Ga naar inhoud

Konijntje niest


bunnywhoop

Aanbevolen berichten

Dat is tijd voor de dierenarts. Dat is waarschijnlijk snot, en dus moet hij anitbtioitca, als je nog langer gaat wachten dan kan het ook chronisch gaan worden. Dus ik zal maandag naar de dierenarts gaan daarmee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad aanraden om de dierenarts te bezoeken. Het kan een probleem zijn met een bacteriële infectie, maar kan bijvoorbeeld ook ontstaan door gebitsproblemen of omdat er iets (hooi-sprietje bijvoorbeeld) vast zit in de neus. 

 

Snotneuzen zijn een vervelend iets bij konijnen, als je er op tijd bij bent met behandeling heb je goede kans dat het op te lossen is, maar als je je konijn er langere tijd mee laat lopen, dan kan het echt chronische problemen geven. En dat kan heel vervelend zijn.  Een snotneus bij konijnen is dus niet iets zoals een verkoudheid bij mensen, zoals hierboven ook al aangegeven werd. Het gaat niet vanzelf over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, we zijn naar de DA geweest, ze hebben hem goed nagekeken, hij had geen snot, ook geen koorts. Verder niets in zijn neusje en longentjes schoon. We hebben een ontstekingsremmer meegekregen met pijnstilling, Als de nies toch aanhoud dan wil ze antibiotica gebruiken, maar liever niet omdat hij al wat plakpoep had. Dat zou de darmen dan nog meer belasten. Al met al lijkt het mee te vallen 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .