Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic

Aanbevolen berichten

• Reacties 299
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Er staan er zeker 5 op 😉   Na de wandeling:

Zondagochtend wandeling, lekker vroeg op pad voor de drukte.  

9 jaar 🥳  

Geplaatst: (aangepast)
58 minuten geleden zei JokeC:

Een Beardie? Mooi bos, het rook zeker wel lekker fris? 

Nee, hij is een prachtig mixje tussen een Friese Stabij, Kooiker en Kings Cavalier (King Charles-spaniël). 

Het rook inderdaad heerlijk! En het bos was zo mooi frisgroen van alle nieuw gegroeide lenteblaadjes! 

Close up van z'n koppie:

Screenshot_20210514-232044_Gallery.thumb.jpg.82f20fe37ce61ffdbae8c2e3d36c77b3.jpg

aangepast door Miekmoek
  • Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago zei Punky punk:

Hoe bedoel je? 'Mijn hond'

Nou ja, ik ben met hem opgegroeid en hij is dus een beetje mijn hond, maar hij woont bij mijn ouders en dus niet bij mij thuis. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag even de tijd gekomen om allerlei dierenspullen uit te zoeken. De konijnen ehbo set bijvoorbeeld.  En omdat we op de wachtlijst staan voor een pup ook de hondenspullen. Die hebben we genoeg. 

Zoals jullie zien is Qila erg behulpzaam...

Resizer_16210799090520.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt best veel haha.

Vooraan 2 heupgordels voor het hardlopen, daarna een serie rode halsbanden van Qila van pup tot nu + reserve. Dan lange looplijnen. Hardloop tuigen. Trektuigen en bijbehorende bungee lijnen.  

Toch wel leuk om terug te zien hoe mini die bandjes waren.

Resizer_16210802580530.jpg

Dat past niet meer!

Resizer_16210803327230.jpg

• Haha 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei IreneM:

Haha die laatste foto! Inderdaad veel spul, zou denken dat je n heel asiel hebt 😂

Toch valt het wel mee, het zijn geen dubbele dingen ofzo, behalve 1x extra de "actuele" halsband van Qila. We zijn gewoon op verschillende gebieden actief (geweest) met de honden, dan verzamel je daar ook de bijbehorende artikelen voor 😂

De halsbanden en tuigen zijn in verschillende modellen en maten (we hadden ook altijd 2 honden, dus op zich wel voor beide honden iets) en ik heb 2 sets voor hardlopen, een "naast de fiets" setje, een voor de step set, en voor de kar hebben we twee sets qua lijnen, een naast elkaar set en een voor elkaar set, wel maar 2 sledehonden trektuigen (x-back), dat zijn wel 2 verschillende maten want Keiko en Qila hadden niet dezelfde maat. 

En dan 2 gewone lange lijnen, 2 flexi lijnen en een aantal looplijnen in verschillende diktes. Want als je net een pup hebt kun je nog niet de dikke volwassen malamute lijn er aan doen. Dat deed mijn man ooit bij Keiko, want hij vond het onzin om verschillende lijnen te hebben, maar de musketon van die lijn was zo zwaar dat zijn koppie toen naar de grond zakte, arm ding 😄 

En ja ze had echt zo een blik van "zie je nou niet dat niet past... zucht"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een mooie verzameling @Evee!
Hier ook een hele verzameling halsbanden (ja, inderdaad ook van die schattige puppybandjes waarbij je denkt; heeft ze die ooit om gehad?),  10 meterlijnen, 5 meterlijnen (voor speuren en wandelingen in natuurgebieden waar honden niet los mogen) en heel veel leuke riemen in allerlei kleuren. En tuigjes voor groot en klein. Ik heb ook wel een beetje een halsbanden-tic hoor. Als ik weer een mooie zie, dan moet ik me echt inhouden om niet alles te kopen. 😁

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook echt een hele verzameling... En nu met Tumtum erbij wordt het niet echt minder 😅

Speciaal voor @JokeC: de honden aan het snuffelen met de snuffelmat en Tumtum ook nog aan het werk met één van de puzzels:

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Punky punk:

Haha, in het begin van het laatste filmpje, kijk hem daar dan zitten! 😂

Wel leuk om naar te kijken.

Ze moet wachten van mij voor ze mag puzzelen. Maar nu bleef ze wel heel erg lang zitten, hahah 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Altijd een feestje om honden/poezen/konijnen ontspannen met een snuffelmat in de weer te zien. Ze doen het graag, hè. Lieve kale Yoda.... super snuffelaar Skittles....droppie Tumtum...😍

TumTum is niet zeker van je "toestemming"/opdracht om te gaan beginnen, ze kijkt ook heel even een beetje weg. Wachten terwijl jij het spelletje vult of neerzet, is niet ontspannen voor Tumtum/hond en dat is jammer. Die van ons wachten ontspannen, omdat ik af en toe een brokje tussen hun voorpoten leg. Men heeft vaak de neiging hersenwerk te combineren met (kort door de bocht omgeschreven) discipline-training en dat vind ik jammer. Je kunt het te vroeg beginnen met het werkje zonder druk makkelijk voorkomen door af en toe een brokje te geven. Dan is het doel van hersenwerken beter bewaakt: ontspanning in lijf en koppie. 

Hoe is het trouwens met de staart van Skittles?

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JokeC Tumtum krijgt ook tussendoor brokjes tijdens het wachten. Normaal start ze wel meteen en is ze zekerder. Ik denk dat het filmen haar wat onzeker maakte. 

Met de staart van Skittles lijkt het goed te gaan. 26-5 gaan we voor controle foto terug naar de dierenarts. Ben benieuwd hoe het er dan uitziet. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei JacB:

Ik denk dat het filmen haar wat onzeker maakte. 

Dat zou zeker kunnen, je zit daar toch een beetje anders dan anders met je mobieltje in je hand. Ze is wel een mooi slank gebouwd hondje nu, denk je dat ze breder wordt nog? 

Fijn dat het goed lijkt te gaan met de staart van je kampioen, gebruikt ze haar staart meer en beter? Je kunt nu toch al wel opgelucht ademhalen dat het stukje er niet af hoeft?

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JokeCik verwacht niet dat Tumtum heel veel breder gaat worden. Ik hoop het in ieder geval niet, we doen er alles aan haar zo slank mogelijk te houden. Ik ben niet zo’n fan van die ‘tien-tonner-Labradors’. Ook niet zo best voor de gewrichten. 
Skittles is, onder al dat haar, ook een mooie, gespierde, slanke den. En Yoda kun je ook niet bepaald dik noemen. Dat is echt zo’n gespierde spijker, één bonk spieren dat beest. Zeker nu hij weer glad geschoren is zie je dat mooi. 
Tumtum wordt 31 mei gecastreerd. Dus dan is het daarna extra belangrijk om op de hoeveelheid voer en snacks te letten. 

Wat de staart van Skittles betreft: ze gebruikt hem eigenlijk weer als vanouds, maar zwemmen doet ze nog niet. Dat vind ik vreemd, want normaal gesproken zwemt ze zelfs als het vriest. Heb wel eens de ijspegels uit dr vacht moeten plukken toen ze jonger was 🥶
Dus ik weet niet of ze niet zwemt omdat dat zeer doet, of dat ze niet meer durft te zwemmen omdat ze met zwemmen misschien wel haar staart gebroken heeft en dat nu dus associeert > zwemmen = pijn aan mijn staart. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei JacB:

Tumtum wordt 31 mei gecastreerd

Vreselijk vind ik dat dit een eis is voor een hulphond. Iedereen hoort te weten dat het juist voor teefjes eerder gedragsproblemen geeft in de omgang zeker met andere teefjes dan wanneer ze intact blijven.  Veel meer kans op angst-agressie en reactief gedrag. En wat is de motivatie om het wel te doen? Dat ze niet meer loops wordt? Alsof dat zo erg is, even wat nauwkeuriger opletten en een broekje aan als ze ergens binnen is. Ze zal dus nooit leren en ervaren wat het is om een volwassen hond te zijn, want dat is hormonaal gestuurd en dat wordt in haar puberteit afgekapt. Wat dat betreft leven ze in die opleidingskringen ook nog in de steentijd en het ministerie van Landbouw waar de vergunningen/certificaten door uitgegeven worden, hebben er nog minder verstand van. Lastig om zo afhankelijk te zijn van dat certificaat om overal te mogen komen met een hulphond. 

20 minuten geleden zei JacB:

Wat de staart van Skittles betreft: ze gebruikt hem eigenlijk weer als vanouds, maar zwemmen doet ze nog niet.

Zou het kunnen zijn dat kwispelen op het land veel minder "zwaar" is dan je staart door het water halen? Ook al houdt ze haar staart stil in het water dan nog beweegt ie door het water doordat haar lijf beweegt toch? Denk je niet dat jij het gemerkt zou hebben als ze haar staart in het water gebroken had? O, maar ze was met de uitlaatservice mee geweest dus als het toen in het water gebeurd is dan kan de opzichter het misschien gemist hebben. In ieder geval is het super dat ze op het droge haar staart weer normaal gebruikt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .