Spring naar bijdragen
Konijntjes lover ❤️

Babykonijntjes(2 weken oud) in hitte (35graden +) water geven met speen?

Recommended Posts

Ik ga er vanuit dat de natuur het zo regelt dat de moeder ze extra melk geeft als dat nodig is. Dus ik zou zorgen voor zoveel mogelijk schaduw, en extra water voor de moeder. 

Jouw bemoeienis, hoe goed bedoeld ook, geeft ook extra stress, dus ik zou het geloof ik niet doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat het bij mensen zo werkt dat wanneer je borstvoeding geeft en het is erg warm, het goed is om je kind extra vaak aan te leggen. ipv water bij te geven. De moeder moet dan ook extra drinken. Ik zou dus, zoals @Marjoleink ook zegt, zorgen voor extra water voor de moeder en me verder niet bemoeien met het nestje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen drinken niet meer met warmte omdat ze niet zweten. Ze verliezen warmte via de oren.

Meer water geven is dus niet eens nodig voor konijnen, hoewel koel ( niet koud, dus niet uit de koelkast!) water drinken wel helpt om het lijf op temperatuur te houden. Maar regelmatig vers drinkwater aanbieden voor de moeder is prima. Ze zal niet veel meer drinken dan op een andere dag, omdat ze ook niet meer vocht verliest dan op een normale dag. Voldoende vers water is eigenlijk altijd heel erg belangrijk voor zogende voedsters. Het helpt sowieso bij een goede melkproductie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites