Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 4 weken later...

Ik wil jullie even voorstellen aan Flip. Mijn peethondje ;). Hij is van mijn zusje maar ik pas vaak op.

Het is een Welsh Corgi Cardigan hij is nu rond de 19 weken.

Ik zal dan nu ook dit forum onderdeel in de gaten houden. Ik hoop dan ook meer te leren over honden.

Oohja voor mensen die Insta hebben en het leuk vinden om dieren te volgen, hij heeft een eigen Insta @Flipdecorgi.

Snapchat-408033417.thumb.jpg.76f1fe82438da402dc20f9e8335675b3.jpgSnapchat-1318831.thumb.jpg.2e28817bcc941d216c47df523f039f73.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Qila d'r beste vriendje wordt vandaag waarschijnlijk ingeslapen. 😭

Ze heeft niet zo veel vriendjes. De meeste kleine honden blaffen naar haar, omdat ze een vrij dominante houding heeft. Er zijn veel honden waar ze even mee snuffelt, maar dan gewoon echt geen interesse heeft en doorloopt. Dan zijn er een aantal honden die of naast de fiets rennen (en dan ben je echt Qila's aardsvijand) of die niet berekenbaar zijn met andere honden.  Kortom: Er zijn echt maar een paar honden waar ze het echt leuk mee kan vinden, waar ze sociaal mee wil zijn.

Een gezin hier op het dorp had een jaar of 4 geleden een zwitserse sennenhond pup in huis genomen. Jack. Qila was echt enorm fan van hem, echt dat ze als ze elkaar ook maar zagen of roken, joelend en springend naar elkaar toe rennen. Jack had echter flinke epilepsie en die hebben ze om die reden toen hij 2 was moeten laten inslapen.

Via dezelfde fokker hebben ze toen een (volwassen) neefje van die hond overgenomen, John. Die was toen 2. En ook van deze hond was Qila enorm fan. Maar sinds een week of wat kan hij niet meer op zijn poten staan. Ze dachten aan hersenvliesontsteking. We kwamen ze een paar dagen terug tegen en toen was het baasje van John helemaal blij want toen hij ons zag ging hij voor het eerst weer rennen en was echt weer vrolijk en actief. Maar helaas ging het de dag er op weer slechter en bleek het een agressieve tumor te zijn in zijn hoofd die ook het bot van de schedel aantast 😭 Vandaag kregen ze nog wat laatste uitslagen, maar ze gingen er vanuit dat ze John moeten laten inslapen vandaag.

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dat bij senners wel vaker. Heb op 9 maanden een senner op onze praktijk gehad die ivm een tumor (diagnose al op 6 maanden) is ingeslapen. Echt zo sneu. Er zijn veel rassen waar dingen verkeerd in door gefokt zijn. Maar senners is het echt erg. 

Erg sneu, voor alle partijen. Voor de eigenaren, de hond, maar ook voor jullie en Qila. Heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Wat vreselijk @Evee 😢

@pakyakker wat een ontzettend leuk hondje 😍

Yoda is jarig vandaag! 12 jaar alweer is m’n lieve knappe vent geworden. En op 14 tanden en een bultje minder na doet hij het nog super goed ❤️
Vanmiddag heerlijk bij het Almeerderzand gewandeld (wat mij meteen al m’n energie voor de rest van de dag kostte, maar had het er voor over voor hem), hij heeft een Kong beer gekregen die hij gelukkig goedgekeurd heeft (nogal kieskeurig, maar de speeltjes van Kong vindt hij meestal wel leuk) en net een lekker stukje gedroogd paardenvlees gehad. Nu ligt hij heerlijk in het zonnetje te doezelen 😍

Tumtum is ook niet overgeslagen en heeft een nieuwe piepbal gekregen. Met een nogal irritant piepje 🤣

Daar heeft ze de hele ochtend mee gespeeld, maar nu ligt ie even op tafel. Werd een beetje iebelig van het piepje. Morgen krijgt ze ‘m weer een paar uur. 

50449D34-4F7C-483C-BA86-EE3BDEF1806D.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Mijn hond wordt binnen een week ingeslapen 😭

Hij was van de week heel rusteloos; om de 2 minuten verwisselde hij van plek, vroeg om heel veel knuffels en aandacht en kroop zelfs een paar keer op schoot. Dit doet hij altijd als hij ziek is of zich niet lekker voelt, we denken dat hij telkens een ander plekje zoekt in de hoop dat hij zich daar dan beter zal voelen. Dus m'n ouders zijn meteen met hem naar de dierenarts gegaan; hij blijkt veel lymphomen te hebben. 

Dit is op zich te behandelen, maar hij is al 14 jaar, dus de dierenarts zag er geen heil in en daar zijn we het ook mee eens. Hij is stokdoof geworden en heeft al last van erge artrose in zijn achterpootjes en rug. Maar het is wel moeilijk want is hij nog zo'n vrolijk en lief hondje 😔 

Met de gekregen pijn medicatie is hij weer als vanouds, behalve dat hij het eerste uurtje knockout ligt te slapen 😅 Dus we laten iedereen afscheid van hem nemen (we wonen allemaal al uit huis) en daarna laten we hem inslapen. M'n nichtje van 3 komt vanmiddag ook langs, ben benieuwd of ze het een beetje gaat snappen. We hebben wel een kinderboekje over de dood gekocht, dus misschien dat dat nog helpt te begrijpen. 

We gaan hem allemaal erg missen 😭

20211103_111718.jpg.c0bc1614ae25ca325f48e0ac70a50940.jpg

• Verdrietig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .