Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei MichelleloveElmo:

@Evee ik zou dat zeker aangeven bij de da. Mogelijk kunnen ze komende keer een ander narcosemiddel gebruiken wat voor haar minder bijwerkingen geeft.

Is de ontlasting alleen op wormen getest, of is er een diarree profiel gedaan?

Bedankt voor de tip!

Alleen op wormen, dus dat kan inderdaad ook nog uitgebreider getest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Soms reizen we de halve wereld over voor mooie natuur, soms is 5 minuten in de auto genoeg   Veerse meer, bij Geersdijk.    Wandeling met Qila vanochtend. 

Je vraagt je echt af wat er aan vooraf ging. Ik vind de reacties op dit soort berichten vaak hard. Je hebt mensen die zeggen dat het aan het type hond ligt, je hebt mensen die zeggen dat het aan opvoe

Volgens mij heeft Tumtum over de hele dag (van 8.00 uur tot nu, 17.00 uur) pas 30 minuten niet geblaft... en dan niet 30 minuten aan één stuk maar 30 minuten in stukjes. Muts 😑

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enorm... Hondengeblaf werkt mij sowieso al enorm op mn zenuwen, vind dat echt een irritant geluid. En Tumtum is dus een kei in blaffen. Zo’n hard, schel blafje. Als ze wil

spelen. Als ze iets niet snapt. Als ze wil eten. Als ze aandacht wil. Als ze wil werken. Als ze uit de bench wil. Als 1 van ons zonder haar de deur uit gaat (vanaf volgende week gaan we starten met alleen thuis blijven). Als ze achter in de auto zit zonder mij. Ze blaft om van alles. Veel dingen kunnen we inmiddels goed voorkomen of opvangen. Maar vandaag bleef ze blaffen. Wat we ook probeerden, ze werd niet stil. Enorm frustrerend. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

De afgelopen week is er niets meer aan Qila te merken. Geen diarree, ze loopt niet mank, lijkt nergens last van te hebben, behalve wondjes / korstjes op haar neus. Dat heeft ze in het verleden wel vaker gehad en had toen te maken met haar allergieën (hooikoorts en huisstofmijt).  Vandaag komt de fysio, dus ik hoop dat daar wat uit komt.

Ze is wel weer wat actiever geworden, wil wat meer sprintjes trekken, spelen en dollen, loopt weer wat vlotter. Maar dat kan dus ook door de pijnstiller komen die ze nu krijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels is de fysio geweest, ze denkt dat het slijtage / ouderdom is wat het veroorzaakt. Het zal dus waarschijnlijk nog wel terug komen in de toekomst. Het kan zijn dat er wat artrose mee speelt, maar dan is dat (nog) niet ernstig. Bij haar schouderbladen en heupen zat alles wat vast, dat heeft ze losgemaakt. Qila kan de komende 2 dagen daar nog wel last van hebben, daarna zou het beter moeten gaan. Ik ben benieuwd dus! 

Het spierverlies kan ook door de combinatie van ouderdom, en stram zijn / pijn hebben veroorzaakt worden, dat we dat langzaam zien afbouwen.

We mogen gewoon wel lekker blijven wandelen, hardlopen met mij samen mag ze ook gewoon. Alleen geen onverwachte of gekke bewegingen maken. En onze vloer is wat aan de gladde kant, dat hadden we zelf ook al bedacht, maar daar moeten we dus een kleed voor zoeken. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker! Ze lijkt de afgelopen dagen ook echt weer fitter dan ze afgelopen maanden geweest is. Ze is veel vlotter, vraagt veel vaker om een rondje (in plaats van dat wij haar moeten opjutten om mee te gaan), wil weer met ons spelen, vraagt daar ook zelf weer om, loopt weer vaker voor ons uit, trekt weer sprintjes. De fysio heeft echt wel geholpen! 

Qua pijnstillers, sinds we gestopt zijn, zijn de allergieplekken op haar neus weer bijna helemaal weg, dus ik vermoed dat ze de uitslag daar van kreeg. Ik heb in principe de afspraak staan bij de dierenarts dat als ik weer kattenmedicijnen nodig heb, ik ook pijnstillers voor Qila op kan halen zodat we ze op voorraad hebben als het terug komt, maar ik denk dat ik dan toch even vraag of ik een alternatief kan krijgen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat kreeg ze voor pijnstillers? Yoda kan niet tegen Rimadyl. Voor hem besteld de DA speciaal Carporal. Er zit iets in Rimadyl waar hij van aan de diarree gaat en ook jeuk van krijgt. Carporal gaat wel goed. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor nu is ze van de pijnstilling af, dus het is incidenteel als het weer verkeerd schiet / vast komt te zitten dat het nodig zou zijn. Volgens mij koos de dierenarts voor deze pijnstiller omdat ze een paar jaar terug ook al eens metacam heeft gehad, en daar wel tegen kon.  

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ergens is het wel een soort "hondenarbeid" voor je gevoel, als je dit ziet.  Maar echt hoe blij onze honden altijd werden van het trekken, dat zit er echt gewoon in. Als ik met een trektuig aan kom ook nu nog, dan staat Qila al bij de deur te joelen, zodra we naar buiten stappen plast ze tegen het eerste bosje, en ze stuitert gewoon zo veel zin heeft ze dan om te gaan. Heel apart dat dat er zo in zit. En wij doen het trekken alleen recreatief, gewoon rustig aan, niet te lang, niet te ver, rustig opbouwen, vooral in joggingpas en niet al te veel stukken volle sprint. We doen geen wedstrijden ofzo.

Nu hebben we alleen Qila nog, en dan vinden we de kar (uit het eerste filmpje) te zwaar (die weegt 12 kilo, dus is best wel lichtgewicht!), maar met vier willen en mij er op is dat toch best wel kracht zetten zo af en toe. En met de step is het wel prima te doen, zeker als zij op het gras in de berm kan (lekker zacht voor de voetjes) en ik met de step op de weg (verhard, dus weinig weerstand, licht om te trekken). En op de step kan ik makkelijker meehelpen, om het wat lichter te maken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tumtum was gister een beetje ziekjes; diarree, overgeven en de hele dag slapen. Ze wilde zelfs niet met Skittles spelen, nou dan is ze echt niet lekker! 
Maar vandaag is ze 100% weer opgeknapt en haalt ze alle schade van gister voor 300% in. Jeetje mina, lijkt wel een tornado door het huis en de tuin 🤣🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

Toch geen last van het strooizout? Fijn dat het weer beter gaat!

Nee, er wordt hier niet gestrooid waar ik loop. Denk dat de overgang naar een pak sneeuw niet zo goed gevallen is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2369106-te-kleine-en-koude-verblijven-tientallen-honden-weggehaald-bij-limburgse-fokker.html

Citaat

Bij een hondenfokker in de provincie Limburg hebben de autoriteiten 79 honden weggehaald. De volwassen honden en puppy's werden volgens de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onder erbarmelijke omstandigheden gehouden.

De dieren zaten in te kleine buitenverblijven en onverwarmde bijgebouwen en schuurtjes. Ook was de verzorging van de dieren niet in orde. Zo liep er een hond rond met bijtwonden, die niet was verzorgd door een dierenarts.

De fokker hield zo'n 120 honden en puppy's van allerlei verschillende rassen. De 79 honden die er het slechtst aan toe waren zijn in beslag genomen en overgebracht naar een plek waar ze wel de juiste verzorging krijgen. De kosten daarvan zijn voor de fokker. Op korte termijn wordt onderzocht of de honden die zijn achtergebleven wel op een goede manier worden verzorgd.

De NVWA zegt niet waar in Limburg de fokker precies was gevestigd. "Dat doen we nooit, in verband met de privacy", laat een woordvoerder weten.

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jemig... vorige week in het oosten ook al 60+ honden. Allemaal Chihuahua achtig. Die vrouw had al een waarschuwing gehad, maar het was er bij een her-controle alleen maar op achteruit gegaan. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .