Spring naar bijdragen
Liese

parketvloer krassen?

Recommended Posts

Hoi iedereen, 

dit is mijn eerste post op dit forum. 

Ik wil binnenkort verhuizen naar een appartement (huren) waar parketvloer ligt en de potentiële huisbazin heeft schrik dat mijn konijntjes krassen gaan maken op de vloer met hun nageltjes. Waar ik nu woon ligt laminaat, wat blijkbaar krasbestendig is. 

Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn konijnen zo'n krassers, of zijn er tips om het tegen te gaan? 

Alvast bedankt!

Liese

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van het gewone lopen denk ik dat het wel mee valt. Het kan wel zijn dat ze op plekken graven en dan dus wel krassen maken. Als je je zorgen maakt, zou ik er iets overheen leggen als dat een optie is, in ieder geval in de permanente leefruimte van de konijnen. Bijvoorbeeld vinyl. Dan is het parket er onder in ieder geval goed beschermd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan de konijnen ook in maar één ruimte laten lopen, of een deel van je woning afzetten met renpanelen. In hun gedeelte leg je dan een los stuk vinyl bovenop de parketvloer. Dan hoef je het niet echt 'te leggen', en hoeft het ook niet in het hele huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons konijn zit ook op parket in een huurappartement. Wanneer hij knaagt of graaft gaat de parket niet meteen stuk, maar na een jaar zagen we toch dat het plekje waar hij steeds krabde,, wat lichter was van kleur en ruwer aanvoelde, dus een soort beschermlaagje eraf gekrabd. Nu hebben we tapijt gelegd in zijn hok en kartonnen platen waar hij kan graven. Ook wanneer het konijntje soms een accidentje heeft of nog niet zindelijk is, of zelfs groentjes/fruit eet en daarbij iets te veel 'sap' morst, kan dat snel plekken geven op je parket. Dus beter afschermen denk ik 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites