Spring naar bijdragen
Flurtje

Katten met konijnen

Recommended Posts

Ik heb sinds vorige maandag twee jonge dwergkonijntjes.

Ik heb ook twee katten in huis. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de combinatie kat/konijn en hoe je ze best laat wennen aan elkaar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is het wel oppassen geblazen.

Konijnen zijn prooidieren en katten roofdieren.

Persoonlijk zou ik er voor zorgen dat de katten niet bij de konijnen kunnen komen en als je ze toch een keer bij elkaar zou laten, dat je er wel echt bij blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben konijnen en katten. En honden. Alle poezen en honden bij ons gaan de konijnen uit de weg als de konijnen op hen af huppelen (ze zijn rond de 2 kilo dus geen grote joekels) en zullen zelf niet dicht naar de konijnen toe gaan. Misschien snappen de honden en poezen er niks van dat een prooidier op hen af huppelt in plaats van weg te rennen? Of het zijn gewoon gedegenereerde sukkels? Misschien beschouwen ze de konijnen ook als bij de groep/familie horend en daar doe je niet lelijk tegen? De konijnen zijn absoluut niet bang voor de andere dieren die voorzichtig en vriendelijk omgaan met de konijnen. Als we weg gaan, dan gaan de poezen met wat lekkers in hun eigen kamer en de honden ook (of ze gaan mee natuurlijk). Ik denk er vaak over na of het anders zou moeten en of het wachten op een ongeluk is. Vijfentwintig jaar of zo gaan de verschillende honden, poezen en konijnen al samen zo. Ik zou het niet zomaar aan anderen aanraden, denk ik, omdat ik hier op het forum vaak lees dat het echt niet aan te bevelen is en de argumenten daarvoor zijn goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites