Ga naar inhoud

Bange jonge ram


Moi

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Sinds 3 weken hebben we twee konijntjes van 4/5 maanden oud. 
Gelukkig had ik jullie website al voor de aanschaf gevonden, dus ze hebben een hok en een buiten voor voldoende ruimte en ze zitten samen. Mannetje (gecastreerd) en een vrouwtje. Met het vrouwtje gaat het prima, maar het mannetje is erg angstig en deed zelfs een schijnaanval naar mijn hand toen ik het voerbakje wilde bijvullen.

Ik heb de tips al gelezen om hem op zijn gemak te stellen en niets te overhaasten, maar zal toch het voer en hooi bij moeten vullen en het toilet schoonmaken. De ene keer lukt het wel om ze allebei in de ren te hebben en die dan af te sluiten zodat ik het hok kan schoonmaken en de andere keer niet. De keren dat het niet lukt zit hij boos in een hoekje en vind ik het zelf lastig wat ik kan doen om het hok schoon te krijgen zonder dat hij banger wordt. Any tips? 
 

Ben vooral bang dat mijn kinderen een keer een verrrassingsaanval krijgen. Mijn kinderen zijn geïnstrueerd dat ze rustig moeten handelen bij de konijntjes, wachten totdat ze naar ze toekomen en rustig praten. Ze zijn er niet alleen en altijd met een volwassene erbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met een konijnendeskundige. Om zo samen te kijken en een goed overzicht te krijgen.

Zelf heb ik een konijn wat meerdere keren per dag beet. Veel kwam voort uit angst. Ik heb toen een telefonisch consult met Bernice Muntz gehad van een half uur. En daarna nog weken lang contact per e-mail. De kosten waren goed te overzien, €25,-.

Van te voren moest ik foto's en een filmpje opsturen. Ze neemt echt alles mee en samen kwamen we erachter wat er precies gebeurde en waarom. Ze geeft hele duidelijke en praktische handvaten, je kunt er meteen mee aan de slag.

Hoe je het kunt voorkomen, als het gebeurd hoe kun je dan het beste reageren enz. Ik heb er ontzettend veel van geleerd. Het gaf me ook vertrouwen.

Zelf had ik niet durven hopen dat mijn rammetje zo vooruit zou gaan. Het blijft een beestje met gebruiksaanwijzing maar hij bijt zelden meer en hij zit zelf ook veel beter in zijn vel. Hij is een stuk zekerder geworden en gaat nu naar een half jaar nog steeds vooruit. We worden steeds betere vrienden. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .