Spring naar bijdragen
Felice

Bescherming

Recommended Posts

Hoi, vraagje weet iemand hoe je roofvogels weg houd van je dieren als ze in het buitenhok zitten? Ik schaf liever geen net aan omdat het hek dan niet hoog genoeg is dat je kan lopen en er moeten dan extra palen aangeschaft worden. Zijn er andere manieren om roofvogels weg te houden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een lagere ren, 100m, die wel volledige overdekt is. Ik kan een deel van het dak openklappen om er in te kunnen staan en dan kan ik overal goed bij. 

Voor zover ik weet is een overdekte ren de enige manier om roofdieren weg te houden. Denk ook aan roofdieren die kunnen klimmen, zoals katten, marters en vossen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oehhh Koosje dat is serieus slim maarrrr ik wil een grote ren maken op gras een deel van de ren is ingedeeld voor kippen en de andere voor konijnen. Als ik de konijnen terug wil brengen naar hun hok wat 100 m verder is in hun schuur moet ik ze kunnen vangen aangezien ze njet zomaar naar me toekomen. Het is een heel gedoe om voor zo’n grote ren een deur te maken die open kan van boven af... dus bedankt maar ik moet iets anders verzinnen anders was dit een hele goeie optie geweest 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Felice:

Oehhh Koosje dat is serieus slim maarrrr ik wil een grote ren maken op gras een deel van de ren is ingedeeld voor kippen en de andere voor konijnen. Als ik de konijnen terug wil brengen naar hun hok wat 100 m verder is in hun schuur moet ik ze kunnen vangen aangezien ze njet zomaar naar me toekomen. Het is een heel gedoe om voor zo’n grote ren een deur te maken die open kan van boven af... dus bedankt maar ik moet iets anders verzinnen anders was dit een hele goeie optie geweest 

Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, maar mijn konijnen komen als ik ze roep. Kun je dat niet aan leren? Dan is je probleem opgelost. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is niet stom.. maar hoe leer je je konijn dat? Snoepjes? En mijn kippen moeten ook in het andere deel zitten. Kippen hebben vrijwel weinig hersenen dus dat wordt lastig

bewerkt door Felice

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Felice:

Ik zou investeren in een goede overdekte buitenren (een waar je in kan staan is superfijn met schoonmaken etc) waar ze in kunnen wonen. Met daarin hun schuilhok. Dan hoef je niet constant met ze te slepen want dat is voor konijnen echt niet prettig. Nu ze nog klein zijn is dat misschien nog te doen voor jou, maar wanneer ze 2-3 kg wegen en niet opgetild willen worden valt dat wel tegen hoor. Een tuigje is levensgevaarlijk en zou je meteen weg moeten gooien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal de tuigjes weggooien, ik woon een beetje op het platteland heb ook al een keer een vos gezien dus ik doe de konijntjes sowieso niet in de nacht naar buiten. Het hok wordt van binnen afgesloten met gaas en er komt misschien een net bovenop. Ik kan foto’s sturen als het af is en dan kunnen jullie mij misschien helpen met tips hoe ik hey nog beter kan beveiligen😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites