Spring naar bijdragen
Evee

Offtopic: Vrouwenhoekje

Recommended Posts

Een beetje offtopic voor een konijnenforum, maar omdat er in het sportschool topic wel heel erg van het originele onderwerp afgedwaald werd, een apart topic voor "vrouwendingen". Niet dat mannen hier niet welkom zijn, maar die zitten er misschien niet op te wachten, en op deze manier kunnen ze dit topic gewoon vrij makkelijk overslaan 😉 😂

LET OP!

Wel even de mededeling: Alles wat je op internet zet is openbaar te lezen. Bedenk dat dus voor je te veel persoonlijke zaken deelt of het wel iets is wat je met de wereld wil delen en of het aan jou als persoon te koppelen is (bijv. aan de hand van je gebruikersnaam). Dat laatste kan best wel eens vervelend zijn, bijvoorbeeld als je wil solliciteren. Dit is niet alleen iets wat op het forum zo is, maar eigenlijk overal op internet. 

------------------------------------

Het offtopic gaan begon eigenlijk met onderstaande vraag, daar starten we dus ook dit topic 😉 

-----------------

Misschien een aparte (vrij persoonlijk) vraag hoor, en wel een vrouwendingetje! haha Maar wat voor sportBH dragen jullie bij het sporten?!

Ik vind over het algemeen de "lage level" sportBH's heerlijk zitten, maar die bieden eigenlijk te weinig ondersteuning bij bijv. hardlopen.

De "hogere level" sportBH's vind ik echt verschrikkelijk zitten. Halve martelwerktuigen zijn het 🤣 

Ik heb de laatste weken bij 3 winkels besteld en alles teruggestuurd. Morgen komt een levering van de 4e winkel 😂 Nog nooit zoveel teruggestuurd! Nou hoop ik natuurlijk dat wat ik morgen binnen krijg wel wat is. Maar zo niet... zijn er merken / modellen sport-bh's die jullie aanraden, die wel genoeg ondersteuning bieden? 

bewerkt door Evee
intro toegevoegd, aangezien de beginpost eerst in een ander topic stond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Misschien een aparte (vrij persoonlijk) vraag hoor, en wel een vrouwendingetje! haha Maar wat voor sportBH dragen jullie bij het sporten?!

Ik vind over het algemeen de "lage level" sportBH's heerlijk zitten, maar die bieden eigenlijk te weinig ondersteuning bij bijv. hardlopen.

De "hogere level" sportBH's vind ik echt verschrikkelijk zitten. Halve martelwerktuigen zijn het 🤣 

Ik heb de laatste weken bij 3 winkels besteld en alles teruggestuurd. Morgen komt een levering van de 4e winkel 😂 Nog nooit zoveel teruggestuurd! Nou hoop ik natuurlijk dat wat ik morgen binnen krijg wel wat is. Maar zo niet... zijn er merken / modellen sport-bh's die jullie aanraden, die wel genoeg ondersteuning bieden? 

Voor de hometrainer een simpele dunne sporttop van de Hema (wat eigenlijk geen sporttop mag heten vind ik, maar voor fietsen prima). Verder nog een duurdere zwarte van Adidas die ik heel fijn vind. En een goedkopere van de Decathlon met een printje. Bij die laatste twee hoef ik er eigenlijk alleen een zwarte legging en de legging met print erbij aan.

Ik kan na jaren weer eens meedoen met dit sportschool topic, omdat we het squashen eens gaan oppakken 🤣.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ik vind die dingen ook helemaal niks inderdaad.

Ik ben vrij makkelijk als het aan komt op sportbh's want ik heb nou eenmaal vrij weinig.

Ik koop altijd gewoon de simpele bij de Primark, meer heb ik niet nodig.

Ik weet dat er 3 levels zijn van sportbh's.

Heb je level 3 gekocht dat je ze terug stuurde of level 2?

Anders zou je een keer bij Hunkemöller kunnen kijken/passen wat voor jou het prettigst zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind eigenlijk de goedkope van de lidl lekker zitten, als er maar geen padding in zit. En als.ik ze niet een hele dag moet dragen. Koop ze wel wen maat te klein, anders geven ze niet genoeg steun. Helaas houdt dat wel in dat het echt een kriem is om ze aan en uit te doen. Veser heb ik hele fijne via alie expres gekocht, zitten heerlijk, maar is niet zo geschikt om te sporten. Mijn cupmaat is 80/85 G/H 

Let daar ook altijd goed op. Zoveel dames lopen nog met een verkeerde bh. Vooral vaak een te kleine cupmaat en te grote omvang.  En juist dan zitten ze niet lekker. Gaat t schuren, schuiven en krijg je striemen.

Vooral als je varieert kan gewicht is een juiste bh echt een uitdaging

Ook is het ongeveer onmogelijk om mijn maat tegen een betaalbare prijs te vinden(onder 30) dus dat helpt ook niet mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hele fijne van PrimaDonna, maar daarvoor ben jij niet de doelgroep, @Evee. En ze kosten de hoofdprijs, ik ben altijd rond de 90 euro kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik draag geen sportbh's, ik draag altijd mijn gewone met hardlopen. Zit er soms wel aan te denken om er een te kopen, maar ik heb zo'n hekel aan BH's kopen haha. Fijn zittende BH's zijn echt een uitzondering.. Ik heb ook een smalle omvang en grote cup (70G) en in die combinatie is niet zo heel veel keus. Ik kan mij eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat bv Primark en Lidl BH's hebben die fatsoenlijk ondersteunen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er een paar van de H&M die ik voor gewoon draag. Voor het sporten heb ik ook een paar goedkope van Aliexpress. Eerlijk gezegd draag ik meestal geen bh (helemaal sinds corona niet meer xD met sporten overigens wel altijd), heb niet zoveel ondersteuning nodig dus ben waarschijnlijk de verkeerde persoon om het te vragen 😁

Intussen moet ik ook echt echt echt weer beginnen met sporten... 😭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met paardrijden draag ik een level 3 sportbh van nike, of van shockabsorber. Die drukken alles zo plat als een dubbeltje zodat het nauwelijks nog kan bewegen. Ik ben medium bedeeld met 70c, dus dat werkt bij mij goed. Die kosten rond de 50 euro dacht ik. Echt heel fijn zit het natuurlijk niet, je moet je er net in kunnen wurmen anders werkt het niet. Maar als ik ze eenmaal aan heb vind ik het prima. Met klimmen draag ik meestal geen sportbh. Ik heb ook wel van de h en m gehad, dat is prima als je niet loopt te hupsen, gewoon een meer comfortabele bh dan met beugels of push up, maar je wilt daar niet mee hardlopen. 

bewerkt door Eefje
Toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips! 

Ik heb wel een aantal van die stretch-topjes, van hema en h&m geloof ik, maar die bieden inderdaad niet zo veel ondersteuning. Prima voor wandelen en fietsen inderdaad, maar bij echt flink sporten is dat niet genoeg. Ik ben ook medium bedeeld, maar ik merk dat alles toch pijn gaat doen omdat het te veel zwiept als je wat intensiever / langer sport 😂
Maar ik ben dus blijkbaar niet de enige die de hogere niveau sport bh's niet echt comfortabel vind haha. Ik heb er nu nog 2 liggen hier die ik nog moet passen, waaronder één van shockabsorber.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de shockabsorber BH gehouden, de shockabsorber level 4 ultimate sport bh heette het geloof ik, die zat nog het best van alles wat ik besteld & gepast heb. De andere die ik besteld had is niets. Dat zou ook een bh moeten zijn die flink ondersteunt, maar doet dat totaal niet. Van het merk Swemark was die. Die gaat dus terug. Dus nu heb ik er in ieder geval één die goed is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou gelukkig maar! Ik vind die shockabsorber ook goed, fijne brede banden waardoor het toch niet snijdt al zit het zo strak. Alleen niet geschikt als je als een sexy poppetje in de gym wilt staan, want er blijft weinig over 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee, fijn dat je er toch op zijn minst eentje hebt die goed zit!

@Eefje, ik heb daar altijd zo'n hekel aan he. Van die vrouwen (ook mannen hoor) die echt inderdaad compleet in de make-up en meest strakke kleren met inkijk gaan lopen sporten..

Kom je om te sporten of om te flirten vraag ik me dan altijd af 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ja hè! Vooral als ze er nog precies hetzelfde uitzien na het sporten als ervoor. Of je hebt niet goed gesport en alleen lopen paraderen en selfies maken, of je bent een humanoid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad ja!

Ik geef wel toe dat ik ook gewoon make-up draag in de sportschool, maar da's meer omdat ik onzeker ben over mijn gezicht onder de acne 😶 

En wat ik ook altijd verschrikkelijk vind is dat die popjes altijd exact voor mijn neus of voor mijn man gaan staan als ik toevallig een keertje voor de spiegel mijn setjes sta te doen, terwijl er echt nog een dikke 10 meter aan spiegel vrij is 😆

Achja, vandaag was het tenminste lekker rustig.

Na anderhalve week rust kan ik weer lekker gas geven, en alles is gister en vandaag netjes weer omhoog gegaan zoals het hoort.

Werd vandaag raar aangestaard door een paar mannen omdat ik moeite doe voor mijn setjes 😂

En ik was voor het eerst in een maand tijd een keertje tevreden in de spiegel 😬 Alles begint nu enorm te ontwikkelen. En mijn trapezes zijn wel redelijk te vergelijken met die van de mannen daar 😁

Kan niet wachten tot volgend jaar om te zien wat ik aan spiermassa heb opgebouwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook hoor, ik ben niet erg dol op mijn donkere kringen, dus die worden dagelijks weggepoetst, tenzij ik echt alleen naar de supermarkt ga die dag. Maar je hebt make up en make up! 

Fijn dat je zo lekker gaat! Ik heb mijn dieet nu echt serieus aangepakt en ook maar eens een weekje met de pil gestopt voor de verandering. En voila, mijn gehate kilo is weg! Deels vocht en deels toch stiekem nog teveel eten. Kost altijd wel moeite om dat aan te passen, mijn ideale figuur vereist toch veel discipline en potverdorie wat zit je snel aan je max kcal! Nu dus vooral veel groenten, geen boterhammen, veel eiwitten en gezonde vetten. Als die omslag er eenmaal goed inzit houd ik het wel weer vol, maar voordat ik dat echt weer onder de knie heb duurt altijd lang... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Snap ik, een dieet aanpassen is altijd ff moeilijk. Vooral als je kcal weg neemt..

Ff volhouden en je raakt er wel aan gewend!

Ik merk het verschil met de pil ook altijd wel ja.

Makkelijk een anderhalve tot 2 kg vocht. Daarom overweeg ik ook om mezelf te laten steriliseren, maar dat wordt niet vergoedt en het kost 1500 euro 😱 Plus nog het feit dat als het wel vergoedt zou worden ik nog steeds niet in aanmerking zou komen. 'Je bent pas 27, je gaat daar spijt van krijgen, wie weet wil je later nog kinderen'... Nee dank je feestelijk 😂

Als je je echt stoort aan die kg vocht van je pil zou je wel kunnen kijken naar een spiraaltje.

Hoor daar altijd veel goede verhalen over qua bescherming en qua bijwerkingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het komt niet door de pil, ben er anderhalf jaar vanaf geweest, toen schommelde ik veel sterker in mijn gewicht en ik had me toch een hoop gedoe met mijn hormonen! Echt niet fijn, dus daarom na anderhalf jaar weer aan de pil gegaan en alles werd weer stabiel, huid, gewicht, gedrag, stemming.. Ik ben erg blij met de pil. De klachten die veel mensen noemen met de pil heb ik juist zonder. Nu is het vooral tegen de tijd dat ik echt weer eens ongesteld moet worden dat ik vocht vast ga houden, ik slik ook rustig twee drie maanden door.

Ik heb sterilisatie ook besproken, ze doen inderdaad moeilijk. Zo betuttelend vind ik dat! Als ik spijt krijg dat ik geen kinderen heb dan heb ik alleen mezelf daarmee, maar wat nou als ik ongewenst zwanger raak, toch kies om het te houden en daar vervolgens spijt van krijg? Dat is veel erger toch, dan is er een kind de dupe. Heel vreemd hoe daarmee omgegaan wordt. Maar los daarvan is sterilisatie voor mij niet zo interessant, omdat ik toch de pil zou blijven slikken om mijn hormonen in balans te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor heel wisselende verhalen over het spiraaltje. De ene zweert erbij, de andere heeft hele nare verhalen en heeft het na een half jaar en een hoop bloed en gewichtsverlies laten verwijderen. Ik durf het niet aan, ik heb al gedoe met mijn baarmoeder (hpv) en hoewel dat er natuurlijk los van staat sla ik zo'n extra en wat ik hoor pijnlijk bezoek aan de gyn toch maar over, zit er al veel te vaak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de prikpil, @Eefje? Dat is eens in de 12 weken. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van bijwerkingen, alleen een dagje een pijnlijke plek van de injectie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben tegen alle horrorverhalen van de hele wereld in hartstikke tevreden met mijn pil. Ik heb verschillende dingen gehad, ik had nogal jong hpv en dokters dachten daarom dat het iets hormonaals was waar ik klachten door had, dus ik had de ene pil na de andere, steeds zwaarder, de prikpil, nuvaring, zo'n ding in mijn arm. Manman, wat een ellende was dat, elke drie maanden wat anders, ik schoot op en neer in gewicht, had bij een hele zware pil ineens een cupmaat van heb ik jou daar en de klachten die ze met hormonen onder controle probeerden te krijgen bleven. Achteraf bleek het dus een beginstadium van baarmoederhalskanker te zijn waardoor ik klachten had. Mag van geluk spreken dat ik zelf heb aangedrongen op een uitstrijkje, anders was ik er misschien niet meer geweest, terwijl ik dus al tijden met die klachten bij de huisarts liep. Maar het was niet waarschijnlijk want ik was pas 26 😤. Maar goed. Toen dat behandeld was ben ik anderhalf jaar van de pil af geweest om te kijken wat mijn lijf zelf zou doen. Daar werd ik niet vrolijk van en nu tot mijn grote tevredenheid alweer jaren aan de pil. Ik vind het perfect, vergeet het nooit, kan menstruatie plannen en heb alleen positieve bijwerkingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mij laten steriliseren en mn baarmoederslijmvlies laten wegbranden en ben er dolblij mee. Denk dat ik zo... 24 was? Hoop gedoe over gehad maar wel voor elkaar gekregen. Ik had ook echt een super fijne gynaecoloog. Ze wilde wel eerst een spiraaltje proberen maar die was er binnen 4 dagen weer uit. Kon niet eens normaal zitten. 

Nu van zeer heftig ongesteld, vaak 3 a 5 dagen heftig en totaal 10 dagen, naar misschien een dag of drie mild. Laatst voor mijn doen heftig ongesteld geweest en dat was 5 dagen waar bij ik niet eens maandverband nodig had. Hoogstens een inlegkruisje. Helaas wel erg last van pms maar daar deden hormonen ook niks goed voor.

Pfff heftig @Eefje frustrerend ia dat toch.. nee t is niet passend, logisch of waarschijnlijk.. dat zal, maar misschien is uitsluiten toch handig🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? 😱

Ik krijg alleen maar verhalen en nieuwssites over mensen die het willen en het echt niet voor elkaar krijgen..

@Eefje, heftig joh!

Dan snap ik inderdaad wel dat je gewoon blij bent met de pil!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lang traject hoor. Ruim twee jaar mee bezig geweest, naar een psychiater en mijn diagnose. Dus ook al zou ik kinderen willen, vind ik het niet verantwoord. Ik heb al.moeite genoeg om mijzelf en mn relatie op orde te houden. Laat staan als daar nog kinderen bij komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil me over een paar jaar ook serieus gaan verdiepen in sterilisatie.  Ik vind het gewoon schandalig dat, als je al zeker weet dat je geen biologische kinderen wil, dat je dan nog wel een x aantal jaar door alle narigheid moet gaan. 

Spiraaltje hoor ik ook super veel negatieve verhalen over en ik wil gewoon niet nog 20+ jaar de pil moeten slikken terwijl mijn besluit over kinderen al vast staat. Ik heb samen met mijn partner duidelijke voorwaarden vastgelegd waar ons leven aan moet voldoen voor we een kind op de wereld willen zetten, waarvan op 1 staat dat we het beiden 100% willen. Als dat op mijn 30e nog niet zo is, dan zal dat ook niet meer komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik roep het al vanaf mijn 20e, mensen bleven zeggen: 'ach.. dat komt nog wel..' 

Nu ben ik 35, heb ik neefjes en nichtjes en vriendinnen met kinderen en mijn standpunt is nog steeds hetzelfde. Ik heb er wel serieus over nagedacht en gesproken met mijn vriend. Maar meer omdat ik het gevoel had dat dat moest, niet omdat er iets bij mijzelf veranderd was. Ik word nu serieuzer genomen, maar nog steeds niet altijd. Soms word ik nog aangesproken alsof ik een wispelturige puber ben die nog veel moet leren ipv een volwassen vrouw die doordachte keuzes maakt. Terwijl ik denk dat bewust kinderlozen daar meer gedachten aan gewijd hebben dan veel mensen met kinderen. Het is niet gemakkelijk om buiten de norm te lopen.

Ook een leuke vraag: en wat als je vriend van gedachten verandert? Nou, dan moet hij snel op zoek gaan naar de potentiële moeder van zijn kinderen. Alsof ik dan ineens zou zeggen nou okeeee we maken wel even een mens, no biggie🤦.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites