Ga naar inhoud

Konijn wil niet van de waterfles af?


x_blvck

Aanbevolen berichten

Goedenavond, 

 

heb wederom weer een vraag over het gedrag van mijn konijn. 
 

sinds mijn voedster is overleden merk ik dat er niet uit de waterbak gedronken word, vond het al lastig om te zien wie er wel en niet echt uit dronk omdat ze tijdens het eten en drinken, spelen altijd samen waren en had voor de zekerheid dus het flesje laten hangen, maar las ook dat het slechter is voor een konijn om uit een fles te drinken ivm de hoeveelheid drinken en voor het nekje omdat ze dan toch vaak scheef gaan.

 

moet ik dan gewoon het flesje weghalen zodat die uit zen waterbak gaat drinken of is dat onverstandig dat die mischien hellemaal niet meer drinkt ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb trouwens 2 waterbakken 1 in het hok en 1 in de woonkamer ( woon in een appartement dus zit niet zoveel ruimte tussen ) maar toch blijft die uit de fles drinken wat ik heel bijzonder vind omdat ik inderdaad juist las dat wegens natuurlijk instinct ze liever uit een bak drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster dronk ook alleen uit een fles terwijl er een grote bak drinkwater stond 😅. Toen ben ik naar een steeds kleinere drinkfles gegaan waardoor er ook minder uit kwam tot ik merkte dat ze ook uit het bakje begon te drinken en heb ik de fles weg gehaald. 

Misschien helpt dit ook voor jouw konijn? 

Succes! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat er veel konijnen zijn die liever uit een bakje drinken dan uit een fles. Ze moeten inderdaad hun nekje draaien en krijgen er minder uit. Maar hier wordt de fles ook fanatiek gebruikt en heb daar eigenlijk geen probleem mee. 

Ik heb in het hok een bakje water staan waar ze ook altijd bij kunnen en ook uit drinken. In de ren heb ik een fles hangen, omdat het bakje vaak best smerig wordt door de zandbak. Ze kunnen dus kiezen wat ze het fijnst vinden, en ze gebruiken dus beide. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakjes zijn wel beter dan flessen, ik zou de fles gewoon weghalen. Als je op meerdere plekken bakjes hebt staan, worden ze er vaak mee geconfronteerd, wat er voor zorgt dat ze vaker drinken, en mocht er een bak vies zijn, is er altijd nog een andere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .