Spring naar bijdragen
Evee

Offtopic: Vrouwenhoekje

Recommended Posts

Zojuist zei Pablo&Lola:

Doet het nooit zeer om in te brengen? Ik vind tampons op een gegeven moment echt pijn doen.

Nee, dat was voor mij één van de redenen om toen over te stappen. Op milde dagen was het echt vervelend om tampons in en uit te krijgen. Met die cups heb je dat niet. Al is het in het begin even oefenen hoe je hem goed in en uit krijgt, maar als je het trucje eenmaal hebt is het geen probleem meer. Tot nu toe dan haha! Morgen komen mijn nieuwe, dat gaat vast weer prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje een cup gehad, dat was toen een actie dat je hem na twee maanden retour kon sturen als je niet tevreden was. Ik kreeg het niet voor elkaar om hem in te brengen, werd er heel gefrustreerd door. Dus ik hou het gewoon bij maandverband. Het is slecht voor het milieu, maar geeft mij gewoon het meeste comfort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voel je zo'n ding niet zitten als je rondloopt? Loopt er niks langs? En schiet ie niet plotseling uit als je keihard lacht, een workout doet of aan het poepen bent? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Al zijn die twintig maandverbanden die ik maandelijks weggooi natuurlijk erg slecht voor het milieu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kenijn:

Voel je zo'n ding niet zitten als je rondloopt? Loopt er niks langs? En schiet ie niet plotseling uit als je keihard lacht, een workout doet of aan het poepen bent? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Al zijn die twintig maandverbanden die ik maandelijks weggooi natuurlijk erg slecht voor het milieu.

Haha nee nee nee nee en nee. Het enige is wel dat het niet absorbeert zoals een tampon. Het kan dus zijn dat er een klein beetje bloed nog onder de rand van de cup zat als hij uitklapt, waar een tampon dat absorbeert onderweg naar binnen. Dat zal er dan in de loop van de dag nog uit lekken, maar dat is heel weinig. Ik heb daarvoor uitwasbare inlegkruisjes, ook van cute cotton, zodat mijn ondergoed er niet van verkleurt als dat gebeurt.

Ik voel hem niet zitten, hij is er zeker nooit ineens uitgeschoten, dat kan ook niet als hij op de goede plek zit, want dan zit de rand in het zachte deel waar je spieren niet zo spannen, lekt niet, ook niet met klimmen en dan kom ik toch wel in rare houdingen terecht, ik kan gewoon normaal naar de wc, terwijl ik met tampons weleens had dat ik niet goed kon plassen, alsof dat ding mijn urinebuis dicht drukte ofzo. 

Het enige is inderdaad dat inbrengen en uithalen even wat handigheid vereist, je moet de juiste maat en stevigheid hebben, daar heeft cutecotton een mooie cupfinder lijst voor en om tot de juiste koop te komen en er handig in te worden moet je niet moeilijk doen over je eigen lijf. Geen iiieehiiee bloed aan mijn vingers gedrag zeg maar. Maar ik wil nooit meer anders en heb ook bijna al mijn vriendinnen al bekeerd. Wat wel resulteerde in af en toe een telefoontje van een nieuweling met: help, ik krijg hem er niet uit! Lukt uiteindelijk altijd wel hoor, meestal komt dat doordat ze het spannend vinden omdat het nieuw is en dan de boel zo aangespannen houden dat ze er niet goed bij kunnen. Uiteindelijk zijn ze allemaal om!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die cups ook ideaal! Sommige mensen vinden het vies omdat het niet absorbeert, maar maandverband vind ik zelf een viezer gevoel. Dat gaat zo broeien en ik krijg er ook uitslag van. Er bestaat trouwens ook wasbaar maandverband. Dat gebruik ik weleens op lichte dagen als ik ff geen zin heb in dat cupje. Voor zwaardere dagen lijkt het me wat minder prettig met dat uitwassen enzo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfoee, wat heb ik een hekel aan dat vrouwen kwaaltje zeg!

Echt van die enorm hevige buikkrampen, constant koude rillingen en overdreven veel lekkere trek 😅

Gelukkig heb ik gister boodschappen gedaan om me een beetje te ondersteunen 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei BunnieHop:

Pfoee, wat heb ik een hekel aan dat vrouwen kwaaltje zeg!

Echt van die enorm hevige buikkrampen, constant koude rillingen en overdreven veel lekkere trek 😅

Gelukkig heb ik gister boodschappen gedaan om me een beetje te ondersteunen 🤣

Haha twee repen chocola en een Flair en Viva voordeelpakketje? 

Ik zweer bij naproxen pijnstillers, die zijn voor mij echt de beste in die dagen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Eefje:

Haha twee repen chocola en een Flair en Viva voordeelpakketje? 

Ik zweer bij naproxen pijnstillers, die zijn voor mij echt de beste in die dagen. 

Toevallig inderdaad 2 repen chocola 😂

Verder was ik vergeten aleve feminax te halen en heb verder ook niks meer in huis. De laatste pilletjes had ik aan mijn schoonzus mee gegeven, aangezien die toendertijd zoveel problemen had met haar menstruatie toen ze in NL was.

Maar ik zal naproxen nog wel eens opzoeken! Ik word altijd enorm moe van een half pilletje van mijn medicatie, dus misschien dat deze beter zijn 🙂 dank je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Eefje:

@BunnieHopaleve feminax is hetzelfde als naproxennatrium, alleen veel duurder omdat er een merk op staat 😊

Oh dat wist ik helemaal niet!! 😯

Dat scheelt dan wel in de portemonnee ja!

Nogmaals dank je wel! 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BunnieHop je kunt ook kijken naar apc tabletten, dat is acynogwatzuur, andere werkzame stof. Ook vrij verkrijgbaar voor een prikkie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Eefje:

@BunnieHopaleve feminax is hetzelfde als naproxennatrium, alleen veel duurder omdat er een merk op staat 😊

De dosering is iets anders. De naproxen tabletten van Kruidvat zijn 220 mg, van Aleve 275 mg.  En dan nog is Aleve duurder dan de huismerken. Aleve Feminax is trouwens hetzelfde als de "gewone" Aleve, dat is echt een marketing ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die naproxentabletten van de drogist doen bij mij echt helemaal niks (of zou ik er misschien meer tegelijk moeten nemen?). Alleen die van de apotheek, met 500mg, werken goed. Helaas ben ik door mijn voorraad heen en moet ik het dit weekend zonder doen. 😣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Die naproxentabletten van de drogist doen bij mij echt helemaal niks (of zou ik er misschien meer tegelijk moeten nemen?). Alleen die van de apotheek, met 500mg, werken goed. Helaas ben ik door mijn voorraad heen en moet ik het dit weekend zonder doen. 😣

Heb je een drogist in de buurt die open is? Want 220 plus 295 is ook min of meer 500 mg. Bij mij werkt dat net zo goed als 500 mg van de apotheek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Marjoleink:

Heb je een drogist in de buurt die open is? Want 220 plus 295 is ook min of meer 500 mg. Bij mij werkt dat net zo goed als 500 mg van de apotheek.

Ja, dat dacht ik ook, gewoon twee keer zoveel tabletten nemen dan. Maar ik meen te herinneren dat ik de vorige keer met tabletten van de drogist echt de hele dag pillen aan het slikken was. Lijkt me ook niet echt goed. Nou ja, ik zal zo, als de ergste krampen voorbij zijn, even kijken of er nog een drogist of supermarkt open is. Beter iets dan niets.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben heel blij dat paracetamol bij voldoende helpt, door een andere ziekte mag ik geen pijnstilling in de nsaid-categorie. Dat is dus alles wat een stapje sterker is dan paracetamol, onder andere ibuprofen en naproxen. Heb ik iets zwaarders nodig dan paracetamol dan zou ik meteen uitkomen op morfine-achtig spul. Dus heb maar gewoon een hoge pijntollerantie gekweekt 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O dat is vervelend zeg. Bij mij doet paracetamol helemaal niks. Ja, ik gebruik iets te veel pijnstillers, maar als ik pijn in mijn nek heb en ik doe niets, dan krijg ik er ook nog eens migraine bovenop, en dan ben ik twee dagen uitgeschakeld. Dus het is kiezen tussen twee kwaden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, wat slikken veel van jullie pijnstilling tegen menstruatiepijn! Ik heb dat nooit geprobeerd, en lig gewoon een halve dag op bed te creperen en te denken: "Een bevalling schijnt zo te voelen maar dan tien keer erger, volgens mij zou ik dan echt gek worden of doodgaan."  Werkt het echt? Gewoon naproxen bij Kruidvat halen dus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kenijn, als je er zoveel last van hebt zoals wij allemaal zou ik het wel aanraden om het een keer te proberen 🙂

Voor mij is het in ieder geval een wereld van verschil!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wooow zo herkenbaar wat iedereen hier schrijft. Ik ken niemand in mijn omgeving die er zoveel last van heeft. Naproxen all the way bij mij. Ik lig dan echt sowieso een dag plat. Ik kan ook niet zonder mijn kruik met heet water, dat helpt echt heel erg goed. Ik moet het altijd ook zo plannen dat ik vrij ben. Heb gelukkig geen relatie dus ik kan wel een beetje rommelen met de anticonceptiepil, ik slik het toch puur omdat mijn menstruatie dan iets minder erg is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan mij standaard ziekmelden in een stopweek hoor. Naast de hevige buikkrampen heb ik ook heel veel last van hormonale migraine, waardoor ik bijna onmogelijk kan functioneren tijdens de stopweek. Ik slik de pil daarom ook zoveel mogelijk door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit geen normaal pijnniveau bij een menstruatie. Zijn jullie wel eens goed onderzocht door een gynaecoloog? En dan bij voorkeur door een man? Mijn ervaring is dat een vrouw eerder denkt dat het erbij hoort.

@Pablo&Lola ik had ook migraine in de stopweek. Hormoonpleisters hielpen daar wel tegen. Nu heb ik de prikpil en ik heb echt nergens last van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik vind dit geen normaal pijnniveau bij een menstruatie. Zijn jullie wel eens goed onderzocht door een gynaecoloog? En dan bij voorkeur door een man? Mijn ervaring is dat een vrouw eerder denkt dat het erbij hoort.

@Pablo&Lola ik had ook migraine in de stopweek. Hormoonpleisters hielpen daar wel tegen. Nu heb ik de prikpil en ik heb echt nergens last van.

Mijn gynaecoloog was inderdaad een man en die zei tegen mij ook dat het doodnormaal was..

En als het echt zo erg was, moest ik van conceptie overstappen.

Nog steeds heb ik liever dat ze me steriliseren hoor dan mezelf vol te proppen met hormonen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je echt zo ziek wordt is het inderdaad verstandig om je eens te laten onderzoeken. Heel vaak ligt er endometriose onder en het wordt vaak lang over het hoofd gezien. 

Ik ben zelf altijd één a twee dagen wat beroerd, hoofdpijn, buik en rugpijn en weinig energie. Maar wat pijnstillers doen wonderen en ik ga die dagen niet keihard sporten, verder kan ik gewoon mijn ding doen. Ik slik wel de pil altijd lekker lang door, want om nou te zeggen dat ik op mijn best ben die dagen, neeehh.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites