Ga naar inhoud

Warmte... konijnen naar binnen


pluizemama

Aanbevolen berichten

Wat doen jullie met jullie nijntjes? Hier zitten ze buiten in de schaduw of koele stenen en zand. Zijn nu nog heel actief en rond een uur of 10 gaan ze inrust (zoals altijd eigenlijk). Rond 20uur worden ze weer actief.

in de garage is het te warm en in de living... tja daar warmt het ook aardig op en moet dan een

nieuw hok kopen want zijn nog niet zindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier blijven ze gewoon buiten wonen. De wand op het zuiden is dicht, dus ze hebben de hele dag door schaduw. Ook staan ze achterin de tuin waar ze de meeste wind vangen (als die er is). Ik loop wel om de paar uur naar ze toe met nieuwe icepods en bevroren flesjes. Daar maken ze gelukkig ook goed gebruik van.

 

Nou wonen wij wel aan de kust, waar het over het algemeen toch net wat minder warm is dan bijv. in limburg. en vaak nog wel een klein windje staat.

 

Had je dit topic al gespot? Dat is het algemene konijnen en warm weer topic, met veel tips in de beginpost en veel reacties van wat konijnenbaasjes allemaal doen met het warme weer:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de mogelijkheid hebt om ze binnen te zetten in een koele ruimte, dan zou ik dat doen, mits je een ruim en veilig verblijf kunt regelen (dus dat ze niet kunnen ontsnappen of aan iets schadelijks kunnen knagen).

Als je ze naar binnen haalt, dan zou ik het wel in de ochtend doen, wanneer het verschil niet te groot is, en ze de komende week binnen houden, dus niet steeds wisselen. Dat geeft erg veel stress, en dat wil je nu juist voorkomen.

 

Maar heb je die mogelijkheid niet, dan zijn er genoeg manieren om te zorgen dat ze het buiten goed uithouden. In ieder geval zorgen dat er zoveel mogelijk schaduw in het hok is, een paar keer per dag vers drinkwater wegzetten (in een bakje, daar kunnen ze wat gulziger uit drinken dan uit een fles), en wat extra groenvoer geven als ze hier aan gewend zijn. 

Verder zijn ice pods of koelschijven ook erg fijn, die leg je ofwel in de vriezer of in de koelkast, en blijven daarna een paar uur koel. 

Tot slot is het slim om de toiletbok/het hok dagelijks te verschonen zodat het minder vliegen aantrekt.

 

Ik denk de meeste mensen hun konijnen buiten laten. Als je gewoon goed oplet en extra maatregelen neemt, komt het vast goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi verblijf!  

Fijn dat ze nu een schaduwdoek hebt.

Zoals Evee al aangaf zijn icepods ook echt ideaal. Ze zijn knaagproof en de konijnen kunnen er heerlijk tegenaan of op gaan liggen. 

Nog even een tip. Ik zie volgens mij een drinkflesje. Konijnen  drinken makkelijker uit een drinkbakje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt! Ik zal het aan mijn man doorgeven, hij heeft dit gemaakt.

ja, ze hebben ook een koele plaat, die komt straks uit de koelkast. Ze gaan er alleen naar toe als ik er wat groenvoer op leg, dus dan doen we dat maar :-)

zal eens kijken naar een drinkbakje, mag dit gewoon een stenen bakje zijn zoals hun eetbakje? Ze hebben inderdaad 2 drinkflessen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei pluizemama:

bedankt! Ik zal het aan mijn man doorgeven, hij heeft dit gemaakt.

ja, ze hebben ook een koele plaat, die komt straks uit de koelkast. Ze gaan er alleen naar toe als ik er wat groenvoer op leg, dus dan doen we dat maar 🙂

zal eens kijken naar een drinkbakje, mag dit gewoon een stenen bakje zijn zoals hun eetbakje? Ze hebben inderdaad 2 drinkflessen.

 

Knap gemaakt! Dat verdient wel een compliment.🙂

Voor waterbakjes kun je idd een voerbakje gebruiken. Als het maar gewoon stevig is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .