denkt nog altijd in het kippen hok) ik heb al 3 dagen naar elkaar gezocht en mijn ouders zeggen dat ik het erbij moet laten en hem bij zijn "liefje" moet laten zitten of zijn nieuwe "vrienden" 

maar ik wil hem terug ik heb al 3 dagen  zitten huilen en ik voel me niet meer het zelfde zonder toast (terwijl ik deze post maal zit ik ook te huilen)

wat zou ik doen voor hem te kunnen vinden? zou ik wachten of zoeken? hij is 3 dagen geleden wegelopen

aangepast door tibo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend! Ik snap dat je daar verdrietig van wordt.

Als je denkt te weten waar hij zit kun je vragen of je ouders of andere volwassenen je kunnen helpen. Zoals Koosje al schreef kunnen konijnen die niet geleerd hebben hoe ze hun eten kunnen vinden en wat ze wel en niet mogen eten niet overleven in het wild. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

 

Jeetje wat vervelend! Ik snap dat je daar verdrietig van wordt.

Als je denkt te weten waar hij zit kun je vragen of je ouders of andere volwassenen je kunnen helpen. Zoals Koosje al schreef kunnen konijnen die niet geleerd hebben hoe ze hun eten kunnen vinden en wat ze wel en niet mogen eten niet overleven in het wild. 

ik heb nog een vraagje worde tamme konnijnen wilder als ze bij andere wilde konnijnen  zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .