Ga naar inhoud

Moeilijke hooi eter...


Lilian Mattheij

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Ik heb een probleem net mijn konijn Easy. Hij is een lief mannetje van 5jr. 

Easy krijgt altijd onbeperkt hooi van het merk Mountain hay van Nature's best.

Nou was ik door mijn voorraad heen. En nu blijkt dat de fabriek afgebrand en dat deze niet meer opnieuw gaat opstarten.

Dus ik zit met een niet hooi etend konijn. 

Heeft iemand ook dit probleem? En weet iemand een hooi dat er veel op lijkt? 

 

Dank alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een vervelend probleem. Ik ken dat type hooi niet, maar ik zit zelf ook met een konijn dat moeilijk hooi eet en tandproblemen heeft. Het enige type hooi dat ze echt lekker lijkt te vinden, is kruidenhooi van het merk Barn-i met de smaak wortel en echinacea. Het is vrij groen hooi, heeft heel lange stengels, een vrij sterke kruidige geur en er zitten echt gedroogde stukjes wortel in. Misschien is het niet het allergezondste hooi, maar voor mijn voedster, die dól is op wortels, is het blijkbaar erg aantrekkelijk. (Alle andere soorten hooi laat ze na twee hapjes al liggen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zat ook een moeilijke hooi-eter.

 

2 weken geleden zijn we dan voor het eerst hooi gaan halen bij een lokale boer.

Nu eet hij liever zijn hooi dan zijn brokjes en staat hij al tegen je enkels te duwen als je zijn hooibal bijvult. Omgekeerde wereld plots!

 

Ik weet niet of het gelijkaardig is aan het hooi dat je had, maar misschien het proberen waard?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .