Ga naar inhoud

Konijnen en wespen?


PluisjeEnPiepje

Aanbevolen berichten

Ik heb niet direct een antwoord voor je of wespen gevaarlijk zijn voor konijnen. Ik denk niet heel snel omdat normaal gesproken konijnen niet reageren op wespen (in tegenstelling tot een hond of kat bijvoorbeeld) Vliegen (die vieze groene 🤮) zijn gevaarlijker omdat die eitjes in hun vacht kunnen leggen.

 

Maar begrijp ik goed dat jouw konijnen nu binnen zitten? Want dan zou ik ze juist niet naar buiten doen als het zo warm wordt maar gewoon binnen houden als ze toch al binnen zitten... (of het moet bij jullie in huis warmer worden dan buiten)

En als je ze buiten doet zet ze dan volledig in de schaduw en zorg voor voldoende verkoeling. (zoals ice pods)

 

Succes en hopelijk kan iemand jou nog antwoord geven op je wespenvraagje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei PluisjeEnPiepje:

Hallo allemaal, zoals jullie weten wordt het ontzettend warm. 

Wij willen Pluisje en Piepje dan overdag buiten in de ren . Wij hebben best veel wespen in de tuin, zijn die gevaarlijk voor konijnen? 

 

Ik zou ze zoals @Newby1981 inderdaad ook al zegt juist lekker in huis laten op hun vertrouwde plekje en niet met ze gaan slepen naar buiten waar het -waarschijnlijk- de komende dagen warmer is dan in huis... Is het wespenprobleem ook meteen opgelost. 😉

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Icepods zijn echt ideaal die @Newby1981 al noemde. Bij mij maken ze er graag gebruik van. 

Hier zitten ze ook binnen. s'middags heb ik de rolgordijnen dicht en de lamp aan. In de avond als het afkoelt weer alles open om te luchten. Ik heb het geluk wel dat ik airco heb. 

Woon je heel warm bv. onder een plat dak dan is buiten misschien wel koeler. Anders zou ik ze denk ik toch binnen houden. Wat betreft de wespen weet ik niet. Komen ze alleen voor de bloemen in je tuin of is er echt een nest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Newby1981:

Ik heb niet direct een antwoord voor je of wespen gevaarlijk zijn voor konijnen. Ik denk niet heel snel omdat normaal gesproken konijnen niet reageren op wespen (in tegenstelling tot een hond of kat bijvoorbeeld) Vliegen (die vieze groene 🤮) zijn gevaarlijker omdat die eitjes in hun vacht kunnen leggen.

 

Maar begrijp ik goed dat jouw konijnen nu binnen zitten? Want dan zou ik ze juist niet naar buiten doen als het zo warm wordt maar gewoon binnen houden als ze toch al binnen zitten... (of het moet bij jullie in huis warmer worden dan buiten)

En als je ze buiten doet zet ze dan volledig in de schaduw en zorg voor voldoende verkoeling. (zoals ice pods)

 

Succes en hopelijk kan iemand jou nog antwoord geven op je wespenvraagje.

Ze zitten idd binnen .Ik maakte me een beetje zorgen om ze omdat ze de icepods niet gebruiken.Dus dan maar de schaduw en de wind gebruiken.Even een rennetje opgezet en toen zijn ze ongeveer 2 uurtjes buiten gebleven in de avond (6 t/m 8 uur).Ik was er de heletijd bij en de kinderen ook voor het geval dat er iets gebeurd.

 

Sorry dat ik nu pas reageer😬

Maar het is goed gegaan gisteren,der kwamen 2 wespen maar ik heb mijn (kinder)hulptroepen die hielpen door de wespen weg te jagen😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel effectiever is om een schoteltje/bakje met iets zoetigs op een plekje te zetten waar niemand komt, zodat de wespen (die zelden konijnen op het menu hebben staan trouwens) daar naar toe gaan.  Hoeft niemand risico te lopen op een steek als er gemept wordt naar de wespen om hen weg te jagen en hebben de wespen ook geen schrik en dus reden om zich te verdedigen. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei JokeC:

Veel effectiever is om een schoteltje/bakje met iets zoetigs op een plekje te zetten waar niemand komt, zodat de wespen (die zelden konijnen op het menu hebben staan trouwens) daar naar toe gaan.  Hoeft niemand risico te lopen op een steek als er gemept wordt naar de wespen om hen weg te jagen en hebben de wespen ook geen schrik en dus reden om zich te verdedigen. 

 

 

Bedankt ik ga het zeker even proberen👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .