Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic

Aanbevolen berichten

En nu lees ik dit: https://www.animalstoday.nl/nederlanders-bestellen-puppys-rijdende-puppywinkel/

Een srv wagen die puppy's aan huis komt bezorgen op bestelling..... 😭

Overigens ken ik de stichting waar het bericht van is niet, dus geen idee hoe betrouwbaar dat is. En ik schrik trouwens ook van de prijzen van broodfok puppy's op marktplaats op het moment... jeetje! Ver boven de 1000 euro!

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Soms reizen we de halve wereld over voor mooie natuur, soms is 5 minuten in de auto genoeg   Veerse meer, bij Geersdijk.    Wandeling met Qila vanochtend. 

Je vraagt je echt af wat er aan vooraf ging. Ik vind de reacties op dit soort berichten vaak hard. Je hebt mensen die zeggen dat het aan het type hond ligt, je hebt mensen die zeggen dat het aan opvoe

De prijzen zijn echt absurd op het moment. Ik heb voor Tumtum ook €1500 neergelegd. Een 75% Labrador. Datzelfde heb ik 9 jaar geleden voor Skittles betaald. Een Golden Retriever met stamboom. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is alweer even geleden, maar bij Keiko en Qila was er een door de rasvereniging vastgesteld bedrag wat per pup gevraagd werd, dus ongeacht of het een showhond of niet was, bij welke fokker je je pup ook vandaan kwam, hoe groot of klein het nest ook was, gewoon elke pup dezelfde prijs. Dat was toen 1000 euro. Ik weet eigenlijk niet wat het nu is, het zal waarschijnlijk ook wel omhoog gegaan zijn. 

Maar een broodfok hondje uit België, waarvan de ouders ongetwijfeld niet eens getest zijn op erfelijke aandoeningen, waarbij het maar de vraag is hoe ze opgegroeid zijn en met wat voor trauma's, met alle medische ellende erbij, en dan 1500/2000 euro moeten betalen? Dat was toch een paar jaar terug wel echt minder voor mijn idee (zat het toen niet meestal rond de 300-800 euro, met voor de echt hippe rassen eens een uitschieter naar boven?)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat weet ik hoor 😄

Ik heb een draagtrui en een baby-draagdoek besteld, voor als we onze pup straks hebben 🤣 Ik voel mij nu echt totaal van het padje af...  Echt een "crazy cat lady".

Maar, vorige keer toen we een pup hadden en een volwassen hond, vonden we het heel lastig om de beweging van de pup te beperken en toch beweging aan de andere hond te geven. Je wil je pup toch ook mee naar het bos en strand om te wennen, en de volwassen hond die je hebt wil daar ook echt wel de energie kwijt. Plus dat de pup ook in het begin niet lange tijd alleen kan zijn. Dan neem je hem/haar dus toch mee. Maar je zit dan zo snel over de bewegingstijd van de pup heen.

Vroeger, met Qila dus, namen we een bolderkar mee. Maar denk maar niet dat die daar in bleef zitten. Uiteindelijk weet ik nog dat de frustratie zo hoog zat dat mijn man uiteindelijk de bolderkar met mij & Qila er in door het bos trok 😂

Of sjouwde je de hele tijd met een pup in je armen... maar grote hond, dat gaat echt wegen! En elke week komt er een kilo bij in het begin!

Een draagdoek of draagtrui leek mij dus wel een geschikt oplossing. Die heb ik dus besteld om eens te kijken of ik er iets mee kan. Probleem is alleen dat de pup vrij snel vrij veel gewicht heeft, en ik niet zeker weet of deze oplossingen dan werken.

Ik heb ook nog een vriendin die baby draagzakken maakt, dus ik kan ook altijd nog vragen of die een aangepast puppymodel wil maken. Dat is de andere optie.

En ik denk dat de katten de draagtrui ook wel waarderen, vooral Isis. Dus als het niets voor de pup is, denk ik dat die toch wel gebruikt gaat worden door de katten 😉

Je hebt er wat voor over he?! Vinden jullie mij al totaal gestoord? 😂

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-2-2021 at 12:27 zei Evee:

Dat weet ik hoor 😄

Ik heb een draagtrui en een baby-draagdoek besteld, voor als we onze pup straks hebben 🤣 Ik voel mij nu echt totaal van het padje af...  Echt een "crazy cat lady".

Maar, vorige keer toen we een pup hadden en een volwassen hond, vonden we het heel lastig om de beweging van de pup te beperken en toch beweging aan de andere hond te geven. Je wil je pup toch ook mee naar het bos en strand om te wennen, en de volwassen hond die je hebt wil daar ook echt wel de energie kwijt. Plus dat de pup ook in het begin niet lange tijd alleen kan zijn. Dan neem je hem/haar dus toch mee. Maar je zit dan zo snel over de bewegingstijd van de pup heen.

Vroeger, met Qila dus, namen we een bolderkar mee. Maar denk maar niet dat die daar in bleef zitten. Uiteindelijk weet ik nog dat de frustratie zo hoog zat dat mijn man uiteindelijk de bolderkar met mij & Qila er in door het bos trok 😂

Of sjouwde je de hele tijd met een pup in je armen... maar grote hond, dat gaat echt wegen! En elke week komt er een kilo bij in het begin!

Een draagdoek of draagtrui leek mij dus wel een geschikt oplossing. Die heb ik dus besteld om eens te kijken of ik er iets mee kan. Probleem is alleen dat de pup vrij snel vrij veel gewicht heeft, en ik niet zeker weet of deze oplossingen dan werken.

Ik heb ook nog een vriendin die baby draagzakken maakt, dus ik kan ook altijd nog vragen of die een aangepast puppymodel wil maken. Dat is de andere optie.

En ik denk dat de katten de draagtrui ook wel waarderen, vooral Isis. Dus als het niets voor de pup is, denk ik dat die toch wel gebruikt gaat worden door de katten 😉

Je hebt er wat voor over he?! Vinden jullie mij al totaal gestoord? 😂

Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, maar wil wel uitgebreid foto verslag tegen die tijd😂 uiteraard ga ik vast even google

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben ook zo’n draagzak overwogen voor Tumtum, maar na het lezen van de recensies toch maar niet gedaan. En blij toe, die was daar nooit in blijven zitten! We hebben met haar de afstand gewoon opgebouwd. Nu lopen we inmiddels 1x 20 minuten (‘s middags) waar ze los mag en in de ochtend 10 minuten aan de lijn. Dat werkt goed voor haar. Dat rondje in de middag heeft ze wel echt nodig om haar energie kwijt te raken anders breekt ze het huis af 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Eveeis een doggyride met wandelset niks voor jullie..? Die heb ik aangeschaft toen Skittles pup was en toen best veel gebruikt. Je hebt een ‘off-road’ set en een gewone. Ik heb de eerste, het vaste wiel. Zo’n zwenkwiel is niks in zand. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, dat is niets voor ons. Ieder z'n ding, maar daar ga ik de straat niet mee op haha. En dat is ook niet handig op strand of in bos, want daar is zo een ding totaal niet voor geschikt qua wielen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je een bos hebt met rolstoelvriendelijke paden misschien, maar de bossen hier zijn over het algemeen wat minder goed begaanbaar met rolstoel. Zeker in najaar/winter/voorjaar. Vinden wij helemaal niet erg, laarzen aan en gaan, maar met een hondenbuggy is dat niet te doen. En in de zomer als het wel te doen is, komen wij niet in het bos ivm de extreme hoeveelheid teken.

Ik zal foto's plaatsen als het binnen is haha 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2370701-agressieve-hond-valt-baasjes-aan-brandweer-redt-gewonde-eigenaren.html

Citaat

In een flat in Breda zijn vanmiddag een man en vrouw aangevallen door hun eigen hond. Het beest was zo agressief dat ze hem opsloten in de gang. Daardoor was ook de uitgang van de flat geblokkeerd en dus konden ze niet meer weg. Uiteindelijk heeft de brandweer de gewonde eigenaren met een hoogwerker uit het pand gehaald.

Dan is er ook iets flink mis gegaan zeg... 
De hond is ingeslapen helaas. Echt een triest verhaal dit. 

• Verdrietig 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er worden honden gefokt met bepaalde eigenschappen (fysiek en/of in karakter) die niet in een natuurlijke balans zijn dus gedrochten als Engelse Bulldog op fysiek vlak of Staffordshires op fysiek en mentaal vlak. Deze dieren worden bijna altijd door juist de ongeschikste eigenaren aangeschaft: om bij het voorbeeld te blijven -> Bulldog eigenaren vinden het (amechtige trieste) gesnuif/gesnurk en stuntelige voortbewegen juist schattig/aantrekkelijk en vinden tutteren met doekjes om het speeksel dat langs de opgekrulde te grote lippen uit de te korte snuit druipt gezellig en Staffordshire eigenaren kicken op de fysieke kracht/uitstraling en de mogelijkheid tot machtsvertoon van een hond die niet meer los kan laten als hij/zij eenmaal bijt. Eerst selecteren we op eigenschappen die een hond alleen maar in de weg zitten en dan vinden we het gek dat die dieren niet op de momenten dat het ons uitkomt ineens als wél in balans reageren. De American Staffordshire die de eigenaren gebeten heeft, voelde zich waarschijnlijk door acties van de eigenaren in de hoek gedreven, kon geen kant uit en kon niet anders dan na herhaaldelijk waarschuwen dat hij/zij dit niet trok uitvallen en bijten. Met minstens 40 kg hond in je arm of been hangen, zul je als eigenaar ook wel akelig schrikken en dus ook doodsbenauwd en met schreeuwen, slaan, schoppen reageren wat de hond alleen maar meer overtuigt dat er iets goed mis is. Zo triest. Eigenlijk ben ik blij dat de hond uit zijn/haar lijden verlost is. En dat die eigenaren niet denken dat het aan deze hond lag en volgende maand weer een andere ophalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat er van dit punt af ook geen andere optie was dan de hond in laten slapen, maar hoeveel moet er wel niet mis gaan, wil een situatie zo escaleren als dit. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is veel? Leg een hond een behandeling/benadering met druk op die hij/zij niet begrijpt (terecht) en je hebt een onzekere hond, een bange hond, een hond die het niet meer weet en dan wel moet bijten als zij/hij in het nauw gedreven wordt. Bijten is het allerlaatste waar een hond toe over gaat. En inderdaad het ene soort/ras is sneller door het hele arsenaal aan gereedschappen om te de-escaleren heen dan het andere. Deze hond had al eerder gebeten dus was al bang en onzeker. Maar ja, als je als eigenaar de signalen niet kent en dus herkent en zelfs signalen als het tegenovergestelde ziet van wat de hond bedoelt dan is de hond natuurlijk kansloos. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht ook meteen ‘gelukkig is hij uit z’n lijden verlost’. Want hij zal niet zomaar gebeten hebben, zeker niet z’n eigenaar die hij hoort te (kunnen) vertrouwen. Het is in en in triest. Ik ben doodsbang voor dit soort honden nadat ik en Yoda zelf door twee van dit soort honden aangevallen zijn een paar jaar terug en Yoda dat bijna niet overleefd had. Ik had zelf ook de nodige bijtwonden. Sindsdien loop ik niet rustig meer, ben ik altijd alert of ik zo’n soort hond zie lopen. 

Onze vorige Golden Retriever kwam uit het asiel en had voor ons al drie eigenaren gehad. Ze was net 1 jaar oud toen wij haar uit het asiel haalden. Ze had een enorme gebruiksaanwijzing. En onder andere angstagressie. In het begin was het voor ons heel moeilijk haar goed te lezen. Haar signalen waren héél subtiel. Dus we werden regelmatig gebeten. Of gehapt. Dan beet ze niet door, maar hapte ze naar je. We werden daar heel onzeker van, wat haar gevoel van onveiligheid nog groter maakte. We trainden met haar bij het asiel, maar dat was echt geen succes. We moesten maar met een slipketting trainen was onder andere het advies. Ik zat toen op het Golden Retriever Forum en daar was ook iemand lid die instructeur was bij een hondenschool. Een hondenschool waar positief getraind werd. Ik ben daar met haar naartoe gegaan, 2x per week vanuit Almere naar Maarssen. En ze bloeide helemaal op. Van een agressieve hond werd het een rustige hond. Alleen geluiden bleven een groot probleem, net als plotselinge bewegingen. Van geluiden zoals onweer en vuurwerk of hele harde regen of hagel ging ze volledig uit dr plaat. En het enige wat je dan kon doen was haar aanlijnen en heen en weer door de huiskamer lopen om

te voorkomen dat ze jou of zichzelf pijn deed. Hele nachten of dagdelen heb ik met haar zo gelopen als er weer eens een onweersbui was. En voordat ze dan weer gekalmeerd was als die bui voorbij was, was je zo een uur verder. 
Ze is slechts 7 jaar geworden. Opeens werd ze weer agressief naar ons. Haalde ze zomaar uit, echt zonder reden. En beet dan echt door. Het was niet meer veilig. We hebben de enorm moeilijke beslissing moeten maken haar in te laten slapen. Zelfs de dierenarts, die ons goed kent, was in tranen. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Soms zijn de problemen zelfs met alle liefde en vaardigheden niet verholpen of onder controle te krijgen. Dan is het evenwicht zo fragiel dat het veel te vaak en snel omslaat naar angst agressie en is het voor mens en hond geen leven meer. Verschrikkelijk als je dat overkomt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .