Ga naar inhoud

Bodembedekking, voer, schuilmogelijkheden en speeltjes

Chupa
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw hier en ook nieuw met het houden van konijnen. Ik wil graag twee konijnen uit een opvang halen, maar ik wil eerst genoeg weten voordat ik hieraan begin.

De konijnen zullen buiten 24/7 toegang hebben tot een ren met afdak van 2 bij 3 meter. Ik had graag gezien dat de afmetingen groter zouden zijn, maar daar gingen mijn ouders helaas niet mee akkoord. De ren heeft een graafgedeelte van 1 bij 2 meter. Het nachthok is 116x45x40 (lxbxh). Er is in het nachthok dus ruimte om evt voer of water neer te zetten.

Ik vraag mij het volgende af:

1. Welke brok voeren jullie?
  2. Bieden jullie brok/groente in het nachthok aan of in de ren?
  3. Bieden jullie water aan in het nachthok of in de ren?
  4. Welk hooi voeren jullie?
  5. Welke (combinatie van) bodembedekking hebben jullie in het nachthok liggen?
  6. Hoe vaak verschonen jullie het nachthok?
  7. Welke (combinatie van) bodembedekking hebben jullie in de toilet liggen?
  8. Hoe vaak verschonen jullie het toilet?
  9. Hebben jullie hooi en het toilet in het nachthok staan of in de ren?
    1. Als dit in de ren is: Hoe houden jullie alles dan droog? Ik heb wel een dak op de ren staan, maar er zou wel regen de ren in kunnen waaien.
  10. Ik heb nu een hoektoilet omdat ik aan een bedrag probeerde te komen om verzendkosten te vermijden, maar een hoektoilet lijkt me wel erg lastig in gebruik als je het hooi ernaast wil kunnen hangen zodat ze kunnen eten boven hun toiletbak. Raden jullie mij aan om voor een lage vierkante/rechthoekige bak te gaan? Of werkt een hoektoilet ook?
  11. Hoeveel schuilmogelijkheden hebben jullie in de ren staan?
  12. Wat bieden jullie verder als verrijking/speeltjes aan?

Ik hoop dat jullie mij iets op weg kunnen helpen en dat het niet te veel vragen zijn ':)

aangepast door Chupa
Link naar reactie
Delen op andere sites