Ga naar inhoud

Tekenbeet?!

KonijnStar

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben afgelopen week op kamp geweest. Donderdag hebben we de heledag gezwommen en kort daarna ontdekte ik deze vlek op mijn arm. Het is een soort blauwe plek met in het midden een rood puntje. Ik denk niet dat het een normale blauwe plek (onderhuidse bloeduitstorting) is. Het zit aan de binnenkant van mijn bovenarm. Op mijn andere arm vond ik een paar soortgelijke kleinere plekjes, maar ik weet niet of die er wat mee te maken hebben. Die waren alleen blauw, zonder rood puntje. Die zijn al een beetje weggevaagd. Ik dacht ook gelijk aan een tekenbeet, maar dat is volgensmij meestal echt een duidelijke rode kring?

606544648_WhatsAppImage2020-08-14at18_40.07(1).thumb.jpeg.305ce1d25f4a696a57f0b1e51ee15ee4.jpeg

Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Het lijkt een rood bultje maar is eigenlijk alleen een vlekje. Het jeukt niet en is ook helemaal niet gevoelig (zoals een blauwe plek normaal wel is).

Link naar reactie

Een teek blijft eigenlijk altijd wel vastzitten tot hij vol is, dat kan best even duren. Als ik een tekenbeet heb dan heb ik ook een teek die ik er nog uit moet trekken. Dat verwacht ik dus niet. Er zitten geen rode kringen om een tekenbeet, alleen als je lyme op hebt gelopen zijn rode kringen daar een aanwijzing van en die komen dan meestal pas later.

Ik reageer altijd heftig op insectenbeten en krijg daar een enorme zwelling van, ik schrik dus niet zo van deze foto. Maar je hebt niet gevoeld dat je gestoken werd door iets? Ik zou het even aankijken en inderdaad als je je zorgen maakt maandag even de dokter bellen. 

Link naar reactie
12 minuten geleden zei Eefje:

Een teek blijft eigenlijk altijd wel vastzitten tot hij vol is, dat kan best even duren. Als ik een tekenbeet heb dan heb ik ook een teek die ik er nog uit moet trekken. Dat verwacht ik dus niet. Er zitten geen rode kringen om een tekenbeet, alleen als je lyme op hebt gelopen zijn rode kringen daar een aanwijzing van en die komen dan meestal pas later.

Ik reageer altijd heftig op insectenbeten en krijg daar een enorme zwelling van, ik schrik dus niet zo van deze foto. Maar je hebt niet gevoeld dat je gestoken werd door iets? Ik zou het even aankijken en inderdaad als je je zorgen maakt maandag even de dokter bellen. 

Dat is het gekke dus, het is helemaal niet dik, gezwollen of warm. Ik heb niks gemerkt dat ik gestoken zou kunnen zijn en het is totaal niet gevoelig

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .