Ga naar inhoud

Konijn sloopt behang


x_blvck

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

mijn nieuwe nijntje sloopt mijn behang achter de bank al hele stukken weg bij de radiator en in de keuken ! En het is niet zo dat ze geen knaag speelgoed hebben maar ze doen er ook hellemaal niks mee, en heb echt wel verschillende soorten speelgoed, iemand tips of ideeen ? 


gelukkig verhuis ik over drie maand maar als dat gedrag zich daar ook voortzet als er net nieuwe behang hangt ben ik daar niet zo heel blij mee dus wil graag voor die tijd  dat gedrag eruit hebben😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat ik niet zo heel goed nieuws heb. Het enige wat echt helpt is zorgen dat ze er niet bij kunnen. 

Hier doen ze hetzelfde vooral op plekken waar ik ze niet kan zien. Ook dus achter de bank. Ze hebben genoeg speelgoed waar ze wel wat mee doen maar zo af en toe beginnen ze toch weer aan het behang of de plinten als ze de kans krijgen. Ik zet het af met hekjes, achter de bank is dat toch niet te zien.

Als ze niet in een ren zouden zitten als ik er niet bij was dan bleef er weinig van mijn huis over. 😄

  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat @Mira11 zegt... Dit is "normaal" konijnengedrag en zul je er niet uit krijgen. Enige optie is konijnen weghouden van plekken waar ze niet mogen knagen/vernielen (bijvoorbeeld door ze in een ren te houden) of buiten een mooi verblijf maken. Als je dat laatste overweegt moet je wel opschieten want vanaf half september kunnen binnenkonijntjes niet meer verhuizen naar buiten ivm de wintervacht... Succes 🍀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze blijven lekker gezellig binnen staan vind ik toch dat je er wat meer contact mee hebt haha, maar ze krijgen een eigen kamer dus denk dat ik dan karton aan de muren ga plakken kunnen ze daar los op gaan haha en als ze dan los lopen door het hele huis inderdaad eventjes wat ga af zetten, bedankt ! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook grotendeels renpaneeltjes langs de wanden, maar om een bepaald kwetsbaar stuk muur en de onder- en zijkant van deuren te beschermen heb ik dit soort bouwfolie (superstevig plastic) opgeplakt met goede ductape: 

 

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/bouwfolie/topprotect-dpc-folie-vochtscherm-rol-50-x-0-45m-zwart-14002493/5476817

 

Er zijn vast konijnen die tape loshalen, maar de mijne laten het keurig zitten, dus ik maak me geen zorgen. Je kunt dit plastic ook aan de muur bevestigen met schroefjes, dat is misschien veiliger. En omdat het zulk stevig plastic is, krijgen konijnen het niet snel kapot. Ik had trouwens maar een kleine rol ervan gekocht, max 15 euro volgens mij.

 

Ook kun je misschien een stuk gaas halen en dat aan de muren bevestigen.

 

Ik snap trouwens helemaal dat je je konijnen graag binnen houdt. Supergezellig!

aangepast door Kenijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
6 minuten geleden zei FrancisW:

Mijn rammetje knaagde aan alle meubels en plinten. Elke keer als ik dat hoorde legde ik een alternatief (tak van els) voor zijn neus en zei Neenee. Het is even investeren, maar het hield op. Hij begrijpt het denk ik en is dus op te voeden. 

 

Wat fijn dat het heeft gewerkt. 

Ik moet wel zeggen dat ik hetzelfde heb gedaan. Iets anders aanbieden en nee zeggen. Bij mij werkt het echt maar tijdelijk. Op het moment dat ik denk dat het goed gaat beginnen ze weer ergens anders te knagen. Ze blijven me steeds verrassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2020 at 18:55 zei Kenijn:

Ik heb ook grotendeels renpaneeltjes langs de wanden, maar om een bepaald kwetsbaar stuk muur en de onder- en zijkant van deuren te beschermen heb ik dit soort bouwfolie (superstevig plastic) opgeplakt met goede ductape: 

 

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/bouwfolie/topprotect-dpc-folie-vochtscherm-rol-50-x-0-45m-zwart-14002493/5476817

 

Er zijn vast konijnen die tape loshalen, maar de mijne laten het keurig zitten, dus ik maak me geen zorgen. Je kunt dit plastic ook aan de muur bevestigen met schroefjes, dat is misschien veiliger. En omdat het zulk stevig plastic is, krijgen konijnen het niet snel kapot. Ik had trouwens maar een kleine rol ervan gekocht, max 15 euro volgens mij.

 

Ook kun je misschien een stuk gaas halen en dat aan de muren bevestigen.

 

Ik snap trouwens helemaal dat je je konijnen graag binnen houdt. Supergezellig!

Handig zo'n link! 🙂

Ik ben al langere tijd op zoek naar stevige tape om mijn deuren te beschermen. Daar knagen ze niet echt aan maar als de deur op een kier staat pakken ze dat altijd met hun tanden vast. Nu nog even kijken of er een witte versie van is die stevig genoeg is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .