Spring naar bijdragen
Evee

De 50 meest populaire konijnennamen van 2020

Recommended Posts

Heel wat namen te verwerken & tellen, maar hier is ie dan..... (tromgeroffel!) 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/de-50-meest-populaire-konijnennamen-in-2020

Citaat

In 2012 waren de meest gekozen konijnennamen Snuf(fie), Stamper(tje) en Flappie / Flappy. In 2017 vroegen wij het opnieuw en kwamen Bobbie, Pien en Pluis(je) als meest gekozen namen in de top drie. In 2020 hebben we het gewoon weer eens gevraagd!

Pluisje staat nog steeds in de top drie, Snuf(fie) heeft een comeback gemaakt en staat er ook weer in. Maar er is een nieuwe nummer één: Pip.

Frozen is erg populair geloof ik, aangezien Olaf, Anna en Elsa er allemaal in staan. 

Ik dacht eigenlijk dat Pip populair was van "woezel en pip". Maar woezels waren sterk in de minderheid. Nou ben ik natuurlijk benieuwd of de namen van jouw konijnen er in staan, of juist niet? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een Joris en een Charlie, die staan er beiden in. Maar ik heb ook een Harold en Brenda, die staan er niet in. Nou moet ik wel toegeven dat de konijnen eigenlijk allemaal hun naam gehouden hebben die ze al hadden, dus het ligt in ieder geval niet aan mij 🤣

De één wil natuurlijk juist origineel zijn, terwijl de ander bewust voor lekker standaard konijnennamen kiest. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat Pip niet zozeer met Woezel te maken heeft, soms wel maar ik zie het ook veel bij gewoon volwassen mensen die geen kinderen in die leeftijd hebben en er zelf ook niet naar kijken 😛 

Zelf een Pip gehad, tien jaar geleden bedacht en toen hadden we het idee dat het heel origineel was 😂 van de lijst heb ik nu alleen een Bram. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op 6, 9, 15 en 17 (inclusief stiefkonijnen), en nog 2 die niet in de lijst staan. Wel grappig dat Oreo op 15 staat, blijkbaar noemen meer mensen hun konijn naar een koekje. "Onze" Oreo had haar naam al.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nala en Sima voor een konijn? Ik vind dat typische kattennamen. Frozen en alles er om heen vind ik verschrikkelijk, maar goed, ik ben dan ook geen kind meer. Ik begrijp ook niet dat er (volwassen) mensen zijn die hun konijnen nog Nijn, Flappie of Vlekje noemen. Dat vind ik zo afgezaagd. Mijn, inmiddels overleden, ram heette Dash, maar we twijfelden toen ook over Jaxx. Wat grappig om te zien dat die op de laatste plek staat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welja, joh, de één-lettergrepige Engels aandoende namen met liefst minstens een scrabble-letter van 10 punten erin zijn ook weer een fase in de naamgeverij. Na Kevin, Zoe, Mickey, Dylan, Melanie, Demi, Maan, Vlinder, Storm e.d. werd het weer tijd om je te "onderscheiden" van de meute door een naam te kiezen uit een categorie waar, nee maar, ook door de meeste anderen uit gekozen werd. Je onderscheiden is ook conformeren al denken veel mensen van niet. 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Newport:

Nala en Sima voor een konijn? Ik vind dat typische kattennamen. Frozen en alles er om heen vind ik verschrikkelijk, maar goed, ik ben dan ook geen kind meer. Ik begrijp ook niet dat er (volwassen) mensen zijn die hun konijnen nog Nijn, Flappie of Vlekje noemen. Dat vind ik zo afgezaagd. Mijn, inmiddels overleden, ram heette Dash, maar we twijfelden toen ook over Jaxx. Wat grappig om te zien dat die op de laatste plek staat. 

Dat moet iedereen toch zelf weten? 

Bovendien worden volgens mij de namen vaak gekozen door de kinderen. Hier in elk geval wel, dus wij hadden/hebben inderdaad een Witje, Blackie,  Flappie, Bunny, etc. En daar vind ik niks mis mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Marjoleink:

Dat moet iedereen toch zelf weten? 

Bovendien worden volgens mij de namen vaak gekozen door de kinderen. Hier in elk geval wel, dus wij hadden/hebben inderdaad een Witje, Blackie,  Flappie, Bunny, etc. En daar vind ik niks mis mee.

Ja, zeker. Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet mag. Ik zou mijn konijnen zelf alleen nooit zou noemen. Maar misschien vinden anderen de namen van mijn konijnen weer niets. Smaken verschillen gelukkig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier alleen unieke namen ... 🤗 

Een van m'n eerste (bewuste) konijnen (dus toen ik er enigszins zelf voor kon zorgen) heette Flapoor. En die had niet eens hangende oren. 😅 

Sinds ik, alweer zo'n 11 jaar, nijnen heb, maak ik er haast een ere-zaak van om die éne, bijzondere naam te vinden, die 100% bij dat ene konijn past. Tenzij de naam die ze al hebben gewoon al 100% bij hen past. 😁

bewerkt door mystique

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier hadden we ook meer aparte namen, of namen met een betekenis, op Knoetje na dan.

Mijn vorige konijnen heette Vladimir (nee, niet van Poetin) en Holly.

Vladimir was meer een enorme flauwe grap die is blijven hangen.

Holly was meer afgeleid van Monty Python and the holy grail (killer bunny). Ze beet zo in je hand als je niet oplette met het voeren.

Mij maakt het verder ook echt niet uit hoe je huisdier heet, ieder heeft zijn eigen smaken en dat moet zeker ook zo blijven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet er altijd vreselijk om lachen als kinderen met de meest voor de hand liggende namen aan komen zetten en dan helemaal gelukkig zijn dat ze die naam "echt helemaal zelf" hebben verzonnen.....zo lief. Maar om ruzie te voorkomen uit welke kinderserie de namen moeten komen: ik verzin de naam en zij maken een naambord of speeltuig voor het beestje, dat wordt gewaardeerd als "veel beter" (want altijd zichtbaar en groter, hihi). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites