Spring naar bijdragen
DaniëlleV

Knaag sticks

Recommended Posts

Ik kocht op internet van Ferplast deze knaagstokjes. (Zie foto) 

Op de verpakking staan de ingrediënten niet vermeld. Op internet las ik dat ze volledig van mais gemaakt zijn. 

Het volgende staat op de achterkant:
“knaagspeeltje voor knaagdieren. Is geen knaagdiervoedsel en verandert het voedselpatroon niet. Heeft geen uiterste houdbaarheidsdatum. Versterkt de tanden en helpt de tanden af te slijten. Veilig indien ingeslikt. Niet giftig. Milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.” 

Maar nu vind ik ze er nogal vreemd uitzien en heb het idee dat ik mijn konijnen plastic voer. 🙄 Ik durf het niet te geven. Iets in mij zegt dat het niet verantwoord is... 

Heeft iemand van jullie hier soms ervaring mee? 

998E9320-514F-4CA4-B0D1-F483CE3D4E92.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het niet, het ziet er inderdaad erg apart uit. Ik betwijfel of het echt een gezonde snack is, ik vind het een vreemd product haha! Waarom zou je dit ontwikkelen? 🤨 Wie heeft daar behoefte aan, als je gewoon takken van bomen kan geven?! Ik denk dat je beter gewoon knaaghout in onbewerkte vorm kan geven, dat lijkt mij beter voor de spijsvertering en het gebit 😉 

Maar goed, je hebt het al haha. Is het zacht / buigzaam of hard? Als je het geeft, zou ik het wel in kleine hoeveelheden doen. Op zich is mais niet slecht, maar is het echt 100% mais? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Veilig indien ingeslikt" vind ik wel een aparte voor knaagstokjes van mais! Zou het voedermais of suikermais zijn? Ik zie de moppies al stukjes afbijten van het zoet smakende stokje en het vervolgens uitspugen. En "biologisch afbreekbaar" lijkt me wel het minste wat je kunt verwachten van een knaagstokje dat "Veilig indien ingeslikt" is toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Ik ken het niet, het ziet er inderdaad erg apart uit. Ik betwijfel of het echt een gezonde snack is, ik vind het een vreemd product haha! Waarom zou je dit ontwikkelen? 🤨 Wie heeft daar behoefte aan, als je gewoon takken van bomen kan geven?! Ik denk dat je beter gewoon knaaghout in onbewerkte vorm kan geven, dat lijkt mij beter voor de spijsvertering en het gebit 😉 

Maar goed, je hebt het al haha. Is het zacht / buigzaam of hard? Als je het geeft, zou ik het wel in kleine hoeveelheden doen. Op zich is mais niet slecht, maar is het echt 100% mais? 

Het is behoorlijk hard. En dat is het nu juist, de ingrediënten staan niet op de verpakking zelf. 
Ik had verwacht dat het eetbaar zou zijn maar daar is het dus niet voor bedoeld. 
Om te knagen krijgen ze inderdaad gewoon takken. 
Ik ga het ze niet geven. Verder nog geen idee wat ik er dan wel mee ga doen. 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit eens hetzelfde 'knaagbot' gekregen, maar dan voor honden. Hetzelfde merk en ook volledig van maïs, en niet persé gemaakt om op te eten, maar het kon ook geen kwaad mocht het wel opgegeten worden.

Qua smaak een groot succes, alleen ... ik ging ervan uit dat het een 'speelgoed' was, dus hield de hond onder het knabbelen niet in de gaten en een kwartiertje later was het bot volledig op. Niet de bedoeling. 😅

Ik zou het wel durven geven, maar dan wel in kleine stukjes. Anderzijds, liever zeker, en een dierenartsbezoek is sowieso duurder dan zo'n knaagstok. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei mystique:

Ik heb ooit eens hetzelfde 'knaagbot' gekregen, maar dan voor honden.

Precies, dat dacht ik ook meteen "huh, dat bestaat toch al voor honden?" Gewoon even in een andere vorm persen, andere sticker erop en je kunt het voor allerlei dieren proberen te verkopen. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites