Sara1234 Geplaatst: 29 augustus 2020 Delen Geplaatst: 29 augustus 2020 (aangepast) Nadat ik laats helaas mijn lieve Joy ben verloren. wil ik rustig om me heen kijken voor 2 nieuwe konijnen. ik heb eigenlijk altijd Nederlands hangoren gehad en bij toeval ook altijd de zelfde kleur. maar ik heb zelf niet echt veel kennis wat betreft andere rassen. hebben jullie eventueel ideeën wat voor rassen leuk zijn ? Of goede ervaring mee hebben ? alle info is welkom en adress waar ze dat ras hebben is ook meer dan welkom. En oja hoeft niet perse om een fokker te gaan asiel adressen zijn ook meer dan welkom. 29 augustus 2020 aangepast door Sara1234 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ripley Geplaatst: 29 augustus 2020 Delen Geplaatst: 29 augustus 2020 Je kunt je beter niet focussen op een ras. Binnen de rassen is er an sich niet heel veel verschil, het verschil zit hem in het persoonlijke konijn. Net als bij mensen heeft ieder konijn zijn eigen karakter. Je kunt het beste eens bij een opvang gaan kijken, daar zitten er genoeg die een fijn plekje zoeken en waar je mooi kunt selecteren op karakter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 29 augustus 2020 Delen Geplaatst: 29 augustus 2020 Welkom op het forum. Sterkte met het verlies van Joy. Hier op het forum adviseren we altijd om naar een konijnenopvang te gaan. Daar zitten heel veel lieve konijnen die wachten op een baasje. Je kunt dan een leuk koppel uitzoeken die bij je past. Er zijn wel wat verschillen tussen de verschillende rassen maar het individuele karakter is belangrijker. Op de website bij Bunnybunch.nl staat een asiel/opvanglijst van opvangen door het hele land. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sara1234 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2020 Heel erg bedankt 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 29 augustus 2020 Delen Geplaatst: 29 augustus 2020 Het is wel zo dat Vlaamse reuzen een stuk minder oud worden dan kleinere konijntjes, omdat ze eigenlijk te groot zijn. Hier vind je de lijst met opvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 augustus 2020 Delen Geplaatst: 30 augustus 2020 De meeste mensen hier op het forum zijn vooral fan van konijnen uit asielen & opvangen. Daar zitten ze in alle soorten & maten, groot en klein. En er is zo verschrikkelijk veel konijnen-ellende, waarvan een groot deel veroorzaakt word door winkels en fokkers, dat de meeste mensen nadat ze zich daar in verdiept hebben, daar niet meer aan mee willen werken. De ellende komt vooral voort uit massaproductie van konijnen, impulsaankopen en gebrek aan goede informatie bij aanschaf. In opvangen zitten ook jonge konijnen, maar ook volwassen konijnen, dat laatste heeft als voordeel dat de karakters beter bekend zijn. Je kan bij opvangen zeker ook een voorkeur opgeven voor uiterlijk. Zelf houd ik het meestal bij "geen langharige konijnen", omdat ik de vachtverzorging niet fijn vind. Formaat en uiterlijk maken voor mij niet zoveel uit. Natuurlijk heb ik wel een voorkeur, maar na alle jaren konijnen houden is die voorkeur eigenlijk vooral een "zo standaard mogelijk konijn", niet te groot, niet te klein, staande oortjes, gewoon een mooi gezond formaat en bouw. Voor mij bij voorkeur geen extremen. Maar dat wil niet zeggen dat andere konijntjes niet welkom zijn hoor, als je bijvoorbeeld al een konijn hebt, dan is de klik die de konijnen met elkaar hebben eigenlijk de belangrijkste factor. Daarbij heeft adopteren uit een opvang als voordeel dat konijntjes aan elkaar gekoppeld kunnen worden op karakter, omdat de rammen gecastreerd zijn in opvangen. Ze kunnen dan als je een compleet koppel zoekt zelfs al in de opvang voor je beginnen met de koppeling, wat een hoop gedoe scheelt. En een verliefd, hecht koppeltje, dat is toch eigenlijk het mooiste soort konijnen dat je kunt hebben, als je het mij vraagt 🥰 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten