Spring naar bijdragen
elliebel

Mijn lieve meisje overleden

Recommended Posts

Hoi,

Mijn lieve meisje, Ellie, is afgelopen donderdag overleden. Het is bizar, mijn lieve opa is ook overleden deze maand, en toch voelt het verdriet voor mijn lieve konijntje, mijn huisgenootje, honderd keer intenser. Alles is voorbij gekomen - heel veel schuldgevoelens, intense pijn, woede, vooral veel verdriet. We hebben een bijzonder jaar meegemaakt.

Was ze mishandeld?

Ergens deze week zou Ellie precies een jaar bij ons zijn. Dat is het bizarre, ik kende haar pas een jaar, maar ze is ZO diep in mijn hart gaan zitten. Ze kwam bij mijn andere maatje wonen in huis op zevenjarige leeftijd, vanuit een opvang. We haalden haar op en eerst ging het moeizaam. We wisten niks van haar achtergrond, maar waarschijnlijk is ze mishandeld en/of pijn aangedaan. Elke keer als wij of het andere konijntje ook maar in de buurt kwamen, schreeuwde ze de longen uit haar lijf. Zo bang. Ik heb veel konijnen gehad, maar dit hoorde ik nooit eerder. Het koppelen ging heel moeizaam, lukte uiteindelijk en ze lagen lief tegen elkaar aan. 

Alleen met ovenwanten aanraken

Hoewel ze al vriendjes was met ons andere konijn, ging het tussen ons nog niet zo goed. Er gingen denk ik vijf maanden overheen voordat ze mij vertrouwde. Ik gaf haar kusjes, knuffels, eten, snoepjes. En uiteindelijk mocht ik alles - haar wangetjes masseren, haar hoofdje aaien (ook al liet ze duidelijk merken wanneer niet, haha), haar oppakken, aanraken, dat ze op een gegeven moment zelfs languit bleef liggen als ik haar aaide (soms dan, haha). Kun je je voorstellen dat ik een paar maanden eerder met ovenwanten haar moest proberen aan te raken, omdat ze mij compleet wilde aanvallen? Uit angst natuurlijk. 

Graven voor haar leven

In de nacht begon ze op een gegeven moment met graven, zoveel graven dat wij niet meer konden slapen (want ze liep altijd binnen). Lichten aan, knuffelen, praten, rustig maken, we deden alles, niets hielp. Op een gegeven moment heb ik een dierenfluisteraar ingeschakeld, want anders gingen we het niet volhouden. Zij vertelde me dat Ellie heel erg bang was om verlaten te worden, gezien haar vorige verleden, en veel stress had daarvan. Haar lipje was aan een kant ook opgetrokken en haar oog kleiner, vanwege de stress, zei de dierenarts. Ik moest haar juist nog meer vastpakken en knuffelen, dat wilde ze, en vertellen dat wij in de kamer ernaast zaten en bij haar bleven. Het hielp. Als ik haar vaker op schoot had, was ze rustiger en groef ze minder. Uiteindelijk was het vrijwel over. 

Ze is 8 jaar en 2 maanden geworden

Het is zo bijzonder wat voor intieme band wij hebben gekregen en we hebben er beide zoveel tijd in gestoken. En het is zo bijzonder en fijn dat het is gelukt en dat lieve Ellie zo'n uiterst lief, nieuwsgierig en grappig meisje bleek te zijn, die er nu ook mócht zijn. Nu ik dit schrijf, kan ik me niet eens meer herinneren dat het zo erg was :).

Ik ben blij dat ze een jaar bij ons heeft kunnen ervaren wat liefde is. Ze is 8 jaar en +- 2 maanden geworden uiteindelijk. Maar man, wat doet het nu pijn dat ze er niet meer is. Helemaal omdat ze de laatste twee dagen echt in pijn zat en niets hielp. Bah, bah bah.

Ik zal haar echt heel erg missen. 

Mijn lieve meisje Ellie, ik hou van je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach. Heel veel sterkte met het verlies van Ellie. 

Wat fijn dat jullie samen zo'n bijzondere band hebben gekregen. Het moet ook wel heel fijn voor haar geweest zijn om een konijnenmaatje te hebben en een goed huis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies van Ellie.

Fijn dat ze het laatste jaar toch nog in zo'n liefdevol huis terecht is gekomen en dat ze een maatje heeft gehad. Heel veel sterkte de komende tijd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mira11:

Ach. Heel veel sterkte met het verlies van Ellie. 

Wat fijn dat jullie samen zo'n bijzondere band hebben gekregen. Het moet ook wel heel fijn voor haar geweest zijn om een konijnenmaatje te hebben en een goed huis. 

Dankjewel, lief 💐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei pakyakker:

Heel erg veel sterkte gewenst met het verlies van Ellie.

Fijn dat ze het laatste jaar toch nog in zo'n liefdevol huis terecht is gekomen en dat ze een maatje heeft gehad. Heel veel sterkte de komende tijd!

Dankjewel, ik hoop dat ze dat ook vond 🙂💐

bewerkt door elliebel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei BaasjevanBakkes:

och lieverd. Wat heb je een bijzonder band opgebouwd met een bijzonder konijnenmeisje. 

Wat zal ze dankbaar geweest zijn dat ze bij jou heeft mogen wonen en liefde en warmte gekend heeft.

Heel veel sterkte met het verwerken. 🍀

Dankjewel, zo lief ❤️❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-9-2020 at 19:26 zei Punky🐰:

Amai?! Zo een intense band?! Als soulmates bestaan dan denk ik dat dit daar echt wel een voorbeeld van is! Veel sterkte met het verlies van jou grote vriend(in)

❤️ I think so. Dankjewel, heel lief!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites