Ga naar inhoud

Inactief konijntje


Gini_Jules

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik had ooit 2 konijntjes waarvan er 1tje is gestorven (Ondertussen al een tijdje geleden). De konijntjes zaten met hun 2 buiten (ze hebben eerst een tijdje binnen gezeten maar moesten naar buiten...). Het vrouwtje bleef alleen achter. Ik vond dit erg voor haar en ook omwille van de extreme temperaturen heb ik ervoor gekozen om haar mee te nemen op kot. Ze is nu 4jaar en half. Ze heeft een binnenhok, wanneer ik thuis ben (op kot) zet ik dit hok open en mag ze van mij vrij rondlopen. (voor de duidelijkheid, ik zit gedurende de hele week op kot). Mijn kot is 40m2 groot, de benedenverdieping is ongeveer 30m2. In haar hokje zit ze super op haar gemak, dat kan ik merken aan haar gedrag. Ze heeft ook graag aaitjes, ze eet en drinkt goed,... Alleen zit ze al 2 weken bij mij binnen maar ze komt het kotje niet uit... Ik heb geprobeerd om haar eruit te pakken maar dan merk ik dat dit te veel stress is voor haar.. Ik heb haar ook al in de badkamer gezet omdat dit een kleinere ruimte is, maar ook hier is ze redelijk aandachtig en loopt ze niet veel rond. 

Heeft iemand tips... Ik zou het zo fijn vinden om haar zien rond te lopen... 

Ik heb me al afgevraagd of het aan de leeftijd ligt? Want ze toont geen enkele tekenen van ziekte (eet en drinkt goed, gaat goed op haar toilet, houdt van de aandacht, is op haar gemak in haar kot,...) 

Bedankt! 

 

 

aangepast door Gini_Jules
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad aanraden dat je begint met een bezoekje aan een konijnkundige dierenarts voor een goede gezondheidscontrole, medische oorzaak moet eerst uitgesloten worden.

 

Hoe groot is de permanente leefruimte, dus de ruimte die ze echt 24 uur per dag / 7 dagen per week heeft?  Als je slaapt of weg bent, doe je dan het verblijf dicht, of loopt ze echt altijd los? 

 

Een maatje is voor konijnen echt een eerste levensbehoefte, als ze gezond is, en de permanente leefruimte minimaal 4 vierkante meter is, dan zou ik zeker op zoek gaan naar een nieuw vriendje voor haar. Ik zou dan wel aanraden met haar te gaan daten bij een konijnenopvang, zodat ze een partner op karakter kan kiezen die goed bij haar past, dat het wel een maatje is waar ze echt gelukkig van gaat worden. 

 

4 jaar is gewoon nog jong voor een konijn. Daar zou het dus zeker niet aan moeten liggen. De eerste senior tekenen heb ik hier bij mijn konijnen altijd pas bij 9+ jaar gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .