Gast Geplaatst: 27 augustus 2020 Delen Geplaatst: 27 augustus 2020 13. Sommigen van jullie gebruiken geen bodembedekking in het nachthok. Ik heb een nachthok met zo'n schuiflade (verzinkte opvangbak volgens de site) die ik redelijk glad vind ogen. Hebben konijnen hier wel genoeg grip op of kan ik er dan beter sowieso een laagje stro in leggen? Ik zou daar sowieso wel wat inleggen. Een laagje stro of een mat van hennepvezel (verkrijgbaar in de Bunnybunch webshop) 14. Knippen jullie zelf de nagels van jullie konijnen of is het verstandiger om dit te laten doen? Ze lopen hier op stenen, dus ze slijten zelf de nagels af. 15. Hoe vaak borstelen jullie kortharige konijnen en welke borstels gebruiken jullie hiervoor? Ik borstel ze nooit. Kliko en Spook zijn niet zo van het aanraken (hooguit dat ze een keer aan m’n handen of benen komen snuffelen als ik in de ren ben) dus ik doe ze geen plezier met een verplichte borstel-sessie. De losse haren verliezen ze vanzelf wel. Stel dat je verliefd wordt op een konijn wat wat meer vacht heeft moet je wel zeker weten dat dit konijn ook van borstelen houd. (Ik weet natuurlijk nog niet wat voor soort konijntjes ik ga adopteren, maar ik was niet van plan om konijnen met een hele ingewikkelde vacht in huis te nemen.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chupa Geplaatst: 27 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2020 Thanks voor de aanvullingen allemaal! Mijn oog was idd ook al gevallen op de hennepmat, dat lijkt me wel een fijn ding 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 augustus 2020 Delen Geplaatst: 28 augustus 2020 13 uur geleden zei Chupa: Thanks voor de aanvullingen allemaal! Mijn oog was idd ook al gevallen op de hennepmat, dat lijkt me wel een fijn ding 🙂 Het kan ideaal zijn, of je konijnen graven hem volledig uit en plukken alles los. Ook leuk als bezigheid en kan geen kwaad, maar minder praktisch als je het als bodembedekking ipv bezigheidstherapie had gekocht 😉 Mijn tip is dus om het met ééntje te proberen om te kijken of het wat is, voor je een hele voorraad koopt 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten