Spring naar bijdragen
plukkie

Hamsterbal slecht?

Recommended Posts

Ik las net in de hart voor dieren dat een hamsterbal uit den boze is. Maar ik laat mickey er altijd wel in lopen. Ik dacht waarom zou het slecht zijn? Er stond bij dat ze worden "gedwongen" om erin te lopen... Ik heb geen idee, wat vinden jullie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vindt dat je een hamster niet in een bal moet stoppen omdat het in verre verste niet iets is wat hij in het wild zou doen .. ik vindt het erg klein en je zal er maar per ongeluk tegen aan lopen ofzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vindt dat je een hamster niet in een bal moet stoppen omdat het in verre verste niet iets is wat hij in het wild zou doen .. ik vindt het erg klein en je zal er maar per ongeluk tegen aan lopen ofzo

Ik laat hem alleen in die bal, als ik alleen op mijn kamer ben hoor. want daarin heb je iig wel groot gelijk. maar alle meningen zijn zo verdeeld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat zo'n bal die dicht zit waar de hamster niet uitkan? Als dat het is zou ik er inderdaad niet voor kiezen. Ik denk dan....hoe zou ik het vinden als ik in zo'n ding zou zitten. En persoonlijk lijkt het mij niet echt fijn.

Maarja, al kan de hamster er gewoon uit....volgens mij is er dan niks aan de hand omdat de hamster zelf kan kiezen of hij er in of er uit gaat.

doeidoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, ik heb wel eens gehoord, dat ze met hun pootjes vast kunnen blijven zitten in de gleuven in zo'n bal en daardoor hun pootje breken of erger. Het lijkt me ook niet bepaald fijn voor zo'n diertje, het ziet er misschien leuk uit, (je hebt het over zo'n dichte bal?) hij wordt wel gedwongen te lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja gedwongen wordt hij niet hij kan ook stil zitten natuurlijk ik denk dat je hem er geen plezier mee doet , Ik denk dat hij het leuker vindt als hij een keer lekker los mag lopen ..op tafel of de bank er wel bij blijven natuurlijk hihi anders is hij weg

Sissie loopt regelmatig even los op de tafel die heeft de tijd van der leven dan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hamster wordt inderdaad 'gedwongen' te gaan lopen, want een hamster zit van nature niet veel stil en wanneer hij actief wordt is hij ook echt actief. Stop je hem in zo'n bal, dan kan hij geen pas voor- of achteruit doen of hij moet lopen.

Ik heb in het begin ook zo'n bal gehad, maar ik vind het niet echt handzaam en fijn.

Je hamster kan inderdaad ook met zijn pootje klem komen te zitten en dat wil je niet zien.

Je kunt beter gewoon op internet of in een dierenspeciaalzaak van die 'panelen' kopen, van tralies, speciaal voor hamsters. Die kun je dan aan elkaar opzetten en dan heb je een ren. Daar een aantal speeltjes, huisjes eten en drinken in doen en je hamster heeft veel meer plezier.

Het handige van zo'n ren is dat je hem overal op kan zetten en weer kan afbouwen in een paar minuten tijd.

Je moet wel een nemen die speciaal voor hamsters is, dan heb je de juiste afstand tussen de spijlen en kan je hamster er niet uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond dat vroeger echt zeer zielig en wreed.

Maar ik had een hamster op bezoek, ik moest ervoor zorgen en die dame vroeg me hem regelmatig eens te laten lopen in die bal.

Nu, die hamster kroop gewillig in de bal.

Ik heb dat dan eens geprobeerd met de mijne en die kruipen er ook steeds zeer gewillig in!

Ik dwing hem nooit en zal het ook nooit forceren, hij loopt bij mij in de sofa en de bal ligt erbij. Soms maakt hij zich echt kwaad als de bal niet rolt! Dus het lijkt me niet dat ze dat als eng en/of erg ervaren.

Maar de ene hamster is natuurlijk de andere niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hangt er natuurlijk vanaf wat de hamster gewend is. Als die dame haar hamster regelmatig in die bal deed om hem te laten lopen, dan gaat zo'n hamster er uiteindelijk vanzelf wel in, in plaats van erin gepropt te worden natuurlijk.

Jou hamsters zal er ook ingaan als die bal op een plaats legt waar hij loopt, hamsters zijn van nature erg nieuwsgierig en zullen dus alles willen onderzoeken. Voor jou zal het dus lijken alsof je hamster er gewillig in gaat, van de hamster is dit louter en alleen een reactie uit nieuwsgierigheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

moet je er wel ff bij vermelden dat veel hamsters uit de hamsterrennen kunnen ontsnappen, zo ook de mijne vroeger. Ze klommen gewoon langs de spijltjes omhoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet het zelf ook niet helemaal maar als je de bal nou in de kooi legt dan kan hij zelf kiezen of hij erin wil of niet.:bounce: Ik vind dus eigenlijk wel kunnen hij gaat toch ook in een radje en dat is toch ook onnatuurlijk. Hamsters houden van snuffelen en zijn erg nieuwschierig met zo'n bal kan hij overal snuffelen waar hij wil. En als die klaar is rolt die bij ons gewoon weer naar de kooi. Ik doe het soms ook als ik de kooi verschoon Dat is toch beter dan tijdens het verschonen in een bak die wij ook voor de schildpadden gebruiken als die verschoont moeten worden (wel schoongemaakt hoor:mdr: ik ben geen dieren beul)

ps ket ligt ook een beetje aan de hamster.... kijk naar hem als die altijd stil blijft liggen of trilt dan moet je het niet meet doen dan vind die het dus niet leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb er een gehad, maar vond het eigenlijk een naar gezicht en heb hem nooit meer gebruikt, zag er inderdaad niet natuurlijk uit ofzo.

ik weet het zelf ook niet helemaal maar als je de bal nou in de kooi legt dan kan hij zelf kiezen of hij erin wil of niet.:bounce: Ik vind dus eigenlijk wel kunnen hij gaat toch ook in een radje en dat is toch ook onnatuurlijk. Hamsters houden van snuffelen en zijn erg nieuwschierig met zo'n bal kan hij overal snuffelen waar hij wil. En als die klaar is rolt die bij ons gewoon weer naar de kooi. Ik doe het soms ook als ik de kooi verschoon Dat is toch beter dan tijdens het verschonen in een bak die wij ook voor de schildpadden gebruiken als die verschoont moeten worden (wel schoongemaakt hoor:mdr: ik ben geen dieren beul)

ps ket ligt ook een beetje aan de hamster.... kijk naar hem als die altijd stil blijft liggen of trilt dan moet je het niet meet doen dan vind die het dus niet leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hamster kan namelijk uit het radje? Een hamster kan niet kiezen wanneer hij uit de bal gaat, hij zit er in opgesloten. Ja, hamsters houden van snuffelen, maar hoe moet hij dat doen met een bal om zich heen? De hamster wordt gedwongen om er in te lopen aangezien hamsters altijd actief zij en wel moeten lopen. Het kan ook zijn dat ze gewoon naar een uitweg zoeken en daarom tegen de rand aan gaan staan, waardoor deze natuurlijk gaat rollen.

Ik denk dat je je eens moet verplaatsen in de hamster en in zijn natuurlijke gedrag, denk je dan echt dat hij het leuk zal vinden?

Daarbij is dit topic al erg oud, kijk eens in de bunnybunch regels daar staat het volgende:

B) Haal geen topics naar boven in het forum die al maanden of zelfs jaren oud zijn, maak dan gewoon een nieuwe aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat dit een paar jaar geleden al gepost is maar ik zie mensen reageren dat het niet natuurlijk is om een hamster in een hamsterbal te doen. Een hamster als huisdier is sowieso niet natuurlijk aangezien de hamster de heledag in zijn kooitje zit terwijl die in het wild kan gaan en staan waar die wil. Dus ik ben het er mee eens dat je hem misschien het beste gewoon los kunt laten lopen maar mij lijkt het dat het in de bal doen niet erg is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .