Ga naar inhoud

Foto’s gezocht, blije natuur konijnen.

Lennart
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

ik ben opzoek naar foto’s van hele blije konijnen in een mooie grasrijke tuin.

Mijn vriendin heeft al jaren een konijnen opvang. Ze haalt konijntjes uit de meest zielige omstandigheden weg. Vaak zitten de konijnen in kleine hokjes met zaagsel. Ze haalt de konijntjes op, verzorgt ze, laat ze eventueel castreren en gaat op zoek naar een nieuw huis. 

Ze zoekt altijd de beste plekken uit voor haar konijntjes. Een tijd geleden hadden we een konijntje weggebracht naar een mooie ren (10x15m). De vrouw had het konijn alleen niet ingeënt waardoor deze is gestorven, dit terwijl mijn vriendin dat nog duidelijk had gezegd. Dat heeft haar hoop in mensen een beetje doen verliezen.

ik wil daarom graag zoveel mogelijk foto’s van blije konijntjes in de tuin verzamelen. Zouden jullie mij kunnen helpen?

fotos mogen naar: lennartwd@hotmail.com

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg... Ik heb geen foto's van mijn konijnen op het gras, want onze ren staat op de tegels. 

Maarre...ik was in de veronderstelling dat konijnen eigenlijk altijd worden ingeënt wanneer ze in de opvang zijn. Dus voordat ze überhaupt geadopteerd kunnen worden. Of heeft ze geen officiële opvang?

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen konijnen op gras. Ik heb 2 blije kleine konijnen in een ren (5m2) in de woonkamer. Die natuurlijk ook heel veel los lopen.

Ik ben ook gewend dat de konijnen al ingeënt zijn als je ze adopteerd uit de opvang. 

Triest dat dit konijn overleden is. 

Het is idd ongelofelijk hoe veel konijnenleed er is. Dat heeft mij ook echt verbaasd en raakt mij ook.

Gelukkig zijn er ook mensen die alles voor hun dieren over hebben. En er super goed voor zorgen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Ot&Sien:

Wat vervelend zeg... Ik heb geen foto's van mijn konijnen op het gras, want onze ren staat op de tegels. 

Maarre...ik was in de veronderstelling dat konijnen eigenlijk altijd worden ingeënt wanneer ze in de opvang zijn. Dus voordat ze überhaupt geadopteerd kunnen worden. Of heeft ze geen officiële opvang?

Nee het is een hobby van haar. Meestal kan ze voor 2/3 konijnen per jaar zorgen. Eerst zorgt ze dat de konijnen weer konijn worden. Dus dat ze kunnen rennen en vrij zijn. Daarna zoekt ze een mooie tuin waarin de konijnen vrij kunnen rond lopen (grootste deel van de tijd).

Vanaf nu zal ze de konijnen ook inenten inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft jouw vriendin er wel eens aan gedacht om te zorgen dat konijnen die uitgeplaatst worden al gevaccineerd zijn? De meeste echte konijnenopvangen zorgen namelijk dat de rammen gecastreerd zijn, soms zelfs de voedsters ook, en dat de diertjes bij de dierenarts goed gecontroleerd zijn qua gezondheid en volledig gevaccineerd zijn voor ze naar nieuwe huisjes vertrekken. 

Werkt ze niet met een plaatsingscontract en informatiepakket waarin zaken als medische zorg & vaccinaties benoemd zijn? Als je het alleen zegt, is het iets wat mensen vergeten. 

Misschien komt het niet heel aardig over, maar mijn mening is dat als je dieren wil opvangen en helpen, je dat wel goed aan moet pakken om te voorkomen dat ze van de "regen in de drup" belanden. Je wil toch juist zorgen dat ze in een fijn gouden mandje komen voor de rest van hun leven, en niet dat ze nog een keer ellende moeten doormaken. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Lennart:

Nee het is een hobby van haar. Meestal kan ze voor 2/3 konijnen per jaar zorgen. Eerst zorgt ze dat de konijnen weer konijn worden. Dus dat ze kunnen rennen en vrij zijn. Daarna zoekt ze een mooie tuin waarin de konijnen vrij kunnen rond lopen (grootste deel van de tijd).

Vanaf nu zal ze de konijnen ook inenten inderdaad.

Dat is wel verstandig inderdaad. In de maanden dat zo'n konijntje bij haar zit kan het natuurlijk ook ziek worden als het niet is ingeënt...

Wel heel lief dat ze dit doet hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Evee:

Heeft jouw vriendin er wel eens aan gedacht om te zorgen dat konijnen die uitgeplaatst worden al gevaccineerd zijn? De meeste echte konijnenopvangen zorgen namelijk dat de rammen gecastreerd zijn, soms zelfs de voedsters ook, en dat de diertjes bij de dierenarts goed gecontroleerd zijn qua gezondheid en volledig gevaccineerd zijn voor ze naar nieuwe huisjes vertrekken. 

Werkt ze niet met een plaatsingscontract en informatiepakket waarin zaken als medische zorg & vaccinaties benoemd zijn? Als je het alleen zegt, is het iets wat mensen vergeten. 

Misschien komt het niet heel aardig over, maar mijn mening is dat als je dieren wil opvangen en helpen, je dat wel goed aan moet pakken om te voorkomen dat ze van de "regen in de drup" belanden. Je wil toch juist zorgen dat ze in een fijn gouden mandje komen voor de rest van hun leven, en niet dat ze nog een keer ellende moeten doormaken. 

Ze is erg zorgvuldig in haar keuze. Maar goed er zijn altijd verbeter punten, zoals ik al heb aangegeven is dat inenten iets wat ze vanaf nu gaat doen ja.

Ik ben vooral opzoek naar foto’s, niet naar tips, die krijgt ze al genoeg, en ze doet grondig onderzoek naar waar het konijn terecht komt. Helaas zijn mensen niet altijd te vertrouwen. Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen die dat wel zijn.

geen tips dus maar het liefst foto’s!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Evee:

En wat  gaat er dan met die foto's gebeuren? 

Als ze foto's wil die ze qua rechten kan en mag gebruiken, kun je ook foto's kopen of een abonnement nemen bij een stockfoto website. 

Ik wil voor haar een collage maken met konijnen die een mooi huis hebben. Zodat ze ziet dat er ook nog mensen zijn die wel goed zijn voor dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel foto’s van blije konijnen in de tuin, maar ik begrijp niet helemaal watvoor foto’s je zoekt. Zoek je foto’s van konijnen die loslopen in de tuin of foto’s van konijnen die in een grote, veilige ren in de tuin wonen? Je konijnen laten loslopen in de tuin is namelijk niet geheel zonder risico (denk aan roofdieren en ontsnappingsgevaar), dus ik zou zulke foto’s niet aanraden als je bijvoorbeeld nieuwe baasjes wil informeren. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lennart:

Ze is erg zorgvuldig in haar keuze. Maar goed er zijn altijd verbeter punten, zoals ik al heb aangegeven is dat inenten iets wat ze vanaf nu gaat doen ja.

Ik ben vooral opzoek naar foto’s, niet naar tips, die krijgt ze al genoeg, en ze doet grondig onderzoek naar waar het konijn terecht komt. Helaas zijn mensen niet altijd te vertrouwen. Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen die dat wel zijn.

geen tips dus maar het liefst foto’s!

Mensen zijn inderdaad niet te vertrousen. Daarom is het zaak voor een opvng te zorgen dat alles in orde is voor je een konijn herplaatst. Ik denk niet dat je je opvang kan noemen als je 2-3 konijnen per jaar opvangt. Wel een mooie hobby natuurlijk, om dieren zo te helpen, dus heel fijn dat ze haar best doet. Maar je zult toch zelf moeten vaccineren en castreren, als je zeker wilt weten dat alles goed gaat.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2020 at 12:03 zei Pablo&Lola:

Ik heb wel foto’s van blije konijnen in de tuin, maar ik begrijp niet helemaal watvoor foto’s je zoekt. Zoek je foto’s van konijnen die loslopen in de tuin of foto’s van konijnen die in een grote, veilige ren in de tuin wonen? Je konijnen laten loslopen in de tuin is namelijk niet geheel zonder risico (denk aan roofdieren en ontsnappingsgevaar), dus ik zou zulke foto’s niet aanraden als je bijvoorbeeld nieuwe baasjes wil informeren. 

Nee echt voor een foto collage, zodat ze ziet dat er mensen zijn die goed zijn voor konijnen! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .