Ga naar inhoud

bloemkool


pluizemama

Aanbevolen berichten

Ik neem ze zo mee. Ik heb het wel een keer gevraagd hoor. Vaak liggen er bladeren omdat mensen ze er in de winkel afhalen, zodat de bloemkool minder ruimte inneemt, die zijn dus eigenlijk al betaald. En bij mijn vaste supermarkt halen ze een deel van de bladeren eraf en die laten ze liggen. Niet alleen speciaal voor mij denk ik, hoewel ik geloof ik wel bekend sta als "het konijnenvrouwtje".

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wel netjes is om het even te vragen, maar ik denk niet dat ze bezwaren hebben. Tenzij ze het zelf al aan een opvang of kinderboerderij of iets dergelijks geven. Dat kan natuurlijk wel. Maar zo niet, gaat het denk ik toch de container in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ze altijd zo mee. Als er toevallig een medewerker staat bij de groente, of als iemand er bij de kassa naar zou vragen, dan zou ik het gewoon netjes uitleggen. Maar is nog nooit gebeurd en kan me ook niet voorstellen dat ze er voor die 3 bladeren moeilijk over doen. Ik haal ze ook niet van de bloemkolen af, maar pak ze alleen mee als ze los in de bak liggen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2020 at 10:53 zei Marjoleink:

Ik neem ze zo mee. Ik heb het wel een keer gevraagd hoor. Vaak liggen er bladeren omdat mensen ze er in de winkel afhalen, zodat de bloemkool minder ruimte inneemt, die zijn dus eigenlijk al betaald. En bij mijn vaste supermarkt halen ze een deel van de bladeren eraf en die laten ze liggen. Niet alleen speciaal voor mij denk ik, hoewel ik geloof ik wel bekend sta als "het konijnenvrouwtje".

Haha, ik ook 😂 als ik bij de plaatselijke supermarkt ben word er altijd gevraagd: oh, we hebben nog wel wat bladeren liggen, wil je ze hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een tips! Zelf vind ik bloemkool echt vreselijk krijg er altijd buikpijn van. Maar om gewoon losse bladeren mee te nemen uit de supermarkt is natuurlijk een hele goede optie. En laat het nou extra toevallig zijn dat ik in een supermarkt werk. Nooit aan gedacht. Die bloemkool bladeren belanden ook overal op de groenteafdeling en ook in het magazijn. Ze worden gewoon weggegooid. Nu kan ik er wat leuks mee doen en aan de konijnen en cavia's geven. Collega's zullen vast raar op kijken als ik ze ga verzamelen.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .