Spring naar bijdragen
Kjento De Kock

Vraag over konijnenparfum

Recommended Posts

Hy allemaal , heb een vraag bestaat er konijnen parfum enzo ja waar kunnen we die kopen ? 
en mag je hondenpafum gebruiken voor je konijn ? 
mvg 

bewerkt door Marjoleink
Verplaatst en de titel aangevuld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor zover ik weet niet, maar ik wist ook niet dat er hondenparfum bestond.

Konijnen wassen zichzelf en elkaar, dus als je ze ergens mee inspuit dan krijgen ze dat binnen. Dat lijkt me niet echt een goed idee.

Ik vraag me eerlijk gezegd wel een beetje af wat je voor ideeën hebt over het houden van konijnen: kammen, parfum. Dat staat in mijn ogen ver af van het karakter van konijnen. Die hebben er bijvoorbeeld een hekel aan om opgetild te worden. En het ene konijn wil wel geaaid worden maar het andere absoluut niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor konijnen is geur ook een belangrijk zintuig, ook voor herkenning van een maatje. Een konijn inspuiten met parfum lijkt mij om die reden alleen al geen goed idee. Je hebt kans dat ze er flink ruzie van gaan krijgen. 

Daarbij, ze stinken toch ook helemaal niet? Ik vind ze juist altijd lekker ruiken, een beetje hooi-achtig. Waarom zou je dat willen veranderen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites