DaniëlleV Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 Ik kocht op internet van Ferplast deze knaagstokjes. (Zie foto) Op de verpakking staan de ingrediënten niet vermeld. Op internet las ik dat ze volledig van mais gemaakt zijn. Het volgende staat op de achterkant: “knaagspeeltje voor knaagdieren. Is geen knaagdiervoedsel en verandert het voedselpatroon niet. Heeft geen uiterste houdbaarheidsdatum. Versterkt de tanden en helpt de tanden af te slijten. Veilig indien ingeslikt. Niet giftig. Milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.” Maar nu vind ik ze er nogal vreemd uitzien en heb het idee dat ik mijn konijnen plastic voer. 🙄 Ik durf het niet te geven. Iets in mij zegt dat het niet verantwoord is... Heeft iemand van jullie hier soms ervaring mee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 Ik ken het niet, het ziet er inderdaad erg apart uit. Ik betwijfel of het echt een gezonde snack is, ik vind het een vreemd product haha! Waarom zou je dit ontwikkelen? 🤨 Wie heeft daar behoefte aan, als je gewoon takken van bomen kan geven?! Ik denk dat je beter gewoon knaaghout in onbewerkte vorm kan geven, dat lijkt mij beter voor de spijsvertering en het gebit 😉 Maar goed, je hebt het al haha. Is het zacht / buigzaam of hard? Als je het geeft, zou ik het wel in kleine hoeveelheden doen. Op zich is mais niet slecht, maar is het echt 100% mais? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 "Veilig indien ingeslikt" vind ik wel een aparte voor knaagstokjes van mais! Zou het voedermais of suikermais zijn? Ik zie de moppies al stukjes afbijten van het zoet smakende stokje en het vervolgens uitspugen. En "biologisch afbreekbaar" lijkt me wel het minste wat je kunt verwachten van een knaagstokje dat "Veilig indien ingeslikt" is toch? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 Het ziet er heel apart uit. Als je twijfelt zou ik het niet geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 31 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 5 uur geleden zei Evee: Ik ken het niet, het ziet er inderdaad erg apart uit. Ik betwijfel of het echt een gezonde snack is, ik vind het een vreemd product haha! Waarom zou je dit ontwikkelen? 🤨 Wie heeft daar behoefte aan, als je gewoon takken van bomen kan geven?! Ik denk dat je beter gewoon knaaghout in onbewerkte vorm kan geven, dat lijkt mij beter voor de spijsvertering en het gebit 😉 Maar goed, je hebt het al haha. Is het zacht / buigzaam of hard? Als je het geeft, zou ik het wel in kleine hoeveelheden doen. Op zich is mais niet slecht, maar is het echt 100% mais? Het is behoorlijk hard. En dat is het nu juist, de ingrediënten staan niet op de verpakking zelf. Ik had verwacht dat het eetbaar zou zijn maar daar is het dus niet voor bedoeld. Om te knagen krijgen ze inderdaad gewoon takken. Ik ga het ze niet geven. Verder nog geen idee wat ik er dan wel mee ga doen. 🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 Ik heb ooit eens hetzelfde 'knaagbot' gekregen, maar dan voor honden. Hetzelfde merk en ook volledig van maïs, en niet persé gemaakt om op te eten, maar het kon ook geen kwaad mocht het wel opgegeten worden. Qua smaak een groot succes, alleen ... ik ging ervan uit dat het een 'speelgoed' was, dus hield de hond onder het knabbelen niet in de gaten en een kwartiertje later was het bot volledig op. Niet de bedoeling. 😅 Ik zou het wel durven geven, maar dan wel in kleine stukjes. Anderzijds, liever zeker, en een dierenartsbezoek is sowieso duurder dan zo'n knaagstok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 31 augustus 2020 Delen Geplaatst: 31 augustus 2020 15 minuten geleden zei mystique: Ik heb ooit eens hetzelfde 'knaagbot' gekregen, maar dan voor honden. Precies, dat dacht ik ook meteen "huh, dat bestaat toch al voor honden?" Gewoon even in een andere vorm persen, andere sticker erop en je kunt het voor allerlei dieren proberen te verkopen. 😁 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2020 Delen Geplaatst: 26 september 2020 Ik heb ze wel eens aan Kliko en Spook gegeven maar dan in de vorm van een appel of wortel. Ze knagen aanzienlijk minder aan het hok als er zo’n ding in de ren ligt. Ze eten het wel op maar doen er best lang over en ik zie geen rare keutels liggen dan in de ren (ze poepen niet opeens groen of geel 😇) dus veel kwaad kan het niet denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten