Ga naar inhoud

Iets anders dan wilgentakken om te knagen?


Max & Bo

Aanbevolen berichten

Net tijdens het schoonmaken van het nachthok schrok is best: onze konijntjes knagen werkelijk aan elk plekje waar ze maar bij kunnen komen 😲

 

Ze hebben genoeg ruimte (ook 's nachts), krijgen wilgentakken (maar daar eten ze alleen de bast vanaf en laten de takken verder met rust), en ik begrijp dat konijnen van nature knagertjes zijn, maar toch hoop ik dat ik ze op andere gedachten kan brengen.  

Wat kan ik ze nog geven in de hoop dat ze het nachthok met rust laten? Mag er bijv. een stuk boomstam in de ren liggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn meer een fan van dunnere takken. Bij de dikkere eten ze inderdaad alleen de bast eraf, maar de kleinere eten ze helemaal op. Ook speelgoed is meestal gemaakt van dunnere wilgentakken, en dat slopen ze ook helemaal.

 

In mijn ervaring knagen konijnen vooral aan het hok als ze zich vervelen. Dus zorg ook voor genoeg ruimte, een maatje en wat ander speelgoed als je dat nog niet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen knagen het liefst aan dingen die niet bewegen als ze er aan bijten. Grote favorieten zijn dus inderdaad hun hokken, wat ik niet erg vind, maar ook aan mijn kasten, dat vind ik minder tof en is de reden dat ze niet uit de ren mogen zonder toezicht. Dit staat los van verveling, ze hebben hier alles wat hun hartje begeert, maar toch gaan mijn kasten naar de maan. Het enige wat hier echt helpt is knaagstrips, van die hoekprofielen, kun je gewoon bij de bouwmarkt komen en op de randen plakken waar ze graag knagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

 

Knaagstrips hebben we al op veel plekken, maar helaas we kunnen niet overal die strips monteren ivm onmogelijke hoekjes.

Ze zitten met z'n tweetjes, de ruimte hebben ze ook en ik heb ook niet echt het idee dat het verveling is. 

 

Bedankt voor de link Evee, ik ga het eens even lezen. 

 

Je ziet ook weleens van die grote touwdingen voor honden... mogen konijnen dat ook om te slopen, of is dat slecht voor ze als ze daaraan knagen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in principe wel, hoewel dat meer gooi & sloop speelgoed is, dan echt om aan te knagen. Als ze er echt veel van eten kan het verstopping geven. 

 

Heb je al bij het knaag & sloopspeelgoed hier in de webwinkel gekeken? Dat geeft wel een idee wat allemaal kan en mag:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/knaagspeelgoed-sloopspeelgoed/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry van de link! Had ik niet bij nagedacht.

 

Ja ik dacht misschien als speelgoed, dat hebben we namelijk niet echt liggen. Dat is het enige wat ze dan misschien nog tekort komen. Maar mochten we zoiets aanschaffen zal ik idd in de gaten houden of ze ervan gaan eten.

 

Oh wat fijn dat jullie een webwinkel hebben, ik ga eens even kijken wat er allemaal is voor onze slopers 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niets hoor, je mag het wel gewoon noemen bij naam, maar geen klikbare links naar concurrerende sites 😉

 

Als speelgoed kan een touwbal prima, veel van dat soort hondenspeeltjes / flos touwen enz. kunnen prima voor (grote)konijnen. Wel opletten dat ze zichzelf er niet in kunnen ophangen, en als ze heel veel eten is het niet super goed voor de buikjes en kan het verstopping geven. Maar om mee te spelen en gooien, kan het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .