Ga naar inhoud

Hoe bestaand grasveld uitbraak proof maken?

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

De titel zegt het eigenlijk al. Ik wil graag een ren aan het verblijf van Fluffy en Pip maken zodat ze lekker wat meer ruimte hebben. De ren zou dan echter op het grasveld in onze tuin moeten komen.

Om te voorkomen dat ze mijn hele grasveld omploegen en te zorgen dat ze niet ontsnappen moet er wel iets gedaan worden.

Wie weet een oplossing die redelijk eenvoudig, maar wel effectief is?

Hoe gaat het dan met gras maaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijnen permanent op het grasveld  houd, zijn dat je grasmaaiers 😉 Dus over grasmaaien zou ik mij geen zorgen maken.  Als het niet zo groot is, is de kans zelfs groot dat het in plaats van grasveld, gewoon een grond / modderstukje gaat worden. 

Hoe je het konijn-proof maakt? Tja, door gaas onder het gras in de graven. Dat is dus bij een bestaand grasveld niet heel handig. Wat je ook kan doen is rondom de ren gaas ingraven, dat moet dan wel best diep, wil je voorkomen dat de konijnen er onderdoor graven. Een andere optie is gaas op het gras te leggen, maar dan lopen je konijnen permanent op gaas, en dat geeft problemen aan de voetzolen. Dat is dus niet echt een goede optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de 20+ jaar dat ik konijnen heb 1 keer konijnen gehad die niet gingen graven of gras eten, dus toen moest de ren ook gemaaid worden. Niet handig om zo'n grasmaaier over een ren te tillen. 😂 daarna alleen konijnen gehad die de boel compleet omploegen. Ik zou er maar van uit gaan dat er niks overblijft.

Mijn ren zit ingegraven. Weet niet precies hoe diep maar ze graven zich er nooit uit. Ik gooi het wel elke dag dicht als er gegraven is. Soms maanden niet, soms dagen achter elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dan wat anders moet verzinnen. Mijn man gaat nooit akkoord met iets in graven in zijn grasveld.

Waarschijnlijk wordt het dan een ren gewoon op de straat.

Ik zag ergens een anti uitbraak ren, maar dat is dan zeker niet veilig genoeg?

aangepast door mammafelina
Iets toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .